Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virheellinen raskausdiapetes ärsyttää omakannassa

Vierailija
16.01.2020 |

Mulla tapahtui muutama vuosi sitten virhe sokerirasituksessa. Neuvolatäti ei saanut tietokonetta auki kun sovimme sokerirasituksesta ja unohti kertoa säännöt mitä pitää tehdä sitä ennen. Menin sitten ensimmäistä kertaa sokerirasitukseen ja olin vahingossa 8 tuntia syömättä. Niin ärsyttää tää virhe. Siinä oli kaikkea sukulaisen kuolema...
Tietenkin 8 tunnin paastolla arvot näytti, että mulla olisi ollut raskausdiapetes. Kerroin asiasta neuvolassa ja loppuraskauden mittailin kotona arvoja ja välillä neuvolatäti mittaili mun arvoja. Sanoi aina ääneen ”onpa pieniä arvoja” Eli mulla ei oikeasti ollut mitään diapetesta.
Nyt odotan toista lasta ja ihan ärsyttää kun oma kannassa lukee aina se ensimäisessä raskaudessa raskausdiapetes. Jos käyn eri asian takia lääkärissä kuin raskauden niin sanovat lääkärit heti aluksi ai sulla on ollu raskausdiapetes.
Vähän aika sitten yksi hoitaja alkoi jakamaan mulle ruokavalio-ohjeita. Ja nyt oli kirjoitettu ensimmäisessä raskaudessa raskausdiepetes jota hoiti ruokavaliolla -.-
Siis eikö sitä saa mitenkään poistettua omakannasta? Virheellinen tieto kulkee koko ajan mukana.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne kysynyt verikoetta otettaessa et ootko ollu 12 tuntia syömättä? Miten vastasit kysymykseen?

Nyt ei tartte kun kertoa tarina sille terkkarille. Sun omasta mokastahan tässä on kysymys.

Opettele kirjoittamaan edes diagnoosi oikein.

Vierailija
2/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kertonu monta kertaa terkkarille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti ärsyttää. Diabetes.

Vierailija
4/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DiaBetes, eikä mikään petes.

Vierailija
5/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin pupiin.

Vierailija
6/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kepappia, se lieventää ärsytystä.

Vierailija
7/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ei sieltä tiedoista lähde? Mulla oli aikanaan YTHS:n tietoihin merkitty, että multa on hoidettu kurkkumätä. Joo ei ollut.

Vierailija
8/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se paastoarvo normalisoituu kahdeksassa tunnissakin jos ei ole diabetestä. Itseasiassa pari-kolme tuntia riittää jo normaalisti siihen, et arvo on siellä viiden paikkeilla ja alle.

Vierailija
9/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna menisin pupiin.

Tai paariin.

Vierailija
10/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon siis uudestaan raskaana ja sama neuvolatäti joka on ollut mulla aina kirjoittanut taas oma kantaan: edellisessä raskaudessa raskausdiabetes. Vaikka sanoin hänelle että olin sillon liian vähän aikaa syömättä, mittailin kotona ja hänen kanssa niin arvot olivat aina hyvät.

Vierailija
11/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee syytä gertoa läägärille, että ei ole tiapetestä.

Vierailija
12/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se paastoarvo normalisoituu kahdeksassa tunnissakin jos ei ole diabetestä. Itseasiassa pari-kolme tuntia riittää jo normaalisti siihen, et arvo on siellä viiden paikkeilla ja alle.

Miks siin sit pitää olla syömättä 12 tuntia? Jos 3 riittää?

Vierailija
13/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin verensokerin yläraja aamulla, yön yli jatkuneen paaston eli vähintään 8 tunnin syömättömyyden jälkeen, on 6,0 mmol/l (millimoolia litrassa). Jos verensokeri on 6,1–6,9 mmol/l, kyseessä on kohonnut paastosokeri. Diabeteksen alarajana on verensokeriarvo 7,0 mmol/l.

Vierailija
14/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks siin sit pitää olla syömättä 12 tuntia? Jos 3 riittää?

Jollain voi olla kolmen tunnin päästä virheellisesti matala arvo, on olemassa semmoinen aamunkoi ilmiö, että osalla elimistö alkaa pitkän paaston jälkeen nostamaan sokeria. Eli esim. klo 3 vs voi olla normaali, mutta klo 7 koholla, vaikka tässä välissä ei olisi syöty mitään. Halutaan varmaan saada kiinni myös tämä joukko.

Vierailija
15/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita anpulanssi.

Vierailija
16/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiapetes on traketia.

Vierailija
17/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalin verensokerin yläraja aamulla, yön yli jatkuneen paaston eli vähintään 8 tunnin syömättömyyden jälkeen, on 6,0 mmol/l (millimoolia litrassa). Jos verensokeri on 6,1–6,9 mmol/l, kyseessä on kohonnut paastosokeri. Diabeteksen alarajana on verensokeriarvo 7,0 mmol/l.

Raskausdiabeteksessä raja on 5,2 (muistaakseni) joka tapauksessa matalampi kuin perus kakkosttypissä. Jos paasto on 5,2 on raskausdiabetes.

Vierailija
18/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskausdiabeteksessä raja on 5,2 (muistaakseni) joka tapauksessa matalampi kuin perus kakkosttypissä. Jos paasto on 5,2 on raskausdiabetes.

10-12 tuntia pitää olla syömättä raskaana. 8 tunnilla näyttää kyllä virheellistä.

Vierailija
19/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon arvot sitten olivat? Voiko ne heittää niin paljon?

Vierailija
20/23 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinka paljon arvot sitten olivat? Voiko ne heittää niin paljon?

Eka arvo oli 5,3 muut arvot normaaleja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme