Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi verokortti. Ei voi olla totta!!

Vierailija
15.01.2020 |

Niin, perusveroprosenttini vuodelle 2020 on 40,0 ja kun siihen lisää pakolliset eläke- ja työttömyysvakuutusmaksut päälle, pidätysprosentti palkasta on 48,4%.

Mitä h:ttiä on tapahtunut? Miksi menisin huomenna töihin. Itkettäisi jos ei v-tuttaisi niin paljon. Kenen mielestä tämä voi olla oikein?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa nyt sitten etsiä sellaista duunia, että saa veroprosentin kohdilleen. Käteen tulee kuitenkin vähemmän kuin tähän asti. 

Vierailija
42/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienituloinen, mutta olen sitä mieltä, että ei keneltäkään pitäisi verottaa puolta tuloista, oli sitten miten isot tulot vaan. Miksi kukaan haluaisi mitään tuottaa tehokkaasti, keksiä uutta, puurtaa jonkin tuottavan systeemin eteen tai luoda työpaikkoja, jos siitä ei lopulta itse saa sen enempää palkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ylennyksen syksyllä. Teen noin 10-11-tuntista päivää, asiantuntijatyö. Aikaerojen takia puhelinkokouksia voi olla jopa yöllä, kun on projekti päällä. Tämä verokortti sai todella ihmettelemään, miksi teen tämän, kun vouti vie puolet ja antaa ties kenelle.

Ap

Kuten sanottu, pienen veroprosentin duuneja on tarjolla yllin kyllin. Vaihda sellaiseen ja voit lopettaa kitinän.

Vierailija
44/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain ylennyksen syksyllä. Teen noin 10-11-tuntista päivää, asiantuntijatyö. Aikaerojen takia puhelinkokouksia voi olla jopa yöllä, kun on projekti päällä. Tämä verokortti sai todella ihmettelemään, miksi teen tämän, kun vouti vie puolet ja antaa ties kenelle.

Ap

Jäähän sinulle kuitenkin itsellesikin käteen ainakin 6000 kuukaudessa. Eikö sillä pärjää jo mukavasti?

Ap kuulostaa sen verran uusavuttomalta tapaukselta, ettei pärjäisi edes kymppitonnin tuloilla.

Vierailija
45/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just niin. Mammojen ratkaisu on siirtyä pienipalkkaisiin töihin. Jos kaikki samassa tilanteessa olijat tekisivät niin, ei olisi tuensaajilla pian varaa edes näkkäriin saati päällisiin. Eikö olisi parempi alentaa ylimpiä veroprosentteja, niin ylädesiili jaksaisi painaa? Kaikkien etu?

Vierailija
46/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just niin. Mammojen ratkaisu on siirtyä pienipalkkaisiin töihin. Jos kaikki samassa tilanteessa olijat tekisivät niin, ei olisi tuensaajilla pian varaa edes näkkäriin saati päällisiin. Eikö olisi parempi alentaa ylimpiä veroprosentteja, niin ylädesiili jaksaisi painaa? Kaikkien etu?

Minä kuulun ylädesiiliin enkä näe mitään syytä siihen, että veroprosenttiani pitäisi alentaa.

Vierailija
47/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarikin tätä Suomea pyörittää maksamillaan veroilla.

Vierailija
48/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pienipalkkainen, pienellä veroprosentilla, siis köyhä.

Mutta silti iloinen veronmaksaja.

- koulut

- päivähoito

- lapsilisät

- terveydenhuolto

Eli niinkuin joku sanoi edellä lasi voi olla puolityhjä tai puolitäynnä.

Vierailija
49/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärin, että sinun pitää maksaa kaikkien lysti. Töissäkäyvien kannattaa tarkkaan miettiä, ettei äänestä punaisia.

Vierailija
50/52 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuijottaa veroprosenttia, kun käytännön tulot on se joka merkitsee? Luuletko että jotain työtöntä hirveästi lohduttaa se, että veroprosentti on pieni?

Vierailija
51/52 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että ap. katosi kun kysyttiin hänen tulojaan.  

En oikein usko että puhuu meille ihan totta vaan haluaa saada meidät moittiman tuhmaa  ja ahnetta verottajaa.

Vierailija
52/52 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pienituloinen, mutta olen sitä mieltä, että ei keneltäkään pitäisi verottaa puolta tuloista, oli sitten miten isot tulot vaan. Miksi kukaan haluaisi mitään tuottaa tehokkaasti, keksiä uutta, puurtaa jonkin tuottavan systeemin eteen tai luoda työpaikkoja, jos siitä ei lopulta itse saa sen enempää palkkaa?

Tietysti saa enemmän palkaa, ei vain suoraan samassa suhteessa kuin tulot nousevat. Jos ansaitset 150.000 ja maksat 50% veroja niin saat käteen 75.000e. Jos taas ansaitset 300.000 niin veroprosentti on edelleen se 50% ja käteen jää 150.000e. Miten tuo jälkimmäinen ei ole enemmän kuin ensimmäinen?

Itse asiassa isot tulot ovat sikäli paremmassa asemassa kuin pienemmän että maksimiveroprosentti on jo saavutettu eikä isompi tulo enää kirkistä verotusta kuten pienemmillä tuloilla usein tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme