Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhokkielokuvasi?

Vierailija
14.01.2020 |

Aloitan vastaamalla Levottomat. Suhtaudun hyvin epäillen sellaiseen henkilöön joka kutsuu tätä tekelettä "sukupolvikokemukseksi" 🤨

Kommentit (698)

Vierailija
181/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummaa vihaa uusi Tuntematon herättää. Jos ei lasketa sitä, että siinä oli ne lähes joka elokuvassa/sarjassa olevat putousnäyttelijät, niin minun mielestäni siinä ei ollut mitään vikaa.

Näyttelijäsuoritukset olivat selvästi heikompia kuin aikaisemmissa ja ohjaus oli luokatonta.

Aikaisemmissa versioissa näyttelijäsuoritukset ovat suurimmilta osin naurettavia ja ohjaus luokantonta. Tämä on sitä sukupolvien välistä näkemyseroa.

Jahas, joku taas ylpeilee sillä, että omaa surkean maun eikä vähäisintäkään ymmärrystä sen enempää elokuvasta, taiteesta kuin historiastakaan.

Vierailija
182/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolan Moka kirjoitti:

Swingers

Oli kyllä tökerö ja pitkästyttävä leffa. Miitta Sorvali oli sen ainoa valopilkku, loistava komedienne. Säälin syvästi ihmisiä jotka tuhlasivat rahaa elokuvalippuun, itse katsoin sen "vain" striimauspalvelussa alennuskampanja-hinnalla. Sen pari euroa olisi voinut käyttää paremminkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laineen Tuntematon sotilas. Aikalaisekseenkin ylinäytelty. Muutama kuolinkohtaus tasoa ala-asteen näytelmä.

Paljon parempia ne ovat kuin Louhimiehen versiossa, jossa loppua kohden ne alkoivat minua vain naurattamaan. Koskelan loppu oli koomisin, hirnuin kuin sotahevonen.

Vierailija
184/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut sitä (vielä). Jätän huonot kokemukset aina kesken.

Vierailija
185/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummy tai joku semmoinen, pääosissa Cruisen Tomppa ja joku  töröhuulinen neverhööd  malli joka esitti muumioprinsessaa. Cruisen roolista loisti taas k-päisyys ja itserakkaus kilometrin päähän, luoja että vihaan sitä virnettä!  Sanoin miehelle että ensi kerran minä valitsen leffan...

Miten paljon oli promilleja veressä jos Brendan Fraseria Tom Cruiseksi luulit? 😄

Kyseessä on uudelleenfilmatisointi

"The Mummy on vuonna 1999 ensi-iltansa saanut toimintaelokuva jonka pääosissa näyttelevät Brendan Frazer ja Rachel Weisz".

"The Mummy on vuonna 2017 ensi-iltansa saanut kauhu- ja toimintaelokuva jonka pääosissa näyttelevät Tom Cruise ja Annabella Wallis".

Vierailija
186/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaiset nykyelokuvat. Visuaalisesti koreita, mutta sisältö on 100% merkityksetöntä.

Mm. Avengers Endgame oli tällainen, en ymmärrä kriitikoiden hehkutusta. 

Yksittäisenä elokuva Endgame on vain heppoista sekoilua, mutta kun yhdistää sen osaksi edellisiä n. 20 elokuvaa ja näkee sen siten kaikkien aikojen massiivisimman elokuvasarjan huipentumana, niin siihen saa kummasti fiilinkiä. Juurikin tästä syystä Endgame oli itselleni kova kokemus. Toki auttaa ylipäätänsä jos on kiinnostunut supersankarisekoiluista.

Vierailija
187/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kill Bill. Kaikki osat. Ja minusta tuntuu, että olen ainoa, joka niitä inhoaa. Moni tuntuu tykkäävän.

Yleensä ottaen Tarantinon leffojen laatu vaihtelee enemmän kuin kyseiseen herraan liitetty hehkutus antaisi ymmärtää.

Kill Billit oli ihan OK, mutta aika moni uudempi on kyllä aika heppoisin perustein päässyt oscar-ehdokkaaksi.

Vierailija
188/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kill Bill. Kaikki osat. Ja minusta tuntuu, että olen ainoa, joka niitä inhoaa. Moni tuntuu tykkäävän.

Ai kaikki 2?

Sehän julkaistiin kahtena elokuvana vain, koska siitä tuli liian pitkä yhdeksi elokuvaksi.

Vierailija
189/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummy tai joku semmoinen, pääosissa Cruisen Tomppa ja joku  töröhuulinen neverhööd  malli joka esitti muumioprinsessaa. Cruisen roolista loisti taas k-päisyys ja itserakkaus kilometrin päähän, luoja että vihaan sitä virnettä!  Sanoin miehelle että ensi kerran minä valitsen leffan...

Miten paljon oli promilleja veressä jos Brendan Fraseria Tom Cruiseksi luulit? 😄

Uudessa,parivuotta vanhassa, versiossa on Tom Cruise. Ei tarvitse olla promilleja, kunhan vain oikeasta elokuvasta puhuu.

Vierailija
190/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset leffat. Inhoan sitä, kun puhutaan kirjakielellä tai jos ollaan vähän hurjempi, ni sit lentää ronskit jutut, kaikilla on jotkut hassunhauskat lempinimet ja jossain kohtaa riisutaan munasilleen ja naidaan ja saunotaan.

Vierailija
191/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Hustle pääosissa Anne Hathaway ja Rebel Wilson.

Puiseva ja tylsä katselukokemus hyvästä ideasta ja alkuasetelmasta huolimatta. Wilson tekee joka elokuvassa täsmälleen saman roolisuorituksen rääväsuisena "isona tyttönä". Hathaway on sinänsä hyvä komedioissa, mutta hänen kykynsä menivät täysin hukkaan tässä pätkässä.

Vierailija
192/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kingsmanin jatko-osa, mikä se nyt olikaan? Golden circle tai jotain sinne päin. Kamala ja huonosti kässäröity ja ylipitkäksi venytetty sekasotku. Oli hilkulla etten lähtenyt pois teatterista kesken kaiken.

Vierailija
193/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä kyllä melkoisia tosikoita. Raskaita olette.

Lisäksi katsotte aivan vääränlaisia elokuvia. Kohderyhmäajattelulla huteja tulee paljon vähemmän. Jotkut leffat on ollu selkeesti katsojilleen liian rankkoja, kuten Paha maa ja Kellopeliappelsiini, jotka on kumpikin loistoleffoja.

Toki itsekin olen joitain p*skoja leffoja nähnyt, mm. Gigli - rajua rakkautta, Blair witch project, Levottomat 3 ja Scary Movie 5.

Nimenomaan, eihän elokuva ole huono, jos se inhottaa tai ahdistaa. Silloinhan se on nimenomaan hyvä, koska se on vaikuttanut sinuun tuolla tavalla eikä ollut pelkkää unohdettavaa kivakivahumppaa.

Vierailija
194/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sormusten herrat, star warsit ja muut pikkulasten satujutut.

Amen. En kans ymmärrä vouhotusta näiden ympärillä. Kyllästyin satuihin noin 6 vuotiaana.

Kaikilla ei riitä älyä nähdä asioita laajemmin, aika surullista. "Kaikki mikä ei ole todellisesta maailmasta, on lapsille, koska minä en kykene asettumaan muihin maailmoihin kuin siihen omaan arkiseen."

Noh, kaikilla on omat rajoitteensa.

Ehkä tässä ei niinkään ole älyn puute, vaan mielikuvituksen.

No on se vähän älynkin puutetta, jos ei ymmärrä että ihmisyyteen kuuluvia teemoja voidaan käsitellä myös kuvitteellisissa asetelmissa ilman että siinä on mitään lapsellista.

Vierailija
195/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppohullun päiväkirja -elokuva. Itse kirja oli hauska, mutta siitä tehty elokuva karmea pettymys.

Vierailija
196/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset leffat. Inhoan sitä, kun puhutaan kirjakielellä tai jos ollaan vähän hurjempi, ni sit lentää ronskit jutut, kaikilla on jotkut hassunhauskat lempinimet ja jossain kohtaa riisutaan munasilleen ja naidaan ja saunotaan.

Yksi parhaimpia suomalaisia elokuvia viime vuosilta on Juho Kuosmasen Hymyilevä mies, joka ihastuttaa tällaisella käänteisellä sankaritarinalla. Jenkit esim. mielellään paasaa ja toistaan tällaista 'täältä tulee tavismies ja pelastaa maaliman ja voittaa kaikki ja tappaa pahikset ja nzzzii lopuksi kauneinta naista ikinä' -mantraa. Tässä leffassa tavis-mies saa turpaan ja sillä on tavis-nainen, ja silti se siinä tavanomaisuudessaan kehtaa hymyillä.

Niin sitä että munasillaan kyllä oli miehiä jatkuvasti, kun tosiaan saunovat, niin kuin nyt Suomessa pruukataan tehrä, varsinkin urheilusuorituksen jälkeen, mutta missä vaiheessa ne nuzzi? Mitä 'ronskeja puheita' siinä oli? Multa on mennyt ohi noi.

Samaten pidin kovasti sellaisesta suomalaisesta leffasta kuin Postia pappi Jaakobille, maailmanluokan tasoa oleva Klaus Härön leffa. Tykkäsin sen pohdiskelevuudesta armon ja armahduksen olemuksesta, vaikka pakana olenkin, tai ehkä juuri siksi. Mutta missä vaiheessa siinä oltiin munasillaan ja ennen kaikkea missä kohtaa siinä nzzittiin?`On menny ohi vähän.

Pidin myös erittäin paljon Miika Soinin Thomas- elokuvasta. Siinäkin pohditaan tavallaan armoa ja armahdusta, anteeksiantoa ja asioita, joita ei anneta anteeksi. Ja hvtin hienot näyttelijäsuoritukset vanhoilta konkareilta Pöystiltä ja Siimekseltä. Mutta missä vaiheessa ne oli munasillaan ja nzzi? On mennyt ohi kyllä jotain aika rankasti.

Tosiaan - saattaisi jopa päätellä, että ihmisiltä on mennyt kyky arvioida genrejä, sitä, mikä on kohderyhmä mahdollisesti ja ehkä saatetaan jopa sortua tunkkaisiin yleistyksiin a la 'Suomes nyt ei siis niinku siis ikinä siis niinku osata mitään, siis iha niinku p'skaa, toista on siis niinku esmes jenkkien Poliisiopistot, siis ne on siis niin hianoi ja mä siis oon niinku tosi hiano ihminen, kun niinku siis tämän tajuun niinku, mut noi siis juntit siis niinku ei'.

Vierailija
197/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä niin perus Tarantinoa, eli siis todella huonoa, ihmetellä täytyy kyseisten elokuvien suosiota. Tarantinon elokuvista ainoastaan yksi on sellainen minkä voi kahteen kertaan katsoa, siinä oli pääosassa Pam Grier, elokuvan nimeä en nyt heti muista.

Vierailija
198/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pearl Harbor. Tehty niiiiin tosissaan megaluokan menestyselokuvaa, jossa kaikki ratkaisut ovat ihan päin seinää.

Tunnen yhden henkilön, jonka lempielokuva on Pearl Harbor, ja epäilen hänen oikeustoimikelpoisuuttaan. 

Haa! :D Olin juuri tulossa kirjoittamaan saman. Hirveää jenkkihapatusta, lippu liehuu, kyyneleet valuvat, "monimutkaista" romantiikkaa... Ja se hemmetin Ben Affleck. Voi yrjö. Äijä osaa ilmeisesti suht hyvin esim. ohjata elokuvia, mutta kameran edestä se pitäisi jonkun vihdoin raahata pois. Että voikin jollain olla niin ärsyttävä naama ja maneerit! 

Vierailija
199/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä niin perus Tarantinoa, eli siis todella huonoa, ihmetellä täytyy kyseisten elokuvien suosiota. Tarantinon elokuvista ainoastaan yksi on sellainen minkä voi kahteen kertaan katsoa, siinä oli pääosassa Pam Grier, elokuvan nimeä en nyt heti muista.

Jackie Brown.

Vierailija
200/698 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sormusten herrat ja vuoden 1983 jälkeen tehdyt Star Warsit, tokikaan en ole yhtäkään näistä katsonut kokonaan.

M42