Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi oikein jättää kirjan lukeminen kesken?

Vierailija
16.01.2020 |

Eli jos jostain syystä ei vain uppoa tekstiin. Tai muusta syystä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on vapaaehtoinen, niin tietysti on. Miksi pitäisi tuhlata aikaa kuraan?

Vierailija
2/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härregyyyyd! Ei missään nimessä! Avaat muuten portit demoneille tähän maailmaan. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
4/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En minä katso elokuvaakaan loppuun, jos huomaan ettei se kiinnostakaan.

Vierailija
5/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin viimeksi kesken Donna Tartin Tiklin. Tuntui, ettei tarina edennyt kiinnostavan alun jälkeen.

Vierailija
6/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja, sarjoja, yms ei koskaan jätetä kesken vaan niiden jatkaminen vaan jätetään parempaan ajankohtaan ;)

Vierailija
7/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei olisi? Itse luen yleensä pari lukua ja jos ei vielä tuohon mennessä tunnu yhtään kiinnostavalta niin en viitsi haaskata aika enempää. 

Vierailija
8/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän oikeellisuutta siinä on?

Vierailija
9/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi en lue ollenkaan fiktiota.

Vierailija
10/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on niin paljon kirjoja, ettei huonoja ole aikaa lukea väkisin loppuun.

Vierailija
11/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ei kannata hukata mihinkään mikä ei kiinnosta. Koskee kirjoja, leffoja ja ihmissuhteita.

Vierailija
12/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin jätän kirjoja kesken, haluan antaa kirjailijalle kehittää tarinaa loppuun asti. Ehkä yksi tuhannesta on niin epäkiinnostava, että jätän kesken. 

Vierailija
13/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee syyllinen olo, kun jätän kirjan lukemisen kesken. :D Olen muutenkin vähän hassu. Nyt olen opetellut sen, että voin jättää kirjan kesken, jos sen lukeminen on ihan tuskaa. Miksi tosiaan tuhlata aikaa sontaan?

Vierailija
14/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi lopettaa.

Vierailija
15/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tylsänkin kirjan keskeyttäminen tuntuu vaikealta, siltä että silloin kaikki se vaiva olisi mennyt hukkaan. Mutta jos kirja on tylsä eikä koe hyötyvänsä siitä, mutta silti vain jatkaa lukemista, niin aikaa menee vain vielä enemmän hukkaan! Kannattaa siis keskeyttää kirja, jos se oikeasti vaikuttaa huonolta. Turhaan käytetty aika ja vaiva on pois jostain paremmasta.

Mutta jotkut kirjat voivat parantua alun jälkeen, enkä tiedä missä se raja menee, että mihin asti kannattaa yrittää lukea ennen kuin luovuttaa.

Vierailija
16/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Itsekin jätin 1984 lukematta loppuun kun oli paska vaikka jotkut kehuu. Uppoa varmaan vasemmistolaisiin, mutta tuollainen päämäärätön dystopia ei toimi muilla.

Vierailija
17/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi lopettaa, jos ei kirja ei ole hyvä. Itse teen tarkoin "taustatyötä" ennenkuin valitsen kirjan jonka aion lukea. Ja hyviähän ne sitten pääsääntöisesti ovat olleet, toki muutama keskinkertaisempikin on tullut luettua. Yhden ainoan kerran kirja on osoittautunut niin huonoksi, että jätin kesken. Marko Kilven 'Elävien kirjoihin' oli niin luokattoman huono ja raskas lukukokemus sen verran mitä jaksoin lukea (noin pari sataa sivua), että nostin kädet pystyyn ja luovutin. En siis saanut selville, paraniko noin 500-sivuinen kirja loppua kohti. Tuskin. Eikä kyllä kauheasti kiinnostelekaan.

Ohiksena: kyseinen kirjailija (nykyään myös kansanedustaja) osoitti tyylitajuttomuuttaan Linnan juhlissa 2019. Päästyään kättelyvuorossa presidenttiparin ohi, Kilpi pysähtyi punaiselle matolle tv-kameroiden eteen ja suuteli vaimonsa kanssa. Supernoloa huomiohu*****mista. Enpä taida vaivautua lukemaan muitakaan kyseisen kirjailijan teoksia.

Vierailija
18/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Itsekin jätin 1984 lukematta loppuun kun oli paska vaikka jotkut kehuu. Uppoa varmaan vasemmistolaisiin, mutta tuollainen päämäärätön dystopia ei toimi muilla.

Miksi pitää ujuttaa politiikka niin moneen asiaan? Btw, jätin kirjan itsekin kesken. T. vasemmistolainen

Vierailija
19/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä kesken jättämisestä tulee aina jotenkin syyllinen olo, jos on itse kuitenkin kirjan valinnut ja sitä alkanut lukea ajatuksella, että se on kiinnostava. Leffan kesken jättäminen on paljon helpompaa. Mitä pidemmälle kirjaa lukee, sitä hankalampaa kesken jättäminen on, koska on jo tullut käyttäneeksi siihen aikaa. Mutta jos on ihan p*ska, niin mieluummin jätän kesken kuin luen väkisin jonkun tiiliskiviromaanin loppuun.

Vierailija
20/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tasan en tankuta väkisellä loppuun kirjaa, joka ei nappaa. On joitain klassikkoja, joita olen yrittänyt aloittaa useamman kerran. Näihin kuuluvat esimerkiksi Tolstoin Sota ja rauha ynnä Máquezin Sadan vuoden yksinäisyys. Noin 50 sivua jaksan ja sitten...hohhoijaa. Olen varmaan totaalimoukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme