Oululaiset hoi! Lisää kysymyksiä..;)
Ollaan vasta muutettu Ouluun ja kaikki on siis uutta ja ihmeellistä. Kohta 1-vuotiaan pikkuneidin kanssa pitäisi tutustua kaupunkiin ja ihmisiin, kun iskä on päivät töissä ja välillä työreissuilla. Auttakaahan tyttöjä mäessä! ;)
*Saako lastenvaunuilla kulkea ilmaiseksi bussissa?
*Onko kesällä mitään toimintaa, mihin lyöttäytyä mukaan? Entäs syksyllä?
*Alkaako syksyllä kenties jotain uintiryhmää, mihin voisi ilmoittaa koko perheen mukaan? Neidin kanssa käytiin 3kk:n ikäisestä vauvauinnissa.
Kertokaahan kaikkea mahdollista, mitä Oulussa voi touhuta. Me ei tahdota höperöityä neljän seinän sisälle..;)
Kommentit (15)
Seurakunta ainakin järkkää jotain myös kesällä. Lisäksi on nuo puistotädit, joista en enempää ikävä kyllä tiedä.
Mene ihmessä käymään Ainolan puistossa, siellä ihana leikkikenttä ja aina lapsia äiteineen, helposti saa juttuseuraa. Lisäksi kannataa katsoa mll.fi sivuilta onko heillä jotain toimintaa kesällä.
Tervetuloa Ouluun ja toivottavasti löydät pian paikkasi :)
Minä kyllä olen käsittänyt, että ilmaiseksi saa matkustaa vaunujen kanssa myös Oulun kaupungin lisäksi Kempeleen, Kiimingin ja Haukiputaan kunnissa (olikohan vielä joku neljäskin kunta...). Koskilinjojen nettisivuilta tämän tiedon löysin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Eli olin nähtävästi väärässä, eli ilmaiseksi vaunujen kanssa pääsee matkustamaan vain kuntarajojen sisäpuolella, ei kunnasta toiseen!
Itse olen paljasjalkainen oululainen mutta palasin 4 vuoden jälkeen takaisin huhtikuussa ja toin tullessani pienen pojan:) Joten vaikka kaupunki on tuttu muuten, on siihen tutustuttava uudelleen lapsen näkökulmasta.
Itse kävin keväällä srk:n perhekerhossa kerran viikossa. Niitä kai järjestetään vähän joka puolella Oulua.
Uskaltaako kysyä, minne päin Oulua asetutte?
Ainolan puistoa suosittelen minäkin. Mullekin se avautui ihan uutena juttuna, kun olen lapsen kanssa käynyt siellä ruokkimassa sorsia ja leikkimässä puistossa.
Mun mielestä bussilla pääsee ilmaiseksi Kempeleen ja Oulunsalon lisäksi Haukiputaalla ja Kiimingissä, mutta kunnan rajojen sisällä. Kuntarajan ylittävät matkat sis maksavat. Oulunsalo ja Kempele luopuivat viimeisenä matkojen maksamisesta (2004 loppun asti pääsi kolmiossa Oulunsalo-Oulu-Kempele matkustamaan ilmaiseksi vaunuilla).
Eli jos on reipas ja jaksaa odotella bussia puoli tuntia niin pääsee ilmaiseksi vaikka käymään Zeppelinissä kaupoilla. Se vaan vaatii sen että hyppää Oulun puolella bussista pois, kävelee rajan yli Kempeleeseen ja odottelee seuraavaa bussia. Joskus täältä Oulunsalosta kulkiessa mietittiin oikeasti mihin asti pitäis kävellä jotta pääsis ilmaiseksi bussilla vaan en ollut kertaakaan niin reipas että olisin Oulun puolelle asti kävellyt...
-minskuliina
Tulipa heti tervetullut olo, kun näin sai apuja tylsistymisen voittamiseksi! Ja kiitos tervetulotoivotuksista..:)
Kiva, että busseilla pääsee ilmaiseksi. Monessakaan kaupungissa ei ole niin hyvin asiat. Heti sai uusi kotikaupunki pluspisteitä.
Kiitos [b]minskuliina[/b] linkeistä! Olis kai itekin pitänyt heti tajuta tutustua kaupungin kotisivuihin..;) Toi uintiasia täytyykin selvittää.
[b]wiiwa[/b] ja [b]Tikru-Pikru[/b]: Seurakunnan kerhoihin meitä ei taideta ottaa mukaan, mutta Ainolan puisto onkin tuossa ihan kotinurkilla (eli keskustassa asutaan ainakin näin alkuun. Täytyypä alkaa viettää siellä aikaansa, josko uskaltaisi jollekin avata suunsakin..;) Pikkuneiti ainakin rakastaa keinumista yli kaiken! Tikru-Pikru muuten: meillä mies palasi 4 vuoden tauon jälkeen takaisin Ouluun tuliaisina vaimo ja tytär..;)
Mitä kahvilaa/ruokapaikkaa muuten suosittelette vaunujen kanssa kulkevalle? Stockmannilta jo löysin hyvän lastenhoitohuoneen.
Kaikkea saa kertoilla, mitä mieleen tulee! ;)
Noihin srk:n kerhoihin ei ole mitään vaatimuksia, eli eiköhän sinne teidätkin oteta. Uskoisin näin.
Stockmannin kahvila siellä ylimmässä kerroksessa on mun mielestä hyvä,jos on rattaiden kanssa liikkeellä. Muita en ole kyllä juurikaan itse kokeillut. Hyvä kahvila muuten on Rotuaarilla oleva Bisket, ihan siinä Rotuaarin pallon lähellä. Mutta rattaiden kanssa todella ahdas paikka. Mutta parhaat pullat yms. mun mielestä.
Hyvä salaattipaikka - pakko mainostaa, kun esim. edellisestä asuinkaupungistani tällainen puuttui - on Street Cafe Galleriassa Isokadulla. Isoja, täyttäviä salaattiannoksi, ruokaisiakin. Ja pääsee hyvin rattaidenkin kanssa:)
Niin palijasjalakanen oululainen sitä itekin on,mutta nyt vasta kattelee kaupunkia lapsen kantilta...
Mulla on noihin kahviloihin hieman tämmönen " tuplatsekkaus" , mun pitää mahtua tuplarattailla ja pitää olla useampi syöttis...
Tuota seulaa ei läpäise Oulussa monikaa kahvila, harmi :-(
Mutta ehdottomasti tutustumisen arvoinen on myös Koivurannan kahvila johon tosin on matkaa keskustasta. Sinne pääsee bussilla 7, sijaitsee aivan Erkkolan sillan kupeessa.
Nallikarihan on kans aivan ehdoton kesällä ja sinnehän menee bussi no 5...
[b]Tikru-Pikru[/b]: Stockmannin kahvila on tullut testattua ja ihan hyvä paikka olikin. Samoin tuli just viime viikolla käytyä Bisketissä. Oon samaa mieltä, sieltä saa vaikka mitä hyvää! Harmi vaan, kun lapsen kanssa ei tosiaan ole paras mahdollinen paikka.
Ja arvaa missä käytiin tänään anopin kanssa syömässä?! No Street Cafessa.. :-D Oli hyvät salaattiannokset ja aion mennä toistekin.
[b]wiiwa[/b]: sulla tosiaan on vielä hieman enemmän haastetta lasten kanssa kulkemisessa! Hyvä kun mä selviän tuon yhden kanssa. Koivurannan kahvilassa en sentään oo vielä ehtinyt käymään, mutta sunnuntaina oli liki, kun miehen kanssa käveltiin siitä ohi..;) Anoppi asuu Myllyojalla ja vaunuttelen tytön kanssa monesti anoppilaan siitä rantaa pitkin, kun ei oo ollu muutakaan tekemistä. (Pikkuhiljaa alkaa kuitenkin kaipaamaan muutakin seuraa kuin anoppi, vaikkei anopissa ookkaan valittamista..;))
Nyt tuli vähän tyhmä olo, kun tässä kyselen tietämättömänä ja oon jo ehtinyt moneen paikkaan..:) Mutta kiva kuulla muilta vinkkejä kuitenkin! Kyllä mä varmaan vielä keksin lisää kysymyksiä..;)
Vai Myllyojalla asuu anoppisi. Eipä mekään kaukana asuta siitä:) Pari kilsaa vielä eteenpäin vain.
Hypää Potnapekkaan (se on se kaupunkijuna joka kulkee pitkin pyöräteitä): http://www.koskilinjat.fi/erikoislinjat/potnapekka/index.html
Itsekin ollaan aikeissa viedä 2-vuotias kiertelemään...
-minskuliina
Täällä on oltu vähän nettipimennossa ja muuten vaan pimennossa. :) Eikä tuo täystuho juuri anna aikaa äidin nettisurffailulle.
Bussimatkustamista tuki kokeiltua ja on oikeesti ihan huippua, että vaunuilla pääsee ilmaseks. Ainolan puistossa on käyty moneen kertaan, mutta ei olla kehenkään tutustuttu muutamaa sanaa enempää, vaikka en niitä hiljasimpia ihmisiä olekaan. ;)
Uimajuttuja yritin selvitellä myös, mutta tuntuu että tämmöset 1-vuotiaat on väliinputoajia. Alle yksveet pääsee vauvauintiin ja vanhemmille lapsille on uimakouluja, mutta onko näille taaperoille mitään ohjattua uintijuttua? Tietääkö kukaan? Entäs onko jotain äiti-lapsijumppaa tai vastaavaa? Sellasessa käytiin vuoden verran ja se oli mukavaa!
Potnapekan kyytiin voisi tosiaan hypätä joku kerta! Itelläkin käynyt mielessä. Vois vaikka joidenkin kesävieraiden kanssa lähteä kierrokselle.
Kiinnostaisko teistä jotakuta lähteä mulle ja tytölle seuraksi vaikkapa kahville, leikkipuistoon, kylään ym? Me ollaan avoimia kaikille ideoille! Esim. [b]Tikru-Pikru[/b]: ei parin kilsan lisälenkki tekisi mulle lainkaan huonoa :D
Laittakaa rohkeesti meiliä, jos kiva seura kelpaa: kesanakki05 @ suomi24.fi (ilman välilyöntejä)
Ps.Musta saa tarvittaessa seuraa myös ilman tyttöä ;)
Hei!
Kannattaa tarkkailla ilmaisjakelupostia elokuun alkupuolella, jolloin kotitalouksiin jaetaan Ouluopiston ja Kansalaisopiston ohjelmat. Niissä on monesti liikunta- ja musiikkiryhmiä pienillekin. Opinto-ohjelmat saattavat löytyä jo netistäkin.
Me asutaan vielä tovi täällä Myllyojan suunnalla. Ollaan ostettu asunto vähän eri suunnalta. Mutta eihän se estä tapaamasta. Mä laitan tässä joku hetki sähköpostia vaikka sulle. Ainolassa on kiva käydä ja sehän on teitäkin lähellä. Mies käy usein siellä pojan kanssa sorsia syöttämässä. Leikkipuistokin on kiva kun siellä on yleensä aina muitakin, toisin kuin lähipuistossamme.
itse asun naapurissa joten en tuohon keskimmäiseen kysymykseen osaa vastailla mutta:
*bussilla matkat ilmaisia KAUPUNKIALUEELLA. Kuntarajan ylittävät matkat maksavat sitten työntäjästä ja vaunuista erikseen (kalliiksi tulee täältä naapurista bussimatkat rattaitten kanssa Ouluun). Katso lisätietoja http://www.koskilinjat.fi
*vauvauinteja ainakin järjestää uimaseurat: ainakin Oulun Lohet. Näiltä saattaisi löytyä vastaavia ryhmiä isommille lapsille. Edenin kylpylässäkin on järjestetty vauvauinteja samoin kuin esim. Kempeleen Zimmarissa jossa on ainakin myös isommille lapsille vanhempineen ryhmiä.
Katsele kaikkea muutakin infoa Oulun webbisivuilta, siellä on paljon linkkejä (mm. nuo uimaseurat varmasti löytyvät sieltä): http://www.ouka.fi
-minskuliina