Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et järjestä lapsellesi kaverisynttäreitä?

Vierailija
14.01.2020 |

Ihan oikeasti haluaisin tietää, että miksi jotkut vanhemmat eivät järjestä lapsilleen minkäänlaisia kaverisynttäreitä? Ja puhun ihan tavallisista, kotona järjestettävistä synttäreistä: jäätelöä ja keksia, pari ilmapalloa ja vaikka limbo-kisa jonka voittajalle karkkipussi.

Mikä siinä on niin vaikeaa? Yhtä perhettä olen sivusta seurannut, ja heidän aivan ihana, ystävällinen ja iloinen tyttönsä täyttää ensi kuussa yhdeksän, eikä ole koskaan saanut pitää synttäreitä. Muiden juhliin hänet on aina kutsuttu, mutta oma vuoro ei ole koskaan. Uskonnosta ei ole kiinni tässä tapauksessa, ja vanhemmat ihan suomalaisia molemmat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen järjestänyt vuosia kaverisynttärit lapselle. En tosin tiedä, järjestänkö enää kun täyttää tänä vuonna jo 12v. T. Ammattivalittaja

Vierailija
2/7 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen lapsista ei itse halunnut niitä. Synttärit ovat kesällä ja kesäsynttäreihin ei ollut kovin vierasryntäystä. Mutta hän kävi muitten synttäreillä ja oli pidetty lapsi siinä missä muutkin. Toinen lapsistamme halusi kaverisynttärit ja sai ne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki halua pitää synttäreitä kai siltä lapseltakin kysytään mielipidettä? Mitä vanhemmaksi tulevat sitä harvempi niitä haluaa järjestää, voi niitä muutoinkin juhlia. 

Vierailija
4/7 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki tykkää valvoa huutavaa ja huonosti käyttäytyvää lapsilaumaa. Kaverisynttäreitä järjästäneenä ihmettelen sitä, miten meno on muuttunut omasta lapsuudestani. Silloin syötiin, mitä oli tarjolla ja kaikki osallistuivat kaikkiin ohjelmanumeroihin. Nyt vieraat valittavat, miksi ei ole sitä ja tätä tarjolla ja ilmoittavat yksi kerrallaan, että mä en osallistu tähän leikkiin. Ja sillä aikaa kun kodin omat lapset ja kaksi muuta jäävät osallistumaan, muut hajottavat taloa muissa huoneissa.

Vierailija
5/7 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kieltämättä murehdin, että miten taas järjestän synttärit pojalleni, kun ei ole mtn nykyaikaisia viihdykkeitä omassa kämpässä tarjolla (esim.Pleikkari, telkkarikin vetelee viimeisiään) eikä varaa järjestää muualla.

Vierailija
6/7 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestin 10 vuotiaaksi asti. Silloin huomasin, että osa lapsista alkoi olla liian raisua, jotta tahtoisin heitä enää koskaan meille. Kyllä minä sain kurin pidettyä, mutta inhottaa, kun vanhemmat itse eivät ole lapsiaan kasvattaneet.

Kaverisynttärit on hyvä tapa tutustua sen verran, että tietää kuka on toivottua ja kuka ei toivottua seuraa lapsilleni. Kiusaajat ja manipuloijat pois kaveripiiristä yms. 10 v eteenpäin on synttärit pidetty enintään kolme parasta kaveria kutsumalla.

Joillakin vanhemmilla on myös sellaiset unelmapupuset lapset, että vanhemmat eivät ajattele mitään pahaa lapsistaan itse, kokevat vain, että heidän lapsiaan syrjitään ja kohdellaan kaltoin, niin kaveripiirissä kuin koulussa. Voi jospa tietäisitte miten holtittomasti ja toisaalta taas kierosti aikuisten silmiä palvoen lapsenne ovat olleet heti, kun ette ole paikalla!

Vierailija
7/7 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen synttärit ovat tapaninpäivänä. Sukulaisia ja joskus perheystäviä voi käydä, mutta luokkakaverit ovat joulunpyhien vietossa.