Haaveilu-järjestys lusikkalaatikossa, miehelle ylivoimaisen vaikea.
Tuolla se nytkin kiroaa kun ei löydy nopeasti oikeallaista veistä, koska lusikkalaatikko on epäjärjestyksessä itsensä jäljestä.
Olen opettanut: Vasemmalta oikealle
Haaveilu eli Haa(rukkat), Vei(veitset) Lu(sikat), mutta ei. Helpompi lienee etsiä ja kirota. Oli vaan pakko jonnekin avautua.
Kommentit (23)
Muistin säännöksi ha-lu-si, ja kolmas väli oli jätettävä tyhjäksi, kun en keksinyt mitä si tarkoittaa. ☹️ Turhaa tilaa vieviä sääntöjä.
Pitää olla HAA-VEI-LU, koska mä ainakin haluan että saan vaikka sokkona sieltä lusikan käteeni eikä tarvitse miettiä. Meillä on miniatyyrisen pieni aterinlaatikko, jossa ne aterinten päät eivät aivan tule näkyviin vetolaatikkoa auki vetäessä, niin siksi näin. Myös astianpesukonetta tyhjentäessä on helppo puoliajattelematta nakella ni siihen haa..., vei..., lu... -järjestykseensä. Naimisissa 13 vuotta ja hyvin on miehelleni kelvannut tämä kun kerroin tästä muistisäännöstä. Nyt kun esitin sille tän kysymyksen, että haittaako moinen, niin suorastaan kummeksui tätä palstaraivoa asiasta ja sanoi että no tottakai pitää tietää missä järjestyksessä ne on, ettei joka kerta tarvi arpoa mikä sieltä osuu käteen. No, samapa se toisaalta miten lusikoitanne säilytätte tai jaatte, kunhan meidän aterimet on meille sopivassa järjestyksessä.
Minäkin olen tavannut tälläisen naisen. Ei käynyt mikään muu järjestys kuin haaveilu. Elämä hänen kanssaan tuli onneksi päätökseen, sen verran vaikeaa elämää oli lukemattomien "nokkelien" muistisääntöjen keskellä.