Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko psykologi yleensä tutkii? - Persoonallisuus

Vierailija
14.01.2020 |

Itse lähdin selvittämään omaa persoonaa, kun tuli elämässä kriisiä. Nyt olen käynyt psykiatrisella osastolla lääkärin haastateltavana, sairaanhoitajan kanssa täyttämässä kyselylomakkeen ja psykologin luona haastattelussa, kahdessa 150-300 kysymyksen lomakerumbassa ja nyt viimeisimpänä musteläiskätestissä. Seitsemän eri käyntiä kaiken kaikkiaan. Vielä mietitään selvitetäänkö lisää vai otetaanko jo askel eteenpäin ja kerrotaan minkälainen henkilö olen.

Mietin vain sitä kuinka paljon näissä yleensä selvitetään? Onko jollain omia kokemuksia? Ihan mielenkiinnolla odottelen irtoaako noista jotain uutta minulle itsellekin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi vastaavan rumban jälkeen, että olen persoonallisuushäiriöinen.

Vierailija
2/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta, yleensä aletaan karsia niitä diagnooseja yleisimmästä alkaen, masennusta testataan melkein jokaisen lääkärin vastaanotolla, ei tarvi edes olla mikään psykologi. Jos on jotain periytyviä niin tietysti niitä on syytä lähteä selvittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käynyt paljonkin psykologilla ja olisin halunnut että jotain olisi tutkittu, mutta psykologin mielestä mitään tutkimuksia ei kerta kaikkiaan voinut tehdä.

Vierailija
4/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sinua tutkivilla on syynsä, miksi ovat niin montaa asiaa sinusta tutkineet. Harva psykologi luottaa, että yksi testi kertoisi tarpeeksi luotettavasti, millainen persoona olet. Siksi testejä tehdään useampi.

T. Psykologi minäkin

Vierailija
5/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko persoonallisuushäiriö diagnoosin saada ilman tutkimuksia? Sukulaiselleni tehtiin pelkästään sairaskertomusten perusteella. On käynyt vuosia mt-toimistossa puhumassa psyk. sairaanhoitajan kanssa ja ollut osastohoidossa. Ei mikään narsisti kuitenkaan, vaan estynyt toisen diagnoosin kyljessä.

Vierailija
6/6 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko persoonallisuushäiriö diagnoosin saada ilman tutkimuksia? Sukulaiselleni tehtiin pelkästään sairaskertomusten perusteella. On käynyt vuosia mt-toimistossa puhumassa psyk. sairaanhoitajan kanssa ja ollut osastohoidossa. Ei mikään narsisti kuitenkaan, vaan estynyt toisen diagnoosin kyljessä.

Kyllä kai. Psykiatrihan diagnosoi. Usein tosin pyytää psykologilta tutkimuksia, joiden perusteella itse asettaa diagnoosin. Mutta voi toki laittaa diagnoosin ilman psykologin tutkimuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän