Alkon myydyimmät: "Leijona Viinaa myytiin Alkossa viime vuonna yli kaksi miljoonaa litraa" - kuka tätä ostaa oikein?
Ihan tajutonta settiä, tässä top 10 ja linkissä lisää:
Alkon myydyimmät tuotemerkit 2019 ja myynti litroissa
1. Leijona Viina, 2 880 321
2. Koskenkorva Viina, 2 253 182
3. Suomi Viina, 2 081 212
4. Original Long Drink, 1 091 175
5. Olvi Tuplapukki, 1 061 750
6. Tapio Viina, 921 340
7. 2u Duas Uvas, 880 121
8. Gato Negro Sauvignon Blanc, 815 836
9. Pearly Bay Dry White, 697 500
10. Jaloviina *, 591 693
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006374564.html
Leijona viinaan menevä kansa ollaan näköjään? Huh. Minä ostan ennemmin Russian Standard vodkaa, kunnon superior premium vodkaa! Pakko myöntää, että venäläiset osaa hommansa tuossa paremmin kuin suomalaiset.
Oletko sinä ostanut Leijonaa viime vuoden aikana?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kanssa tuota tilastoa ja kauhistuin. Kolme myydyintä tuotetta kirkkaita ja viinoja ja niitä oli myyty kaikkia aivan älyttömiä määriä. Kuka ne kaikki oikein juo? Muutenkin kun katsoo tuota tilastoa, niin Suomessa juodaan aivan älytön määrä alkoholia vuodessa + Viron tuonnit päälle.
Minä ostan miedot kaupasta, mutta jos Alkoon menen niin ostan kirkasta vahvaa tavaraa.
OK. Ja vielä pahempaa, tuossa tilastossa on tosiaan vain Alkon myynti, siihen markettioluet +Viron tuonti päälle. Järkyttävä määrä alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistät rahasi hukkaan ostamalla venäläisten pirtua.
Vodka, tai koskenkorva on samaa viljaväkiviinaa. Se tehdään kolonnitislausmenetelmin, joka on äärimmäisen yksinkertainen prosessi. Tislattu viljaväkiviina laimennetaan puhdistetulla vedellä juomaväkevyyteen. Tuon yksinkertaisempaa viinan valmistusta ei ole.Kyllä vodkassa näkee eroja. Jos muuta väittää, niin ei ole vodkasta paljoa tietoa / kokemusta.
Yhtä hirveän makuisia kaikki.
Sanoo "ihminen", joka ei ole premium-laatuista maistanutkaan...!
Kuka ostaa lonkeroa tai olutta Alkosta kun sitä saa ruokakaupsta?
Jos läheisesi ostaa jatkuvasti näitä kirkkaita viinoja, kannattaa oikeasti huolestua ja yrittää auttaa häntä hakeutumaan hoitoon.
Ennen pystyin ottamaan huikkia raakaa vodkaa. Nykyään tulee samantien oksennusrefleksi. Enää ei kykene. Tapasin juoda ennen aina Smirnoffia.
N26
Opiskelijana ainakin ostettiin kavereiden kanssa booleihin just noita halvimpia viinoja, silloin kun ei juuri menty laatu edellä vaan enemmänkin niin, että mistä halvimmalla sai kännin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistät rahasi hukkaan ostamalla venäläisten pirtua.
Vodka, tai koskenkorva on samaa viljaväkiviinaa. Se tehdään kolonnitislausmenetelmin, joka on äärimmäisen yksinkertainen prosessi. Tislattu viljaväkiviina laimennetaan puhdistetulla vedellä juomaväkevyyteen. Tuon yksinkertaisempaa viinan valmistusta ei ole.Kyllä vodkassa näkee eroja. Jos muuta väittää, niin ei ole vodkasta paljoa tietoa / kokemusta.
Yhtä hirveän makuisia kaikki.
Sanoo "ihminen", joka ei ole premium-laatuista maistanutkaan...!
En tiedä ovatko Russian Standard tai Stolishnaya premium-laatuisia, mutta niitä olen maistanut ja pahaa oli.
Noista olen ostanut Gato Negroa. Pääsyy on sopivuus jouluglögiin, cabernet sauvingnon rypäle, maku, pahvipakkaus ja sopiva hinta. Suosittelen.
Minä ostan nykyään Tapiota, se on kirkkaista edullisinta. Ennen ostin Sisua, kun se oli samanvahvuista ja -hintaista ja koska se on suomalaista. Tapio tehdään tanskalaisesta etanolista.
Listan kolme ekaa on selkeitä sekoituksiin käytettäviä juomia.
Noiden päälle kaadetaan limpparia tai vissyä sen mukaan halutaanko jäykempää vai laimeampaa.
Tulee halvemmaksi kuin ostaa lonkeroita tai siidereitä.
Ei kaikilla ole varaa juoda rahojaan. Jostain on säästettävä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan nykyään Tapiota, se on kirkkaista edullisinta. Ennen ostin Sisua, kun se oli samanvahvuista ja -hintaista ja koska se on suomalaista. Tapio tehdään tanskalaisesta etanolista.
Vai ranskalaisesta...?
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana ainakin ostettiin kavereiden kanssa booleihin just noita halvimpia viinoja, silloin kun ei juuri menty laatu edellä vaan enemmänkin niin, että mistä halvimmalla sai kännin.
Tapio 0.7 on halvin känni kirkkaista.
Tuskin noita monikaan raakana juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ranskalaisesta...?
Tanskalaisesta se ainakin aiemmin on tehty. Onko sulla sitten asiasta jotain tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää, mihin niitä laitetaan? Siis muihin kuin limujen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen kovanluokan bilettäjäkaveri (nainen 26v) joi aina bileiltoina raakana 0,7 vodkapullon + kaiken mitä sille tarjottiin tai mitä irti sai. Ja tosiaan aina raakana. Ekasta hörpystä lähtien. En tiedä miten pystyy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen kovanluokan bilettäjäkaveri (nainen 26v) joi aina bileiltoina raakana 0,7 vodkapullon + kaiken mitä sille tarjottiin tai mitä irti sai. Ja tosiaan aina raakana. Ekasta hörpystä lähtien. En tiedä miten pystyy siihen.
Vesitetty viina on pahaa! Jo penskana inhosin lantrattuja viinaksia, joten rupesin juomaan raakana. Kaljakset ovat sitten asia erikseen.
N 46
Vierailija kirjoitti:
juo. alkoholistille hyvä kun on vain 32% niin voi helpommin annostella kuin 40% vodkia.
Mökkeilevät miehet, kun miesporukalla valitaan,
Listalla olevista tuotteista olen joskus ostanut Jaloviinaa. En pidä väkevistä. Lähinnä jotain gintonicia tilaan joskus ravintolassa.