Tutkimus: Älykkyyden näkee naamasta
Älykkyyteen viittasi iso nenä, etäällä olevat silmät ja kasvojen pidempi muoto. Toisiaan lähellä olevat silmät, pieni nenä ja kasvojen pyöreä muoto viestitti päinvastaista. Pitääkö teidän tuttavapiirissä paikkansa?
Itse sanoisin että pitää. Vähä-älyisempien kasvojen piirteet lähestyvät downin syndrooman ulkonäköä.
Kommentit (103)
Bill Gatesilla on pyöreähkö naama, joten pitänee paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Bill Gatesilla on pyöreähkö naama, joten pitänee paikkaansa.
Bill gates ei näytä downilta.
Eikö se ole nimenomaan päinvastoin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole nimenomaan päinvastoin?
Ai downin syndroomainen ulkonäkö näyttää älykkäältä?
https://www.nainen.com/miesten-alykkyysosamaara-helpommin-paateltavissa…
Naiset pystyivät kokeessa pelkkää arvaamista tarkemmin päättelemään miehen ÄO:n kasvoja katsomalla.
Naisten kasvoista ei sen sijaan voi päätellä mitään, lähinnä siksi kun meikki vääristää niin paljon kasvonpiirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sinä satut olemaan tämmöinen isonenäinen, mulkosilmäinen ja ”pitkänaamainen” (=hevosnaama), joka on katkera naisellisen näköisille naisille, kun itse menisit transsukupuolisesta.
Tämä tutkimus tarkoitti vain miehiä.
:D
Siis tottakai älykkyys näkyy naamasta, onhan se naama tietynalaisten aivojen päällä. Tuo edellinen kommentti (8.) oli vaan niin hauska...
Älykkyyttäkin on monenlaista, itsellä ÄÖ 163 mutta enemmän arvostan itsessäni viisautta nähdä elämä kokonaisvaltaisesti
Itse toteaisin toisinpäin, mitä otsikko eli "toisinaan vähäinen älykkyyn näkyy naamasta".
En siis väitä että aina, mutta toisinaan kyllä.
Katseesta sen älykkyyden tunnistaa, viimeistään kun avaa suunsa.
(Etäällä olevat silmät ovat FAS-lapsille tunnusomaista, muuten.)
Olin yllättynyt siitä, kuinka paljon vaivaa nähdään, että julkkisten kasvojen epäsymmetriat saadaan kuvankäsittelyllä oiottua..! (Esim. Kate Perryn kuvaa käsiteltiin). Siinä häivytetään psykopatiat ym. Julkkisten kuvat ei oo luotettavia.
Ja miltähän vuosisadalta kyseinen tutkimus on peräisin?
En tiedä muuusta kuin että älykkkyden konkretisoituma on raha ja sen hankkkimisen konkretisoituma onn ympäristön aiheuttama katteeet riskinotolle.
Älykkyyttä pitäisi muuten testata monipuolisemmin: kyky hahmottaa liikesarja, pysyä nuotissa, tunnistaa tuoksu, jne.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sinä satut olemaan tämmöinen isonenäinen, mulkosilmäinen ja ”pitkänaamainen” (=hevosnaama), joka on katkera naisellisen näköisille naisille, kun itse menisit transsukupuolisesta.
Ensimmäinen downin näköinen taikinanaama ilmottautui :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuusta kuin että älykkkyden konkretisoituma on raha ja sen hankkkimisen konkretisoituma onn ympäristön aiheuttama katteeet riskinotolle.
Markkinoiinin esineellistymä on mm huoletttomuus ja kauneuus.
Vierailija kirjoitti:
Ai psykopatia konkretisoituu massina?
Linkkiä "tutkimukseen"? (Kuulostaa hutkimukselta)