Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku neuvoa! Pizzauunipannu pilalla veitsenjäljistä. Voiko sitä käyttää pannukakkuun?

Vierailija
16.01.2020 |

Olen käyttänyt pizza uunilevyä pannukakun paistamiseen vuosien ajan ja veitsellä joutunut irrottamaan sen siitä aina. Pannun pinta on kulunut aika pahaksi ulkonäöltään, viiltoja täynnä. En tiedä mitä materiaalia se on, jotain näitä uusia..oisko teflonia tms.ei harmainta aavistusta. Voiko sitä enää käyttää pannukakkuun ym.???

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua minkälaista pannua tarkoitat, mutta eikö siihen voi laittaa leivinpaperia, niin ei viillot haittaa.

Vierailija
2/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pizzauunilevy? Tarkoitatko sellaista korkeampi reunaista uunipeltiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinpaperia yleensä käytetään pannukakun alla.

Rikkinäisen teflonin päälle ei voi laittaa pannukakkutaikinaa tietenkään, mutta jos välissö on leivinpaperi niin ei ongelmia.

Vierailija
4/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hajua minkälaista pannua tarkoitat, mutta eikö siihen voi laittaa leivinpaperia, niin ei viillot haittaa.

Siis tavallinen uunipannu, matala ja leveä. Siinä sanottiin pizzanpannu.

Mut mun mielestä ne leivinpaperit on liian kapeita näille uunipannuille...eihän se pannaritaikina mahu siihen ja reunoista menee pellille?

Vierailija
5/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut mun mielestä ne leivinpaperit on liian kapeita näille uunipannuille...eihän se pannaritaikina mahu siihen ja reunoista menee pellille?

Eli puhutaan siis ihan normaalista uunipellistä? Vaikka olisi vähän kapeampi, niin on se parempi kuin suoraan pellille laittaa. En ole kyllä ikinä nähnyt kenenkään laittavan pannaria suoraan pellille. Joka päivä oppii jotain uutta.

Niin ja en kyllä käyttäisi jos se on metallisella keittiövälineellä raavittu piloille. Onko tämä nyt taas tapahtunut Porvoossa?

Vierailija
6/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama tyyppi, joka teki kaalikääryleitä korppujauhotäytteellä?

Vierailija
7/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperia löytyy eri kokoina. Jos on "liian kapea", sulla on väärän kokoinen leivinpaperi tai laitat sen siihen pellille väärin päin.

Vierailija
8/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli puhutaan siis ihan normaalista uunipellistä? Vaikka olisi vähän kapeampi, niin on se parempi kuin suoraan pellille laittaa. En ole kyllä ikinä nähnyt kenenkään laittavan pannaria suoraan pellille. Joka päivä oppii jotain uutta.

Niin ja en kyllä käyttäisi jos se on metallisella keittiövälineellä raavittu piloille. Onko tämä nyt taas tapahtunut Porvoossa?

No olen aika uusavuton johtuu kasvatuksestani. Mut , taisin yrittää joskus leivinpaperin kanssa tehä pannaria isommalla vanhanmallisella uunipannulla ja se leivinpaperi oli liian kapea joten taikina meni pellille ja siinä vaiheessahan sitä peltiä ei enää voinu alkaa voitelemaankaan...ja eikös pannari tartuleivinpaperiin kiinni?

Vierailija
9/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen aika uusavuton johtuu kasvatuksestani. Mut , taisin yrittää joskus leivinpaperin kanssa tehä pannaria isommalla vanhanmallisella uunipannulla ja se leivinpaperi oli liian kapea joten taikina meni pellille ja siinä vaiheessahan sitä peltiä ei enää voinu alkaa voitelemaankaan...ja eikös pannari tartuleivinpaperiin kiinni?

Asetat leivinpaperin pellille niin, että se kohoaa kaikille reunoille, niin ei valu taikina pellille. Ja ei, leivinpaperiin leivonnaiset ei yleensä tartu. Olet todennäköisesti käyttänyt voipaperia jos pannukakku takertuu.

Vierailija
10/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja toi mun leivinpaperi on mielestäni ihan normaali kokoa...

Ap

Vierailija
11/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan sama mikä on sun mielipide sen paperin koosta. Jos se ei riitä peittämään koko peltiä, se pala on liian pieni. Hankit siis leveämmän rullan sitä.

Vierailija
12/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan välineet ovat henkilökunnan vastuulla. Kysy hoitajaltasi,

Vierailija
13/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on joku jättiuuni, ettei normaali leivinpaperi riitä korkealle pellille, mutta lisäsuikale leivinpaperia on kyllä hoitanut asian.

Voit myös ostaa uuden pellin ja siihen käytät vaan muoviottimia.

Vierailija
14/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan sama mikä on sun mielipide sen paperin koosta. Jos se ei riitä peittämään koko peltiä, se pala on liian pieni. Hankit siis leveämmän rullan sitä.

38 cm x 42. Älkää vaan sanoko että on normaalia ja että te kaikki muka käytätte tätä saman mittaista leivinpaperia normaaliin uunipannuun ja sen päälle kaadatte pannukakkutaikinan ja hyvin on mennyt? Noita isompiakin on kaupassa mutta ne on liian leveitä.

Vierailija
15/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nimi on uunipelti.

Toiseksi, laita vaikka kaksi leivinpaperia limittäin ja leikkaa ylimääräinen osa pois. Tadaa!

Vierailija
16/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

38 cm x 42. Älkää vaan sanoko että on normaalia ja että te kaikki muka käytätte tätä saman mittaista leivinpaperia normaaliin uunipannuun ja sen päälle kaadatte pannukakkutaikinan ja hyvin on mennyt? Noita isompiakin on kaupassa mutta ne on liian leveitä.

Jos tuo mitä nyt käytät on liian kapea, hankit sen leveämmän, ja jos se taas on liian leveä, leikkaat siitä suikaleen pois.

Mulla on käytössä 40x50 paperi, ja on juuri sopivan kokoinen. Sen paperin on tarkoituskin nousta hieman yli niiden pellin reunojen ettei vetelä taikina vuoda yli.

Vierailija
17/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta joko leivinpaperia rullassa tai isoja leivinarkkeja. Mulla on aina "normaalikokoisten" arkkien lisäksi jompia kumpia.

Vierailija
18/18 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä pakko kysyä, onko ap kokeillut asettaa paperia pannulle toisin päin? Siis jos normaalisti laittaa sen poikittain, onko kokeillut pitkittäissuunnassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän