Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa kertaa äidiksi 45-vuotiaana. Muiden samanikäisten tai lähellä ikääni olevien kokemuksia kaipaan.

Vierailija
17.01.2020 |

Miltä tuntuu?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä suoraan sanottuna. Vauva on toivottu ja terve, t. 43-vuotias odottaja

Vierailija
2/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lähdette 20 vuoden päästä yhdessä reissuun lapsen kanssa.

20 ja 65 v nuoret😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, mielestäni olet 25 vuotta myöhässä.

Kun olen 45 v nuorimmainen valmistuu yliopistosta, jos vauhti kuin äidillään.

Vierailija
4/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 45-vuotiaana kahden lapsen isoäiti. Se oli mukavaa.

Vierailija
5/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida noin luonnonvastaisessa hommassa taida vertaistukea löytyä.

Vierailija
6/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyikö lapsi jo? Ja ihan terveenä? Onnittelut! Riippuu varmasti ihan omista elämäntavoista ja terveydentilasta, kuinka hyvin jaksaa. Itse en näe tuossa ongelmaa, jos kroppa ja pää toimii vielä seuraavat 20 vuotta.

Vierailija
7/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, tuo olisi ihan painajaismainen tilanne. Olen 45 vuotias ja lapseni ovat jo isoja teinejä, vanhin on aikuinen. Odottelen jos lapsenlapsia alkaisi kohta tulemaan ja tiedän, että minusta tulee mainio mummo. Tämä aika on todella ihanaa ja niin helppoa, että olisi jotenkin luonnonvastaista tehdä vasta tämän ikäisenä lapsia. Sillä on syynsä miksi naisten parhaimmat lapsentekoajat ovat aikaisemmin...

Vierailija
8/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida noin luonnonvastaisessa hommassa taida vertaistukea löytyä.

Kerro lisää itsestäsi.

Vierailija
9/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kysyi muiden samassa tilanteessa olevien kokemuksia, jos ei ole muuta kuin negatiivista sanottavaa, eikö voi olla hiljaa...

Vierailija
10/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, tuo olisi ihan painajaismainen tilanne. Olen 45 vuotias ja lapseni ovat jo isoja teinejä, vanhin on aikuinen. Odottelen jos lapsenlapsia alkaisi kohta tulemaan ja tiedän, että minusta tulee mainio mummo. Tämä aika on todella ihanaa ja niin helppoa, että olisi jotenkin luonnonvastaista tehdä vasta tämän ikäisenä lapsia. Sillä on syynsä miksi naisten parhaimmat lapsentekoajat ovat aikaisemmin...

Olet itse poikkeus, harva on tänäpäivänä isovanhempi sinun iässäsi.

Vierailija
11/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai minut 45-vuotiaana.

Ihan huippulapsuus ja äitisuhde - kaikilla mittapuilla!

Vierailija
12/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ilkeitä kommentteja.

Onnea Ap!

Vierailija
13/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla ettet olisi ollenkaan noin tuomitseva, jos itse et olisi jostain syystä voinut saada lapsia nuorempana...

Vierailija
14/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainokaiseni 35-vuotiaana. Vauva oli terve, helppo ja hurmaava. Jaksoin loistavasti. Nyt olen 50 ja vauvasta on tullut kovapäinen teini. Päivä kerrallaan..jaksamista välillä koetellaan. Siksi huomaan usein miettiväni että 30 vuotiaana äidiksi tulo olisi ollut viisasta.

Olen terve eikä vaihdevuodet vielä kiusaa mutta luulen että tän teini-iän jaksaisin paljon paremmin jos olisin nuorempi.

Mutta elämä menee miten menee ja oikea suunta on eteenpäin.

Vierailija
15/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä kommentteja! Onneksi olkoon Sinulle tuleva äiti! Itse samanikäinen ja lapset jo isoja, mutta voisin kuvitella, että ihanaa. Kaikki uutta ja edessä,se on maailman parasta aikaa. Ikä on vaan numeroita,toiset on jo "vanhoja" tässä iässä :)

Vierailija
16/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää negatiivista kommentointia taas. Tiedän kaksi 45v. äidiksi ensimmäistä kertaa tullutta ja molemmilla kaikki sujunut hienosti. Lapset jo teinejä. Ennenvanhaan lapsia tehtiin kaiken ikäisenä, ensimmäiset parikymppisenä ja viimeiset yli nelikymppisenä. Ei ollut tälläistä ikärasismia kuin nykyään.

Vierailija
17/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itse poikkeus, harva on tänäpäivänä isovanhempi sinun iässäsi.

Saati noin tuomitseva...

Vierailija
18/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin äidilleni hänen ollessaan 42vuotta 60-luvulla ja häpesin koulussa häntä, kun muiden äidit olivat nuoria. Pelkäsin koko lapsuuteni ajan hänen kuolevan, kun en tajunnut että nuorenakin voi kuolla. Onneksi ei menehtynyt . Rakas äiti on nyt poissa mutta aika rankkaa oli elää ainoana vanhojen vanhempien lapsena. Positiivista oli, että hän oli turvallinen sillä lailla ettei juossut ties missä juhlimassa.

Vierailija
19/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus kirjoitti:

Sain ainokaiseni 35-vuotiaana. Vauva oli terve, helppo ja hurmaava. Jaksoin loistavasti. Nyt olen 50 ja vauvasta on tullut kovapäinen teini. Päivä kerrallaan..jaksamista välillä koetellaan. Siksi huomaan usein miettiväni että 30 vuotiaana äidiksi tulo olisi ollut viisasta.

Olen terve eikä vaihdevuodet vielä kiusaa mutta luulen että tän teini-iän jaksaisin paljon paremmin jos olisin nuorempi.

Mutta elämä menee miten menee ja oikea suunta on eteenpäin.

Minä olen 35-vuotias teinin äiti ja jaksamista silti koetellaan. Usein myös tunnen syyllisyyttä siitä, että sain lapsen niin nuorena. Lapsi on siis aivan paras ja rakkain, mutta en ehkä osannut olla silloin niin hyvä äiti kuin olisin toivonut.

Ei taida oikeaa aikaa koskaan olla, aina sitä miettii että teinkö oikein vaiko en.. :)

Vierailija
20/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen, kun ehkäisyä ei ollut, lapsia syntyi yli 40 v naisille yleisesti. Minulla esim isoäidit ja heidän sisarensa ovat saaneet viimeiset lapset 45 -47 vuotiaina. Tämä villitys, että lapset pitäisi tehdä nuorena ja tullut vasta sen jälkeen, kun ehkäisy keksitiin ja oli kaikkien saatavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan