Teinilaumat s marketeissa
Ei voi ku nauraa jumalaton lauma lapsia siellä keikkuu melkein ilman vaatteita ja huutaa ku palosireenit huhhuh eiks niille ois jotai apina tarhaa
Kommentit (32)
No siellä se olin minäkin aikoinani notkumassa ja mölisemässä ja ihan suhtkoht normaali työntekijä / veronmaksaja musta ainakin tuli.
Teinit ja kersat eivät olisi niin rasittavia jos nille opetettaisiin kotona jotain käytöstapoja, onneksi kaikki eivät sellaisia mulkkuja kuitenkaan.
Itse välttelen alaikäisiä siitä syystä, että niitä ei kehtaa lyödä turpaan. Täysi-ikäinen saa jo vastata siitä mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu ikään. Muistan itsekkin kun olin teini ja meidän koulussa tyytöjen piti osata olla kuin mikäkin pissis ja poikien haluutko turpaas-koviksia.
Aaah että mä muistan omilta yläasteen ajoilta (ysäriltä) tämän, kun sekä poikien että tyttöjen piti esittää olevansa jotain v*tun koviksia. Kaikki muut (= eri luokkalaiset, tuntemattomat, kaikki) oli olevinaan aina vihollisia ja kaikkia piti uhata vetää turpaan. Eiii ei tsiisus myötähäpeä apuaaaa! Ja vielä kaikki luuli oikeasti olevansa niin kovaa settiä, rinta rottingilla ja mölyä riitti vaan tekoja ei. Niin noloa! No, onneks tuosta kaikki kasvoivat yli. Jotkut eivät, ja heitä näkee nykyään hyvin epäsiistenä näin tiistai-iltana lähikulman marketissa ostamassa pirkkakaljaa ja hyppäävät kyytiin johonkin 27 vuotta vanhaan ruosteiseen pörinäputkiteinibemarin romuun, jota ajaa joku tupakkasuu vihreähiuksinen saman aikakauden "kovis"tyttö, jolla sattuu olemaan vapaata nyt kun ne hänen kaikki kolme kauhukersaa (joilla kaikilla eri isä) ovat mummolla tai missä lie hoidossa. Ai että.
Junassa joku somalilapsi kertoili ylpeänä klaanilleen kuinka oli ollut katolla kyttiä piilossa pari tuntia. Ihan tervettä siis jos notkuvat ostarilla, eikä noiden seurassa.
No missä ne teinit sitten olisi, jos ei ole nuoristaloa tai muutakaan nuorisotilaa jossa oleilla?
Tuo marketeissa oleskeleminen on ihan normaalia joka puolella Suomea.
Sellaista se murrosikä on.
Toisaalta halutaan olla niin piilossa kuin olla voi, toisaalta halutaan tulla esiin ja huudella ja meluta että varmasti joku heidät huomaa ja alkaa vielä riidellä heidän kanssaan.
Kaikki tuo epävarmuutta, oman itsensä etsimistä ja huomioon hakemista ja muuta sellaista.
Muistelkaapa vain omaa murrosikäänne. Nykyisi se murrosikä vaan tulee useita vuosia aiemmin kuin menneinä vuosikymmeninä.
Ne on vähän säälittäviä tapauksia ketkä siel kaupoissa notkuu vaikka meidän kylällä on nuokku sitä varten että voi nuokkua ja retkottaa vetelänä kaupungilla
Kyllä se on taas niin hämmentävää, että maailmassa on teini-ikäisiä. Aivan ihmeellinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Teinit ja kersat eivät olisi niin rasittavia jos nille opetettaisiin kotona jotain käytöstapoja, onneksi kaikki eivät sellaisia mulkkuja kuitenkaan.
Itse välttelen alaikäisiä siitä syystä, että niitä ei kehtaa lyödä turpaan. Täysi-ikäinen saa jo vastata siitä mitä tekee.
Ok, eli tuollainen aggressiiviisuusko on sitten aikuisen ihmisen normaalia käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli tuollainen aggressiiviisuusko on sitten aikuisen ihmisen normaalia käytöstä?
Itse asiassa on. Ei kusipäisyyttä tule ymmärtää tai kannustaa. Jos itse meni skidinä jollekin olemaan todella mulkku niin sai turpiinsa, ja hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
No missä ne teinit sitten olisi, jos ei ole nuoristaloa tai muutakaan nuorisotilaa jossa oleilla?
Tuo marketeissa oleskeleminen on ihan normaalia joka puolella Suomea.
Sellaista se murrosikä on.
Toisaalta halutaan olla niin piilossa kuin olla voi, toisaalta halutaan tulla esiin ja huudella ja meluta että varmasti joku heidät huomaa ja alkaa vielä riidellä heidän kanssaan.
Kaikki tuo epävarmuutta, oman itsensä etsimistä ja huomioon hakemista ja muuta sellaista.
Muistelkaapa vain omaa murrosikäänne. Nykyisi se murrosikä vaan tulee useita vuosia aiemmin kuin menneinä vuosikymmeninä.
Kusipäisyydelle on monta nimeä ja selitystä. Käytöstavat ja toisten huomioon ottaminen sekä kunnioittaminen kuuluvat silti kaikenikäisille.
Tähän väliin sanon, ettei teilläkään teineinä aina ollut järkevää puuhaa tai hienoja vaatteita. Ei se 80-luvun teinimuotikaan kovin tyylikästä ole.