Saksa kunnostaa rautateitään 80 miljardilla, mutta halventaa samalla lippujen hintoja. Suomessa aina päinvastoin:(
Suomen valtio piti/pitää lippujen hintoja kiskuritasoisina. Oikein verenimijä tasoa.
Ainostaan Onnibussin tulo pelasti suomalaiset jossain määrin tältä valtionjohtoiselta kiskonnalta.
Kommentit (14)
Monopoli(valition)yhtiön tj:lle maksetaan 570 000 €/vuosipalkkaa vaikkaxyritys tekee tappiota.
Olisko omistajanohjauksen aika puuttua?
Katso asukaslukua ja mieti tarkkaan, oikein pinnistellen, mikä on potentiaalinen käyttäjämäärä ja kuinka se korreloi maan asukasluvun mukaan.
Ei valtio niitä hintoja päätä vaan VR:n johtajat.
niin, vaikka nimenomaan pitäisi kannustaa ihmisiä liikkumaan junalla joka on vähiten saastuttava liikkumismuoto jos ei kävelyä, pyöräilyä ja hevosta lasketa.
Deutsche Bahnilla onkin varaa alentaa lippujen hintoja kun 100km matka maksaa helposti yli 60e ...
Harmittaa kun junamatkustaminen on niin kallista ja hidasta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Deutsche Bahnilla onkin varaa alentaa lippujen hintoja kun 100km matka maksaa helposti yli 60e ...
Regional päivälippu toimii oikein hyvin
Vierailija kirjoitti:
niin, vaikka nimenomaan pitäisi kannustaa ihmisiä liikkumaan junalla joka on vähiten saastuttava liikkumismuoto jos ei kävelyä, pyöräilyä ja hevosta lasketa.
Niinpä. Ottaa päähän tämä yleinen suomalainen muutospassiivisuus.
Mitään konkreettisia parannuksia ei saada aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin, vaikka nimenomaan pitäisi kannustaa ihmisiä liikkumaan junalla joka on vähiten saastuttava liikkumismuoto jos ei kävelyä, pyöräilyä ja hevosta lasketa.
Niinpä. Ottaa päähän tämä yleinen suomalainen muutospassiivisuus.
Mitään konkreettisia parannuksia ei saada aikaan.
Onneksi hallitus pistää asiat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Deutsche Bahnilla onkin varaa alentaa lippujen hintoja kun 100km matka maksaa helposti yli 60e ...
Paikallisjunaan halvemmalla, IC :t kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Monopoli(valition)yhtiön tj:lle maksetaan 570 000 €/vuosipalkkaa vaikkaxyritys tekee tappiota.
Olisko omistajanohjauksen aika puuttua?
Tämä hallitus on palkannut ennätysmäisesti avustajia itselleen. Pääministerilläkin omat ja edellisen pääministerin avustajat.
Tämä hallitus kaavailee valtionyhtiöiden johdolle kuoppakorotuksia.
Joskus kun oli omistajaohjaajana Vihreä ministeri, niin luotiin VR:n johdolle miljoonakannustinjärjestelmä, ja samaa väriä näyttää hallituksessa nykyäänkin olevan.
Miten voi olla mahdollista, että oma auto on halvempi kuin julkinen liikenne?
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista, että oma auto on halvempi kuin julkinen liikenne?
Tämä hallitus korjaa tämän vääryyden.
Yksityisautoille tietullit, käyttömaksut kaikille autoille, mm. bensiiniautoille ja muille.
Aika kallista on muukin julkinen liikenne pääkaupunkiseudulla. Köyhimmillä ei ole varaa sitä käyttää, vaan pitää kävellä ja mennä pyörällä.