Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi verokortti. Ei voi olla totta!!

Vierailija
15.01.2020 |

Niin, perusveroprosenttini vuodelle 2020 on 40,0 ja kun siihen lisää pakolliset eläke- ja työttömyysvakuutusmaksut päälle, pidätysprosentti palkasta on 48,4%.

Mitä h:ttiä on tapahtunut? Miksi menisin huomenna töihin. Itkettäisi jos ei v-tuttaisi niin paljon. Kenen mielestä tämä voi olla oikein?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ylennyksen syksyllä. Teen noin 10-11-tuntista päivää, asiantuntijatyö. Aikaerojen takia puhelinkokouksia voi olla jopa yöllä, kun on projekti päällä. Tämä verokortti sai todella ihmettelemään, miksi teen tämän, kun vouti vie puolet ja antaa ties kenelle.

Ap

Jäähän sinulle kuitenkin itsellesikin käteen ainakin 6000 kuukaudessa. Eikö sillä pärjää jo mukavasti?

Vierailija
22/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat jotain, mistä joku on valmis maksamaan tuon 200.000€/vuosi, mikset ryhtyisi yrittäjäksi? Ottasit itsellesi minimipalkkaa ja lopun ulos pääomatulona, jolloin veroprosentti putoaisi 30%:iin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ne muuten arpoo nuo veroprosentit? Mulla jo muutaman vuoden olleet tulot aikalailla vakiot. Veroprosentti 23-25 kieppeillä. Nyt kun tuli verohallinnolta kirje niin siinä oli veroprosentti 14. Miten tämä näin voi mennä? Sitten mätkyjä makseleen jos ei itse asiaan puutu. 

Vierailija
24/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärsin jo nuorena, että töitä en verokortilla tee. Kiitos kun kustannat minun elämäni.

Vierailija
25/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ylennyksen syksyllä. Teen noin 10-11-tuntista päivää, asiantuntijatyö. Aikaerojen takia puhelinkokouksia voi olla jopa yöllä, kun on projekti päällä. Tämä verokortti sai todella ihmettelemään, miksi teen tämän, kun vouti vie puolet ja antaa ties kenelle.

Ap

Miten palsu voi olla yöllä jos nukkuu?

Vierailija
26/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No lopeta työt. Minun veroprosenttini on 20, käteen jää 500 e kuussa. Vaihdetaan osia? Kyllä minäkin osannen vetää prokkiksia ja pitää pisnesmiitinkejä. Käyn usein öisin kusella niin voin samalla verkostoitua ulkkisten kanssa luurit korvissa.

Vierailija
27/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla noi0n suuri yllätys ?

Vierailija
28/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään enemmän töitä, jotta tulevilla maahan-muuttajilla olisi parempi olla.

Vierailija
29/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

siitäs sait! Olet tietysti ollut saajapuolella koko elämäsi, nyt saat alkaa maksaa takaisin, niin kuin kaikki mutkin on! Ihan oikein.

Oot vaan saanut jonkun erehdyksen takia liian isoa palkkaa. Ja rankemmin duunia tekee varmaan kaikki muut paitsi sinä. 

Vierailija
30/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut tätä

Jos kaikki tekisivät pienemmällä palkalla töitä, olisi varaa palkata lisää työntekijöitä ja näin ollen etuuksia nauttivat vähentyisivät ja veroprosenttinne olisi pienempi tulevaisuudessa

Vierailija
31/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinullekin. Minulla perus-%...36%+tel/lel, :-(

mies51v

Pertti Palkansaajan palkasta vähennetään ennakonpidätyksen lisäksi työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu. Ei mitään lelliä.

Vierailija
32/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on palsu yöllä, kyllä silloin jää unet vähemmälle. Yrittäjyyttä ehdottavalle, asiakashankinta veisi loputkin yöunet. Tuo muuten että pääomatulojen veroprosentti on kiinteä ja noin matala verrattuna palkkaveroprosenttiin, kiukuttaa myös ihan tajuttomasti. Minä s:tana maksan koko lystin täällä!

Ap

Vierailija
33/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on palsu yöllä, kyllä silloin jää unet vähemmälle. Yrittäjyyttä ehdottavalle, asiakashankinta veisi loputkin yöunet. Tuo muuten että pääomatulojen veroprosentti on kiinteä ja noin matala verrattuna palkkaveroprosenttiin, kiukuttaa myös ihan tajuttomasti. Minä s:tana maksan koko lystin täällä!

Ap

Ehdota pomolle että puolitat työajan ja annat puolet työstä ja palkasta työttömälle, kaikki voittaa.

Vierailija
34/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä esimerkki ihmisestä, jonka lasi on kroonisesti puoliksi tyhjä. No, aina voi muuttaa asioita. Joko näkökantaansa tai duuniansa. 

Vierailija
35/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialismi sinulle on käynyt, kuulut siihen porukkaan jonka osana on painaa duunia ja maksaa siitä hyvästä perkeleesti veroja. Niin ja kuunnella haukkuja siitä miten olet hyväosainen, kiittämätön riistäjä.

Kyllä noita pienen veroprosentin duuneja on sen verran tarjolla että siitä vaan valitsemaan.

No tämä on tarkoitus tehdä, kunhan saan parin vuoden päästä säästötavoitteen täyteen. Saa muut tehdä taksvärkkiä minun puolesta sen jälkeen. Vaihdan osa-aikatyöhön, tässä hommassa lähtee henki stressin takia.

Vierailija
36/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi fundeerata, että se palkka on kivunnut vaikkapa viidestä tonnista kymppitonniin just sen takia, että asiantuntijat ovat sanoneet neuvottelupöydässä vuosikymmenestä toiseen, että niin ja niin paljon pitää saada nettona. Siinä on sitten ynnäilty pomojen kanssa veroprossia ja todettu, että tuolla veroprossalla brutto pitää olla sitä ja sitä, jotta netto on halutulla tasolla. Että jos veroprossa olisi ollut aina vaikkapa 25, bruttopalkka ei kukaties olisi kivunnut nykyiselle tasolle.

Vierailija
37/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa meille euroina, ei prosentteina, paljonko tilillesi tipahtaa kuukaudessa palkkaa. 

Vierailija
38/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinullekin. Minulla perus-%...36%+tel/lel, :-(

mies51v

Pertti Palkansaajan palkasta vähennetään ennakonpidätyksen lisäksi työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu. Ei mitään lelliä.

Jep, tekee jotain ~8%

mies51v

Vierailija
39/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tullut mieleen ennen kuin otit ylennyksen vastaan? Jos oikein sapettaa, niin pyydä palkanalennusta.

Minäkin sain vuoden lopussa urakkapalkkiota 27.000€ ja maksoin siitä veroa 40+8,75%, eli käteen jäi 13.500€. Itkeäkö olisi pitänyt? Vai päättää, että tänä vuonna teen vähemmän töitä, että jää tuo ylimääräinen saamatta?

Vierailija
40/52 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ne muuten arpoo nuo veroprosentit? Mulla jo muutaman vuoden olleet tulot aikalailla vakiot. Veroprosentti 23-25 kieppeillä. Nyt kun tuli verohallinnolta kirje niin siinä oli veroprosentti 14. Miten tämä näin voi mennä? Sitten mätkyjä makseleen jos ei itse asiaan puutu. 

Tarkistapa tulojen määrä ja vähennykset. Jos pitää paikkansa, niin ok. Jos ei, tee muutos.

Perusverokortti perustuu vanhoihin tietoihin, joten ei välttämättä toimi enää. Mutta onneksi voi tehdä muutosverokortin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän