En todellakaan usko, että 20% naisista ei edes halua parisuhdetta
Todellisuudessa on nimittäin hyvin harvinaista löytää nainen, joka ei halua lainkaan parisuhdetta. Naisia aletaan jo lapsesta asti kasvattamaan siihen ajatukseen, että naisen elämän kohokohta on löytää itselleen hyvä mies. Lisäksi naisten porukoissa on kyllä painostusta niitä sinkkunaisia kohtaan, kuinka heidänkin pitäisi löytää mies. Kolmantena asiana voi sanoa, että eipä juuri kukaan nainen loppujen lopuksi pärjää yksin ilman miestä, vaan tarvitsee miestä lähes kaikkeen.
Siksi tuo 20% ei todellisuudessa pidä läheskään paikkaansa. Siihen on varmaan tullut nolla liikaa perään, eli on todellisuudessa 2%, jos sitäkään.
Kommentit (21)
Voin uskoa, että lähtökohtaisesti parisuhdetta haluamattomien määrä on 5% luokkaa, nuo puuttuvat 15% ovat jo joskus olleet miehen kanssa suhteessa ja sitä kautta huomanneet, että ei kiitos tätä enää. :D
Mä olen 40, ja reilusti yli puolet tuntemistani ikätovereistä (naisista) on omasta tilanteestaan riippumatta sitä mieltä, ettei kiitos enää ainakaan saman katon alle. Musta tuo lukema on ihan uskottava.
Olen jo yli 40, mutta ei minua ole kasvatettu ajatukseen, että elämän kohokohta olisi löytää mies. Kasvoin kyllä arvostamaan parisuhdetta ja ihmissuhteita yleensä, mutta ei kasvatukseni kyllä ole tähdännyt siihen, että miehen löytäminen olisi elämäni tarkoitus. Enkä ole ikinä niin ajatellutkaan. Aloittaja taitaa taas olla joku mies, jolla ei juuri ole naisia tuttavapiirissä, ja joka on muodostanut käsityksenä naisista joidenkin ö-luokan elokuvien perusteella ja ymmärtänyt silti nekin väärin.
Mihin "lähes kaikkeen" nainen sitten tarvitsee miestä? Itse en kyllä oikeastaan tarvitse mihinkään. En edes seksiin, koska olen bi, ja pitkän suhteeni päätyttyä olenkin ollut kiinnostuneempi olemaan naisen kuin miehen kanssa. Ja minulla ei edes ole huonoja kokemuksia miehistä! Se vaan, että kokemukset naisista ovat himpun verran parempia...
Mä hiljan kilpailutin sähkösopimuksen, putsaan lattialaivot ja vaihdatan renkaat liikkeessä kun aika on. Miestä tarvitaan mihin?
Missä siis on sanottu, että 20 % naisista ei edes halua parisuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ne, jotka ovat sitä parisuhdeautuutta aikansa kokeilleet, jättävät sen usein jatkossa väliin ja tyytyvät kertakäyttöhupiin.
Parisuhdehalukkuus laskee myös niillä, jotka on toistuvasti saaneet pelkkää kertakäyttöhupia parisuhteen sijaan.
Itse esim en ole halunnut enää viimeiseen 10 vuoteen miestä (enkä kyllä naistakaan) missään muodossa elämääni.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ne, jotka ovat sitä parisuhdeautuutta aikansa kokeilleet, jättävät sen usein jatkossa väliin ja tyytyvät kertakäyttöhupiin.
Parisuhdehalukkuus laskee myös niillä, jotka on toistuvasti saaneet pelkkää kertakäyttöhupia parisuhteen sijaan.
Itse esim en ole halunnut enää viimeiseen 10 vuoteen miestä (enkä kyllä naistakaan) missään muodossa elämääni.
N42
Parisuhdehalukkuus varmaan yleensäkin iän myötä laskee.
Oliko tämä avaus jonkun toisen omissa haaveissaan ja unelmissaan elävän poikamiehen tekemä?
Olen varmasti paljosssa sanomaan enempää, muta olen yllätynyt, jos olisi kovinkin yleistä Suomessa, että naisia tai no tyttöjä, joist avartuu ja kasvaa sittemmin naisia kasvatetaisiin ajatuksella, eä elämän kohokohta olisi löytää itselleen hyvä mies. (En ainakaan ise osaisi tuollaista ohjeistaa lapselleni). Tai, että naisten porukoissa olisi yleistä painostaa joukon sinkkunaisia hankkimaan kumppani. Tai ainakin kaipaisn seliysä, että miksi? - Kenelle sinkkunaiset olisiva velvollisia hankkimaan kumppanin? - En minä, osin miehenä ja sinkkuna aio alkaa seuruselemaan tai parisuhteeseen vain ketään muuta, suheen ulkopuolisa miellytääkseni. Ja mikähän olisi yksinkin asia, josta nainen ei voisi sukupuolensa rampauttamana selvitä ilman miestä?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201808182201109969
"Suomalaisista miessinkuista 90 prosenttia ja naissinkuista 80 prosenttia haluaisi parisuhteeseen, selviää Väestöliiton tutkimusprofessori Osmo Kontulan Lemmen paula -perhebarometrista."
Eli eikö tuosta voi silloin laskea, että 20% naisista ei halua parisuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomalaisista miessinkuista 90 prosenttia ja naissinkuista 80 prosenttia haluaisi parisuhteeseen, selviää Väestöliiton tutkimusprofessori Osmo Kontulan Lemmen paula -perhebarometrista."
Et sitten osaa lukea etkä laskea??
Nainen ei tarvitse miestå mihinkään. Seksikin on yksin tai toisen naisen kanssa paljon parempaa kuin sen sekuntimunan kanssa.
No Nyky-Suomessa taitaa olla niin että 20% naisista on naimattomia (lähinnä leskiä tai eronneita) yli 80-vuotiaita, joten varsin uskottavaa että isokin prosentti ei halua parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Tuskin noista miehistä 90% tai naisista 90% joukosta olisiva valmiita pariutumaan kenen tahansa kanssa. - Yhtä lailla voisi olettaa, että vaikka tuosta 10% tai 20% joukosta on heiä, jotka eivä varsinaisesi akiivisesi halua tai haluaisi parisuheeseen, mutta toisaala heistä osa saattanee olla valmiia muuttamaan mieltään ja halua parisuhteeseen jos vain sopiva osuisi kohdalle. - Ja vielä kuinkahan moni haluaisi parisuhteeseen samaa sukupuolta olevan kanssa..
Naissinkuista siis 80 prosenttia ei halua parisuhdetta. Monikohan parisuhteessa olevista ei haluaisi enää parisuhdetta mutta ovat siinä koska kokevat sen vähemmän vaikeaksi vaihtoehdoksi? Tuossahan kyse vain halusta.
No onneksi tämä fakta ei olekaan kiinni sinun uskomisestasi.
Se, että tarvitsee joskus apua, ei ole sukupuolisidonnaista. Tuo 20% ei ole aivan mahdoton luku. Toisaalta vannoutunutkin sinkku voi löytää itsensä parisuhteesta, kun sopiva osuu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo juttu ei silti kerro minkäikäisiä tuo tutkimus koski. Eli jos naissinkuiksi lasketaan tosissaan myös kaikki vanhainkodissa elävät leskimummot, niin tuo 20% kuulostaa enemmänkin pieneltä.
Niin vaikka se sinkkunainen päätyisi lopulta parisuhteeseen niin ei ole lainkaan varmaan että valitsee miehen. Voi käydä helposti niin että häviää kaksi naista sinkkulistoilta kun löytävät toisensa ja sinkkumiesten määrä pysyy entisellään.