Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Älykkyyden näkee naamasta

Vierailija
16.01.2020 |

Älykkyyteen viittasi iso nenä, etäällä olevat silmät ja kasvojen pidempi muoto. Toisiaan lähellä olevat silmät, pieni nenä ja kasvojen pyöreä muoto viestitti päinvastaista. Pitääkö teidän tuttavapiirissä paikkansa?

Itse sanoisin että pitää. Vähä-älyisempien kasvojen piirteet lähestyvät downin syndrooman ulkonäköä.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo miesten kohdalla tuntuisi pitävän paikkansa.

Esim. Tuomas Enbusken silmät ovat lähellä toisiaan, naama on pyöreä ja nenä pieni, ja hänen ÄO:nsa lienee maksimissaan 100.

Garry Kasparovin (shakin maailmanmestari) silmät ovat sopivan etäällä toisistaan, nenä iso ja naama pitkänmallinen.

Ehkä tää kommentti oli vitsi, mutta kirjoittajalle tiedoksi että Enbuske on Mensan jäsen, joten ÄO on melko hyvä.

Tuomas ei ole Mensan jäsen, vaikka onkin niin valehdellut. Hän on kyllä hyvä jymäyttämään itseään vielä tyhmempiä.

Vierailija
42/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen älykäs ja ruma isonenäinen nainen. Veljeni ovat älykkäitä, isonenäisiä ja komeita. Mieheni on minua älykkäämpi ja ihan komea, nenä keskikokoinen, miehen äiti ruma, isonenäinen ja todella älykäs.

Onneksi olemme saaneet vain poikia, sillä en uskalla kuvitella miten ruma, isonenäinen ja älykäs tyttäremme olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mua on aina luultu enemmän opiskelleeksi kuin mitä todellisuudessa olen mutta mulla on suht pyöreät, ehkä ovaalit kasvot ja pienehkö nenä.

Vierailija
44/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että jälleen kyseessä joku jenkkitutkimus : ) siellä nyt saa tutkimuksena esitellä vaikka sitä, että maapallo on litteä. Kohta varmaan joku tutkimus samasta maasta todistaa, että jos kengännumero on 44, niin silloin on lähes nero  :D

Vierailija
45/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ketjun mukaan naama alkaa muistuttaa nimeä. Onko nyt niin, että nimi määrää älykkyyden?

Vierailija
46/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.00812…

"CONCLUSIONS: These results suggest that a perceiver can accurately gauge the real intelligence of men, but not women, by viewing their faces in photographs; however, this estimation is possibly not based on facial shape. Our study revealed no relation between intelligence and either attractiveness or face shape."

(En ole vielä lukenut kaikkea mitä tuolla sanotaan.)

Tuolla lukee, että ihmisillä on OLETUKSIA siitä, millaiset kasvot on älykkäillä tai vähemmän älykkäillä, mutta oletukset eivät näyttäisi pitävän paikkaansa. Kuitenkin jostain syystä miesten älykkyyttä osattiin arvata kasvoja katsomalla. Onko se älykkyyden merkki sitten ilme, pään asento vai mikä?

Tutkimus tehtiin biologian opiskelijoiden kasvoilla. Eli voisin olettaa, että todella alhaista ÄO:tä ei ollut kenelläkään. Ehkä tulokset olisivat silloin vähän erilaisia?

Vierailija
47/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Tuomas Enbusken silmät ovat lähellä toisiaan, naama on pyöreä ja nenä pieni, ja hänen ÄO:nsa lienee maksimissaan 100.

Garry Kasparovin (shakin maailmanmestari) silmät ovat sopivan etäällä toisistaan, nenä iso ja naama pitkänmallinen.

Ehkä tää kommentti oli vitsi, mutta kirjoittajalle tiedoksi että Enbuske on Mensan jäsen, joten ÄO on melko hyvä.

Tuomas ei ole Mensan jäsen, vaikka onkin niin valehdellut. Hän on kyllä hyvä jymäyttämään itseään vielä tyhmempiä.

Mistä tiedät ettei ole? Päätitkö, ettei voi kuulua Mensaan, koska et pidä hänen jutuistaan? Ainakin hänen haastattelu oli joskus jossain Mensan sponssaamassa kirjassa.

Vierailija
48/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettei ole? Päätitkö, ettei voi kuulua Mensaan, koska et pidä hänen jutuistaan? Ainakin hänen haastattelu oli joskus jossain Mensan sponssaamassa kirjassa.

Mistä tiedät että on? Tuomas ei itse asiassa ole koskaan väittänytkään kuuluvansa mensaan, jossain radio-ohjelmassa kertoi käyneensä mensan testissä ja väitti saaneet "huippuhyvät pisteet" mutta ei suostunut paljastamaan tarkkaa tulosta. Siitä sitten on lähtenyt kiirimään mediassa maine älykkönä koska toimittajat eivät koskaan tarkasta väitteiden taustoja.

Ainakin hänen älykkyyttä käsittelevä koluminsa oli poistunut nyt-liitteestä. Hmmm..

Tuomaksen väitetty huippuälykkyys on ainakin itselleni vähän sellanen "en usko ennen kuin näen"-asia. Pidin hänen aikaisemmista kolumneistaan kyllä, mutta viime vuosina on alkanut ote lipsua.

-sivusta

Vierailija
49/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on usein epäilty älykkääksi, vaikken olisi kerennyt edes suutani avaamaan. Olen komea mensalainen.

Ehkä tutkimuksessa on siis jotain perää.

Vierailija
50/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa.

T. Jotain hyötyä isosta nenästäkin

Vierailija
51/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinä satut olemaan tämmöinen isonenäinen, mulkosilmäinen ja ”pitkänaamainen” (=hevosnaama), joka on katkera naisellisen näköisille naisille, kun itse menisit transsukupuolisesta.

Ensimmäinen downin näköinen taikinanaama ilmottautui :D

Downin syndroomassa on eksaktit ja distinktiiviset piirteet, jotka erottaa sadasosa sekunnissa normaalin ihmisen piirteistä. Aloituksessa kuvatut fyysiset piirteet on erittäin monella suomalaisella, kyseisiä piirteitä voisi jopa kuvailla klassisiksi suomalaisiksi kasvoiksi. Etenkin Itä-Suomessa näkee kuvatunkaltaisia ihmisiä todella paljon. Haukut tuhansia suomalaisia kehitysvammaisiksi? Et vaikuta kovin älykkäältä ihmiseltä vastauksesi perusteella. Ymmärrätkö että tämä tutkimus voi antaa ainoastaan osviittaa, korrelaatio ei todista kausaliteettia. Nyt mars harjoittelemaan sitä kuuluisaa sisälukutaitoa.

Sulla ilmeisesti on se lukutaito heikko. Down oli ap:n omaa spekua eikä sitä mainittu tutkimuksessa.

Itä-Suomi on tunnettu sairaammista geeneistään...

Vierailija
52/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että on? Tuomas ei itse asiassa ole koskaan väittänytkään kuuluvansa mensaan, jossain radio-ohjelmassa kertoi käyneensä mensan testissä ja väitti saaneet "huippuhyvät pisteet" mutta ei suostunut paljastamaan tarkkaa tulosta. Siitä sitten on lähtenyt kiirimään mediassa maine älykkönä koska toimittajat eivät koskaan tarkasta väitteiden taustoja.

Ainakin hänen älykkyyttä käsittelevä koluminsa oli poistunut nyt-liitteestä. Hmmm..

Tuomaksen väitetty huippuälykkyys on ainakin itselleni vähän sellanen "en usko ennen kuin näen"-asia. Pidin hänen aikaisemmista kolumneistaan kyllä, mutta viime vuosina on alkanut ote lipsua.

-sivusta

Onko mensan jäsenistä jotain dataa jossain? Pystyisikö joku mensalainen tarkistamaan asian?

Vierailija
53/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on usein epäilty älykkääksi, vaikken olisi kerennyt edes suutani avaamaan. Olen komea mensalainen.

Ei ole komeita mensalaisia.

Vierailija
54/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa, tämän takia mua siis luullaan tyhmemmäksi kuin oon.

Vierailija
55/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole komeita mensalaisia.

On! Itse tunnen kaksi mensalaista, ja he molemmat ovat komeita.

Vierailija
56/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyttäkin on monenlaista, itsellä ÄÖ 163 mutta enemmän arvostan itsessäni viisautta nähdä elämä kokonaisvaltaisesti

Hehe! Kirjoitustaidon 163 ÄÖ? Tollo sä olet!

Vierailija
57/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyttäkin on monenlaista, itsellä ÄÖ 163 mutta enemmän arvostan itsessäni viisautta nähdä elämä kokonaisvaltaisesti

Muistit kuitenkin laittaa esille älykkyysosamäärän kaikkien nähtäväksi.

Vierailija
58/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen ketjun mukaan naama alkaa muistuttaa nimeä. Onko nyt niin, että nimi määrää älykkyyden?

Afrikassahan tällainen optimistinen nimeämiskäytäntö on hyvin yleinen, heti tulee mieleen esim. Nigerian ex-pressa Goodluck Jonathan ja jokunen mies, joka nimi on Bright. Naiset taas on usein nimeltään Patience, Grace, Mercy yms.

Vierailija
59/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muuusta kuin että älykkkyden konkretisoituma on raha ja sen hankkkimisen konkretisoituma onn ympäristön aiheuttama katteeet riskinotolle.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Grigori_Perelman

Hän ratkaisi matematiikkaa vuosisatoja piinanneen Poincaren konjenktuurin, mutta ei suostunut vastaanottamaan matematiikan Fields-palkintoa (arvo 1 miljoona euroa) koska ei halua "ottaa vastaan mitaleita ja olla sirkuspellenä".

Asuu pienessä pietarilaisessa yksiössään, häntä ei kiinnosta raha tai maine pätkääkään.

Luin englanninkielisen wiki-artikkelin hänestä. Elämää suurempi hahmo ja ihminen. Tuollaisia neroja ei edes voi luokitella kunnolla oikein mihinkään lokeroon. En ihmettele ettei mammona ja materia kiinnosta tuolla tasolla ajattelevaa ihmistä.

Hän myös sai myöhemmin 2010 matematiikan Millennium-palkinnon joka sekin on arvoltaan miljoona euroa. Kieltäytyi jälleen siitäkin.

asuu nykyisin Pietarin seudulla äitinsä kanssa äidin eläkkeen ja omien säästöjensä turvin

Vierailija
60/103 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HOHOH,  mikä on ÄÖ??

Et taida ollakaan älyllä "pilattu".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme