Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssarokotteesta sairaaksi?

Äiti2kk
16.01.2020 |

Onko täällä muita influenssarokotteen ottaneita ja siitä sairastuneita?

Otin itse viime la:na ja jo ma:na tunsin outoa oloa. Ke:na nousi melkein 39c kuume ja särkyä nivelissä. Olen pienen 2kk ikäisen vauvan äiti ja ihan hätää kärsimässä tämän voinnin kanssa.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet moisen turhakkeen antanut itsellesi pistää? Ja vielä pienen vauvan äitinä, etenkin jos imetät :o

Nimenomaan imettävälle pienen vauvan äidille tuo on tärkeä! Pienentää riskiä saada influenssa ja tartuttaa se vauvaan, lisäksi vauva saa vielä rintamaidosta vasta-aineita. Win-win.

Todella lyhytnäköistä ja itsekästä ajattelua. Sikiölle äitinsä ottama rokote on aina jonkinasteinen riski.

Influenssarokote on raskaana olevalle yhtä turvallinen kuin muillekin. Älä viitsi höpöttää väärää tietoa täällä.

Vierailija
42/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotus vaatii immuunijärjestelmältä toimia ja jos se on heikko, kuten nykypäivänä monella muullakin kuin raihnaisilla ja sairailla ihmisillä, elimistöön avautuu tie mille tahansa sairastumiselle. Koska oma immuunijörjestelmäni on heikohko (allergioita jne), en ota turhia rokotteita kuten influenssarokotus.

Naapuri otti rokotteen ja olikin sen jälkeen viikon sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotus vaatii immuunijärjestelmältä toimia ja jos se on heikko, kuten nykypäivänä monella muullakin kuin raihnaisilla ja sairailla ihmisillä, elimistöön avautuu tie mille tahansa sairastumiselle. Koska oma immuunijörjestelmäni on heikohko (allergioita jne), en ota turhia rokotteita kuten influenssarokotus.

Naapuri otti rokotteen ja olikin sen jälkeen viikon sairaalassa.

Rokote vaatii immuunijärjestelmältä toki toimia, mutta niin vaatii itse tautikin. Jos naapurisi on rokotteesta viikon sairaalassa, influenssavirukseen hän todennäköisesti kuolisi parissa, kolmessa päivässä.

Rokote ei hyökkää kehoa vastaan. Se vain esittelee viruksen osia. Sen sijaan virus tunkeutuu soluun ja pakottaa sen replikoimaan itseään. Lopulta isäntäsolu halkeaa ja kuolee vapauttaen samalla satoja, ellei tuhansia uusia viruksia, jotka edelleen tunkeutuvat uusiin soluihin. Virusten määrä kasvaa eksponentiaalisesti ja jos henkilön immuunipuolustus on heikko, kuten naapurillasi, se ei omin voimin pääse niskan päälle. Jos taas valkosoluille on valmiiksi esitelty vihollinen, ne kasvattavat valmiiksi viruksen tunnistavan joukkonsa niin suureksi, ettei tauti pääse rehottamaan.

Vierailija
44/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssarokotteiden tehosta ei ole mitään todellista tietoa, joten on täysin järjetöntä piikittää itseensä käytännössä täysin tarpeetonta myrkkyä.

Kyllä, on olemassa rokotteita, joiden hyödyt ovat kiistattomia, mutta influenssarokote ei todellakaan noihin kuulu ja siksi en nyt, enkä tulevaisuudessa moista turhaketta anna itseeni laittaa. Influenssarokotteen teho on tehoa tasan lääkefirmoille tulokselle.

Harmillista sinänsä, että tuo poistaa joitakin työmahdollisuuksia, kun jotkut työnantajat kuvittelevat olevansa jumalia ja määräävänsä yksilön vallasta päättää mitä myrkkyjä haluaa kehoonsa ruiskuttaa. Yksikään työ ei ikinä ole minulle niin tärkeä, että sen vuoksi suostuisin influenssarokotteen ottamaan.

Ihmettelen tätä puhetta lääketehtaiden taloudellisesta hyödystä nimenomaan influenssarokotteen kohdalla. Influenssarokote on yksi halvimmista, ellei halvin rokote. Lisäksi yhdenkin influenssan ja sen jälkitautien hoitoon sairaalassa/kotona käytetyt lääkkeelliset valmisteet tuottavat lääketehtaille moninkertaisesti rahaa rokotteeseen verrattuna.

Vierailija
45/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen ottanut influenssarokotteen ja kumpanakin kertana on mennyt koko talvi sairastaessa. Muina vuosina en ole ollut kipeänä. Tästä olen tehnyt johtopäätöksen että rokote vaikuttaa vastustuskykyyn jotenkin ja enää en rokotetta ota. En ole ottanut enää kahteen vuoteen. Jos sairastus johonkin perusairauteen niin harkitsen sitten uudelleen.

Vierailija
46/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti2kk kirjoitti:

Koskaan aikaisemmin ei ole tullut mitään haittavaikutuksia ja siksi olen ihan ihmeissäni. Onko muita joille tullut ikäviä haittoja ja kuinka pian menneet ohi?

Ei sulle ole tullut mitään haittavaikutusta vaan olet saanut tartunnan pari viikkoa sitten. Nyt vasta sairastuttaa koska se itää ensin (virus lisääntyy) jonkin aikaa ennen kuin niitä on kehossa riittävästi että tulee ekat oireet.

Vierailija
47/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen ottanut influenssarokotteen ja kumpanakin kertana on mennyt koko talvi sairastaessa. Muina vuosina en ole ollut kipeänä. Tästä olen tehnyt johtopäätöksen että rokote vaikuttaa vastustuskykyyn jotenkin ja enää en rokotetta ota. En ole ottanut enää kahteen vuoteen. Jos sairastus johonkin perusairauteen niin harkitsen sitten uudelleen.

Tällä logiikalla jätskin syöminen johtaa automaattisesti hukkumiseen...

Vierailija
48/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö te vastustajat edes mikä on rokote, mitä se sisältää ja millaisia määriä? Millaisia nämä ainemäärät ovat verrattuna altistuksiin muussa elämässä? Entäs miten rokote toimii? Verrattuna siihen ah niin luonnolliseen virustautiin? Sen verran kummallista settiä täällä jotkut heittää, selkeästi vailla mitään oikeaa tietämystä.

Vierailija
49/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme edellistalvea meni flunssassa rokotteen jälkeen (ainoat influenssarokotteet mitä olen ottanut, normaalisti kerta vuoteen yksi parin päivän flunssakuume sairastettuna), ei kuumetta mutta viikkoja ellei kuukausia kestänyt puolikunto, nuha ja yskä, väsymys. Raportoin joka kerta työterveyteen, joka kerta vastine että kuulemma sattumaa eikä kirjata haittoihin. Tänä vuonna en ottanut rokotetta eikä kertaakaan ole ollut edes nuha, terveempi kuin aikoihin. Rokotteet on mun osalta otettu, ei ikinä enää.

Vierailija
50/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme edellistalvea meni flunssassa rokotteen jälkeen (ainoat influenssarokotteet mitä olen ottanut, normaalisti kerta vuoteen yksi parin päivän flunssakuume sairastettuna), ei kuumetta mutta viikkoja ellei kuukausia kestänyt puolikunto, nuha ja yskä, väsymys. Raportoin joka kerta työterveyteen, joka kerta vastine että kuulemma sattumaa eikä kirjata haittoihin. Tänä vuonna en ottanut rokotetta eikä kertaakaan ole ollut edes nuha, terveempi kuin aikoihin. Rokotteet on mun osalta otettu, ei ikinä enää.

Tuo voi ihan oikeastikin olla sattumaa. Joinain vuosina ihminen sairastelee enemmän kuin toisina. Olin itse esimerkiksi muutama vuosi sitten kaksi talvea putkeen kipeänä kuvaamallasi tavalla. En ollut tuolloin koskaan ottanut rokotetta. Voisin tietysti keksiä syyn elintavoistani, esim. söin enemmän appelsiineja kuin yleensä, sairastelun on siis johduttava appelsiineista.

Vierailija
51/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rokote ehdi suojata noin nopeasti, se tulee ottaa hyvissä ajoin.

Vierailija
52/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Historia tuntee esimerkiksi pahamaineiset espanjantaudin ja hongkongilaisen. Niihin kuoli satojatuhansia ihmisiä maailmanlaajuisesti. Molemmat olivat influenssaviruksia."

Noihin kuoli kymmeniä miljoonia.

Espanjantauti oli vuosina 1918–1919 riehunut pandemia, jonka aiheutti harvinaisen tappava influenssa A:n alatyyppi H1N1. Puolentoista vuoden aikana tauti surmasi noin 30–100 miljoonaa ihmistä.

Luonteeltaan espanjantauti oli influenssa, jonka oireina olivat yskä, kuume ja särky. Jälkitauteina se saattoi aiheuttaa muun muassa keuhkokuumeen. Pelkästään Suomessa espanjantautiin kuoli noin 25 000 ihmistä.

Viruksen uskottiin kuolleen, mutta vuonna 2006 tutkijat onnistuivat jäätyneistä uhreista saatujen kudosnäytteiden avulla luomaan viruksen uudelleen tutkimustarkoituksia varten. Viimeaikainen tutkimus on osoittanut, että taudista aikanaan selvinneet nykyiset vanhukset kantavat edelleen espanjantautia aiheuttavan influenssaviruksen vasta-aineita veressään.

Espanjantauti on ollut kaikkien aikojen tuhoisin influenssapandemia, ja siihen kuoli  30–100 miljoonaa ihmistä.

Poikkeuksellista espanjantaudissa oli nuorten aikuisten suuri kuolleisuus. Tautiin sairastui arviolta 20–50 prosenttia maapallon kaikista ihmisistä, ja heistä jopa yli kolme prosenttia kuoli.

Erään arvion mukaan tautiin olisi sairastunut maailmalla noin miljardi ihmistä. Suomessa tautiin kuoli noin 25 000 ja Yhdysvalloissa yli 500 000 ihmistä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Espanjantauti

Vierailija
53/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote vaatii immuunijärjestelmältä toki toimia, mutta niin vaatii itse tautikin. Jos naapurisi on rokotteesta viikon sairaalassa, influenssavirukseen hän todennäköisesti kuolisi parissa, kolmessa päivässä.

Rokote ei hyökkää kehoa vastaan. Se vain esittelee viruksen osia. Sen sijaan virus tunkeutuu soluun ja pakottaa sen replikoimaan itseään. Lopulta isäntäsolu halkeaa ja kuolee vapauttaen samalla satoja, ellei tuhansia uusia viruksia, jotka edelleen tunkeutuvat uusiin soluihin. Virusten määrä kasvaa eksponentiaalisesti ja jos henkilön immuunipuolustus on heikko, kuten naapurillasi, se ei omin voimin pääse niskan päälle. Jos taas valkosoluille on valmiiksi esitelty vihollinen, ne kasvattavat valmiiksi viruksen tunnistavan joukkonsa niin suureksi, ettei tauti pääse rehottamaan."

Ihmiskeho on ihmeellinen.

Muistatteko muuten piirrettyä sarjaa 80-luvulta "Olipa kerran elämä"? Siinä käytiin näitä juttuja läpi selkeästi!

Vierailija
54/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rokotteen info on myynninedistämistä! Eihän näitä " välttämättömiä" rokotteita edes suositella kaikkialla.

Vierailija
55/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Historia tuntee esimerkiksi pahamaineiset espanjantaudin ja hongkongilaisen. Niihin kuoli satojatuhansia ihmisiä maailmanlaajuisesti. Molemmat olivat influenssaviruksia."

Noihin kuoli kymmeniä miljoonia.

Espanjantauti oli vuosina 1918–1919 riehunut pandemia, jonka aiheutti harvinaisen tappava influenssa A:n alatyyppi H1N1. Puolentoista vuoden aikana tauti surmasi noin 30–100 miljoonaa ihmistä.

Luonteeltaan espanjantauti oli influenssa, jonka oireina olivat yskä, kuume ja särky. Jälkitauteina se saattoi aiheuttaa muun muassa keuhkokuumeen. Pelkästään Suomessa espanjantautiin kuoli noin 25 000 ihmistä.

Viruksen uskottiin kuolleen, mutta vuonna 2006 tutkijat onnistuivat jäätyneistä uhreista saatujen kudosnäytteiden avulla luomaan viruksen uudelleen tutkimustarkoituksia varten. Viimeaikainen tutkimus on osoittanut, että taudista aikanaan selvinneet nykyiset vanhukset kantavat edelleen espanjantautia aiheuttavan influenssaviruksen vasta-aineita veressään.

Espanjantauti on ollut kaikkien aikojen tuhoisin influenssapandemia, ja siihen kuoli  30–100 miljoonaa ihmistä.

Poikkeuksellista espanjantaudissa oli nuorten aikuisten suuri kuolleisuus. Tautiin sairastui arviolta 20–50 prosenttia maapallon kaikista ihmisistä, ja heistä jopa yli kolme prosenttia kuoli.

Erään arvion mukaan tautiin olisi sairastunut maailmalla noin miljardi ihmistä. Suomessa tautiin kuoli noin 25 000 ja Yhdysvalloissa yli 500 000 ihmistä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Espanjantauti

Silloin oli sota ja nälkä. Ihmisiä oli sullottu yhteen valtavia määriä. Sotilaat sairastuivat rintamilla ja rauhan tultua osallistuivat juhlintaa muiden mukana.

Jenkit toivat taudin meren yli.

Vierailija
56/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista silti. En ole koskaan rokotetta ottanut enkä aio ottaakaan. Niin paljon omituisia juttuja on tutut kertoneet.

Vierailija
57/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteesta ei voi sairastua, se ei sisällä elävää virusta. Olet saanut tartunnan aiemmin.

Rokotteesta voi sairastua. On olemassa se kuuluisa ihmisjoukko, jonka takia kaikkien muiden täytyy rokottaa lapsensa ja he ovat niitä, joita ei voida rokottaa jonkun perussairauden vuoksi. Esim. syöpäpotilas saa taudin rokotteesta. Samoin kaikki immuunipuutteiset. 

Eivät saa tautia. Itse kuulun autoimmuuni sairaus jengiin ja koulutusta terveydenhuollosta löytyy.

Rokote aktivoi omaa immuuni järjestelmää ja jos se ei toimi kunnolla, niin se aiheuttaa muita ongelmia. Ei itse tautia!! Esimerkiksi minun immuuunijärjestelmäni aktivoituneena hyökkää minun omia sidekudoksiani vastaan, jolloi alkuperäinen tauti aktivoituu. Ja tämäkin vain silloin jos rokote sisältää elävää kantaa.

Vierailija
58/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös ole hyvä, että rokotteen tarpeelliseksi kokevat voivat sen ottaa ja he, jotka eivät sitä halua, voivat jättää ottamatta. Toivottavasti sama vapaus olisi jokaisella ammatista riippumatta. 

Vierailija
59/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteesta ei voi sairastua, se ei sisällä elävää virusta. Olet saanut tartunnan aiemmin.

Rokotteesta voi sairastua. On olemassa se kuuluisa ihmisjoukko, jonka takia kaikkien muiden täytyy rokottaa lapsensa ja he ovat niitä, joita ei voida rokottaa jonkun perussairauden vuoksi. Esim. syöpäpotilas saa taudin rokotteesta. Samoin kaikki immuunipuutteiset. 

Eivät saa tautia. Itse kuulun autoimmuuni sairaus jengiin ja koulutusta terveydenhuollosta löytyy.

Rokote aktivoi omaa immuuni järjestelmää ja jos se ei toimi kunnolla, niin se aiheuttaa muita ongelmia. Ei itse tautia!! Esimerkiksi minun immuuunijärjestelmäni aktivoituneena hyökkää minun omia sidekudoksiani vastaan, jolloi alkuperäinen tauti aktivoituu. Ja tämäkin vain silloin jos rokote sisältää elävää kantaa.

Ystävä sairastui influenssaan heti rokotteen jälkeen. Ei itse rokotteesta, mutta olisi saattanut jäädä sairastumatta, jos immuunijärjestelmä ei olisi ollut rokotteen kuormittama. 

Vierailija
60/80 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten virus tapetaan rokotteeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä