Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotisynnytyksistä

Vierailija
17.01.2020 |

Onko täällä raskaana olevista sellaisia, jotka ovat harkinneet kotisynnytystä? Jos, niin miksi ja mikä vaikuttaa kätilön valintaan?
Ja jos ei, niin mikä asiassa on ehdoton ei

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kuolleen tai vammaisen lapsen niin siitä vaan! Itseäsi voit vain syyttää.

Vierailija
22/25 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. istukka voi irrota tai revetä kesken synnytyksen. Näin käy aika harvoin, mutta välillä kuitenkin. Silloin äiti voi kuolla verenhukkaan ja vauva hapenpuutteeseen. Ainoa tapa pelastaa tilanne on kiireellä leikkaussaliin. Ambulanssilla ei ehdi.

Vaikka tuo on harvinaista, niin voisitko elää itsesi kanssa, jos olisit aiheuttanut vauvasi kuoleman tai aivovamman siksi, että halusit synnyttää kotona?

No jaa, olen itse synnyttänyt sairaalassa, mutta ymmärrän senkin, että myös sairaalassa synnyttäminen voi joskus aiheuttaa sen, että synnytys ei etenä ja joudutaan tekemään toimenpiteitä, joita kotisynnytyksessä ei olisi tarvittu. Sairaalasynnytyskin voi epäonnekkaassa tilanteessa aiheuttaa sen hengenvaaran vauvalle. 

Olen se jolle kommentoit, ja olen ihan samaa mieltä tuosta. Kodin rauhassa synnytys varmasti voi edetä luonnollisemmin. Mutta silti vastustan kotisynnytyksiä, koska jos jotain ikävää sattuu (oli syy siihen mikä tahansa), niin sitä ongelmaa ei saada yleensä hoidettua kotona vaan vauva on riskissä kuolla tai vammautua. Vaikka sairaalasynnytys ei toki mikään täydellinen juttu ole, paljon huonoja puolia siinäkin nykyisellään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat kuolleen tai vammaisen lapsen niin siitä vaan! Itseäsi voit vain syyttää.

t. läski diabeetikko 40+ synnyttäjä, jolla meni tietenkin sektioksi. Terve vauva syntyi.

Vierailija
24/25 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. istukka voi irrota tai revetä kesken synnytyksen. Näin käy aika harvoin, mutta välillä kuitenkin. Silloin äiti voi kuolla verenhukkaan ja vauva hapenpuutteeseen. Ainoa tapa pelastaa tilanne on kiireellä leikkaussaliin. Ambulanssilla ei ehdi.

Vaikka tuo on harvinaista, niin voisitko elää itsesi kanssa, jos olisit aiheuttanut vauvasi kuoleman tai aivovamman siksi, että halusit synnyttää kotona?

No jaa, olen itse synnyttänyt sairaalassa, mutta ymmärrän senkin, että myös sairaalassa synnyttäminen voi joskus aiheuttaa sen, että synnytys ei etenä ja joudutaan tekemään toimenpiteitä, joita kotisynnytyksessä ei olisi tarvittu. Sairaalasynnytyskin voi epäonnekkaassa tilanteessa aiheuttaa sen hengenvaaran vauvalle. 

En ihan niele tuota. Lisäksi sairaalassa tapahtuvissa komplikaatioissa on se hyvä puoli, että olet sairaalassa. Samassa rakennuksessa on ammattilaisia, eri alojen lääkäreitä ja hoitajia, sekä tarvittavat välineet, laitteet ja aineet näiden komplikaatioiden hoitamiseen.

Vierailija
25/25 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan niele tuota. Lisäksi sairaalassa tapahtuvissa komplikaatioissa on se hyvä puoli, että olet sairaalassa. Samassa rakennuksessa on ammattilaisia, eri alojen lääkäreitä ja hoitajia, sekä tarvittavat välineet, laitteet ja aineet näiden komplikaatioiden hoitamiseen.

Olen kyllä itse synnyttänyt sairaalassa ja hyvin on mennyt, mitään mainittuja ei ole tarvittu. Kuitenkin minusta on mielenkiintoista kuinka itsestään vastuuta kantavia kotisynnyttäjiä pidetään vastuuttomina vaikka kotisynnytyksiin on tarkat kriteerit ja tilastollisesti ne sujuvat hyvin. Paremmin kuin monien vastuullisesti sairaalassa synnyttävien riskisynnyttäjien, jotka ovat monesti (ei aina) itse haalineet itselleen ne korkeat riskit. Tällä palstalla kotisynnytys on sairasta, mutta 30+ kilon painonnousu raskausaikana on täällä normaalia, "älä ressaa" sanovat. Naisten pitäisi valita sektio vaikka haluavat parikin lasta (ihan ok minulle, saakoon valita), mutta kotisynnytystä ei saa valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi