Mikä/mitkä näistä riittäisi(vät) sinulle, että olisit onnellinen?
Kohtalainen toimeentulo / hyvät tulot
Mukava asunto / oma talo
Kohtalainen fyysinen terveys / erinomainen terveys
Kohtalainen psyykkinen terveys / erinomainen terveys
Kohtalainen työ / oikein hyvä työ
Jonkinlainen mies / hyvä mies
Itseellinen elämä (ilman kumppania)
Joitakin ei-niin-hyviä ystäviä / hyviä ystäviä
Lapsi tai lapsia
Hyvä ulkonäkö
Viihtyisä asuinpaikka
Läheiset ja mukavat sukulaiset
Antoisat harrastukset
Vapaa-aikaa ja aikaa itselle
Mitkä asiat minimissään luulisit tarvitsevasi ja millä asteikolla, että arvelisit pystyväsi olemaan onnellinen elämässä? Millä voisit pärjätä ja ajatella vielä, että elämä on hyvää?
Kommentit (22)
Onnellisuus on sitä, että on tasapainonsa itsensä kannsa, tuntee itsensä, tietää heikkoutensa ja vahvuutensa ja tiedostaa omat elämänarvonsa. Ei siinä sen kummempia asioita tarvita. Ei miestä eikä periaatteessa lastakaan... tosin nyt kun molemmat on, niin enhän mä niitä pois antais. Minut tekee ihmisenä onnelliseksi se, että saan olla oma itseni kotona, saan käyttää lahjojani ja älykyyttäni töissä ja se, että saan rakastaa ja tuntea itseni rakastetuksi.
Kohtalainen toimeentulo
Asunto
Kohtalainen fyysinen terveys
Kohtalainen psyykkinen terveys
Hyvä mies
Ystäviä
Lapsia
Minulla on hyvä mies ja ihanat, terveet lapset. Voisin asua missä vaan, tehdä melkeen mitä työtä tahansa (ketään en tappamaan rupeaisi) ja elää hyvin vaatimattomasti, jos voisin sillä " ostaa" isälleni edes kohtalaisen terveyden ja tuon kamalan tuskan ja kivun pois.
Tämä talo ja ennen niin tärkeä tontti ovat menettäneet täysin merkityksensä. Jos en saa olla läheisteni kanssa, mitä teen talolla.
Jos elämässä ei ole rakkautta, on elämä vailla tarkoitusta. Sairauden jälkeen oppii, mitkä asiat ovat todella tärkeitä.
Vierailija:
psyykkinen terveys / erinomainen terveys
oikein hyvä työ
hyvä miesNäillä minä pystyisin rakentamaan itselleni onnellisen elämän. Tietysti sitä kaipaisi edes kohtalaista toimeentuloa ja omaa aikaa - ja näin äitinä kaipaisi lapsiaan. Mutta jos ei ole lapsia, ei niitä kaipaakaan.
Mutta olisin todella onnellinen omasta talosta.
Miten ihmeessä onni voisi olla noista asioista kiinni? Miten ' täydellistä elämää' elänyt ihminen voisi edes olla onnellinen? Jos ei ole koskaan kokenut muuta, jos ei ole koskaan käynyt oikein pohjalla, miten voi tietää mitä onni on?
Kohtalainen toimeentulo
Mukava asunto
erinomainen terveys
erinomainen terveys
oikein hyvä työ
hyvä mies
lapsia
Viihtyisä asuinpaikka
Antoisat harrastukset
Yllä mainitut asiat minulla on ja olen ihan tyytyväinen elämääni.
Loistavaa elämäni olisi jos saisin nykyisestä oikein hyvästä työstä hieman parempaa palkkaa ja työtehtävät muuttuisivat hieman vaativammiksi ja tätä kautta tietenkin toimeentulo paranisi..
Aikaa parisuhteelle voisi saada ehkä vähän lisää.
Mitkä asiat minimissään luulisit tarvitsevasi ja millä asteikolla, että arvelisit pystyväsi olemaan onnellinen elämässä? Millä voisit pärjätä ja ajatella vielä, että elämä on hyvää?
Kohtalainen toimeentulo (laskut saa maksettua ja rahaa ruokaan)
hyvä mies (omani on ihana, vaikkei varmaankaan kenenkään toisen mielestä)
hyviä ystäviä
Lapsi tai lapsia (2kpl on)
Vierailija:
Kohtalainen toimeentulo / hyvät tulot
Mukava asunto / oma talo
Kohtalainen työ / oikein hyvä työ
Itseellinen elämä (ilman kumppania)
Lapsi tai lapsia
Hyvä ulkonäkö
Viihtyisä asuinpaikka
Antoisat harrastukset
Vapaa-aikaa ja aikaa itselleMitkä asiat minimissään luulisit tarvitsevasi ja millä asteikolla, että arvelisit pystyväsi olemaan onnellinen elämässä? Millä voisit pärjätä ja ajatella vielä, että elämä on hyvää?
Pisamanenä: Vastauksesi oli ristiriitainen. Siinä oli sanahelinää. Kerroit ensin, että onnellisuus on sisäistä tasapainoa, tuntee itsensä ja arvonsa. Kuitenkin sitten lopussa luettelit ihan itsestä riippumattomia asioita, jotka tekevät sinut onnelliseksi. Olisitko siis onnellinen ilman sitä hyvää työtä, ilman niitä hyviä ihmissuhteita, ilman rakkautta? Kuvittele itsesi yksin, työttömänä, ilman läheisiä ihmisiä tai ystäviä, ilman terveyttä ja fiksua päätä ja mieti, miten sinulla olisi tuo sisäinen tasapaino.
8:lle: Voi olla, että sinun näkökannaltasi katsottuna kysymys oli outo ja älytön. Minulle se ei ole. Minulla on osa noista asioista, mutta oikeastaan kaikki ne asiat, jotka mielestäni ja muidenkin mielestä vastauksista päätellen ovat tarpeellisia onnelliseen elämään, juuri ne puuttuvat. Ei ole hyvää parisuhdetta, ei ole lapsia, ei ole hyvää työpaikkaa. Pakostakin mietin usein, pystynkö olemaan onnellinen, vaikkei minulla ole näitä asioita, joita arvostan ja kaipaan eniten. Mielestäni on mielenkiintoista nähdä, ajattelevatko muut samoin kuin itse ja onko joku, jolle riittäisi vähempi kuin ajattelen minimiksi onnelliseen oloon.
Tästäpä siinä Jonna Tervomaan laulussakin lauletaan, että aina jos saavuttaa yhden asian jonka mielestään haluaa, keksii heti uuden asian, jota tavoittelee ollakseen onnellinen..
" Yhtä en saa, yksi jää aina puuttumaan.."
Elämä muuttui. Ne asiat, mitä kuvittelin onneksi (kiva asunto, ulkomaanmatkat, laaja ystäväpiiri, vauraus, kiva työ jne.) olivatkin sivuseikkoja. En tiennyt onnesta mitään.
Nykyään nautin joka hetkestä ja läheisimmistä ihmisistä, olen hyväntuulinen, viis veisaan muiden ihmisten mielipiteistä, suorittaminen ja paahtaminen on loppunut, sisällä on rauha. Ilman sairautta minusta ei ehkä olisi ikinä tullut onnellista!
Listan laatiminen on ajanhukkaa. Jokainen voi tulla onnelliseksi. Toiset saavat huonommat kortit, mutta niilläkin voi pelata hyvin.
jolla ei ole omistusasuntoa,
ei paljon rahaa,
sairauksia perheessä,
ei kauniskaan
ja silti onnellinen. Läheisiä sukulaisia sekä ystäviä riittää! Olemme elossa yhä tänään. On kesä. Jee.
Sinulla on haaveita, joiden ajattelet tekevän sinut onnelliseksi. Unohdat sen, mitä sinulla jo on. Oletan pohdintasi perusteella, että sinulla on valtavasti! Paljon enemmän kuin monella muulla. Haaveet ja unelmat ovat tärkeitä ja mahdollisia toteuttaa, mutta jos tunnet, että elämä alkaa vasta niiden toteutumisesta, tulet pettymään.
Näin se on. Kun terveys on mennyt, ovat asiat aika huonosti ja on vaikea pelata olla onnellinen. Meidän perheessä psyykkisen terveyden menon myötä on mennyt esim. parisuhde, työpaikat, mahdollisuus lapsiin :( Terveys kun olisi, se toisi mukanaan kaikkea muutakin. Ehkä joku voi nämäkin menetettyään olla onnellinen, mutta minulle se on vaikeaa.
Arvasit vain puoliksi oikein. Toivoisin vain, että perheessämme olisi terveyttä, joka meidän tapauksessamme on edellytyksenä sille, että olisi normaali -edes suhteellisen onnellinen- parisuhde. Muuta en haaveile. Koetan jaksaa, yksin ja masentuneena nytkin.
ap
Kohtalainen toimeentulo
oma talo
Kohtalainen psyykkinen terveys
Kohtalainen työ
hyvä mies
hyviä ystäviä
Lapsi tai lapsia
Nämä kaikki on, mutta pitkän työn ja odotuksen tuloksena. Olen erittäin onnellinen enkä halua luopua mistään.
Kohtalainen toimeentulo
Mukava asunto vaikka myönnettäköön, että oma talo on kiva.
Kohtalainen fyysinen terveys tälläkin pärjää, vaikka tietysti olisi
Kohtalainen työ, työyhteisö ja firman henkilöstöpolitiikka ja arvot ovat tärkeämmät viihtymisen kannalta kuin se mitä tekee.
hyvä mies, ehdottomasti!!!
Itseellinen elämä (ilman kumppania), eiköhän tämäkin onnistuisi, vaikka hyvä mies onkin paljon parempi.
hyviä ystäviä
Lapsi tai lapsia, ehdottomasti lapsia, vaikka varmaan ilmankin olisin sopeutunut elämään. Mutta siis jos valita saa, niin lapsia!
Hyvä ulkonäkö, tämä on ihan yliarvostettu juttu eikä liity onnellisuuteen millään lailla.
Viihtyisä asuinpaikka, tämä on kiva ja vaikuttaa jokapäiväiseen elämään tosi paljon.
Läheiset ja mukavat sukulaiset, näitä arvostan.
Antoisat harrastukset, siis mitkä?
Vapaa-aikaa ja aikaa itselle, onneksi on se hyvä mies, niin pääsee liikkumaan myös ilman lapsia.
Minulla/ meillä on ja ollaan todella onnellsia:
hyvät tulot
Mukava, oma talo
Erinomainen psyykkinen terveys
Oikein hyvä työ
Oikein hyvä mies
Paljon hyviä ystäviä
Lapsia
Viihtyisä asuinpaikka
Antoisat harrastukset
Vapaa-aikaa ja aikaa perheelle
Lapsi tai lapsia
Eli hyvä mies, hyviä ystäviä, lapsia, läheiset ja mukavat sukulaiset tekisivät ja tekevät minut erittäin onnelliseksi ihmiseksi. Muulla ei todellaan ole mitään väliä, ainoastaan ihmisillä :)