Olen 165cm ja painan 68 kiloa.
Naisporukalla saunassa kuulin taas kommentin että "Ai, kauheeta, miten sä voit painaa noin paljon. Ethän sä ole lihava"
No en olekaan =)
Kommentit (57)
Minulla pituutta 166cm ja painoa 62kg. Teininä minua pidettiin "isokokoisena" ja kärsin siitä. Terveydenhoitajakin koulussa sanoi, että älä vaan anna painon nousta yhtään enempää. Olen ollut samoissa mitoissa koko aikuisikäni ja nykyisin samanpainoisena minua sanotaan AINA hoikaksi ja ikätoverini ihmettelevät miten pysyn näin hoikkana. Sitä vaan ihmettelen, että vaikka paino on pysynyt samana niin vatsanympärysmitta on 10 cm isompi kuin teininä. Jotenkin sitä vaan valahtaa kasaan vuosien mittaan.
Mun mitat on 162 cm ja 55 kg. Paljon saa kuulla, että "herranen aika sä oot niin siro ja pikkunen ja hoikka ja ja ja...". Painoksi veikataan usein alle 50 kg. Onkohan ihmisillä vaan niin vääristyny kuva normaalista, kun suurin osa on ylipainosia.
Vierailija kirjoitti:
😄 mä olen 156 ja painan 65 enkä koe olevani läski tai mitenkään iso.
Kehopositiivisuutta en harrasta, olen realisti
Kyllä sä olet pulleamman puolella ellet ole joku kehonrakentaja. Hyvä laskukaava on pituus - paino, sen verran suunnilleen pitäisi painaa.
Myös realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuutta en harrasta, olen realistiKyllä sä olet pulleamman puolella ellet ole joku kehonrakentaja. Hyvä laskukaava on pituus - paino, sen verran suunnilleen pitäisi painaa.
Siis tarkoitin pituus miinus sata, siinä suunnilleen normi paino.
Myös realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuutta en harrasta, olen realistiKyllä sä olet pulleamman puolella ellet ole joku kehonrakentaja. Hyvä laskukaava on pituus - paino, sen verran suunnilleen pitäisi painaa.
Mitä?? Pituus-paino= tavoitepaino? Eli mulla 166-60= mun pitäisi painaa siis 106kg 😁😂
Vierailija kirjoitti:
Myös realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?? Pituus-paino= tavoitepaino? Eli mulla 166-60= mun pitäisi painaa siis 106kg 😁😂
Tarkoitin pituus miinus sata kuten näkyy (korjasin heti perään).
Vierailija kirjoitti:
Myös realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan naisilla pituus miinus 110. Näin meille koulussa opetettiin, mutta silloin näkyikin harvoja ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Myös realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksit on keksitty syystä. Jos käyttäisin sinun laskukaavaa, olisin jo hyvin lähellä ylipainoa. Ja olen keskipituinen suomalainen nainen.
Mä olen 173 cm ja 60 kg. BMI 20 joten en mikään erityisen hoikka edes.
N39
Miksi muuten painoindeksi on vain 18-60-vuotiaille? Toki ymmärrän tuon alarajan, mutta en ylärajaa. Miksi kuusikymppinen "saa" painaa enemmän kuin viisikymppinen?
Vierailija kirjoitti:
N39
Tuon kokoisia ovat nykyään missit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
Tuon kokoisia ovat nykyään missit.
Miss Aavee!
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten painoindeksi on vain 18-60-vuotiaille? Toki ymmärrän tuon alarajan, mutta en ylärajaa. Miksi kuusikymppinen "saa" painaa enemmän kuin viisikymppinen?
Enpä ole kuullutkaan. Onko iäkkäille sitten oma BMI kaava? Mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypä googlaamassa niin huomaat, että aina on mainittu, että painoindeksi on 18-60-vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypä googlaamassa niin huomaat, että aina on mainittu, että painoindeksi on 18-60-vuotiaille.
Kiitos, googlasin, ilmeisesti kaava on sama kuitenkin, mutta tulosten luokittelu eri.
"Nuoremman aikuisen normaali painoindeksin alue on 18,5–25, mutta ikääntyneillä se on 23–28. "
Tuolla enemmän:
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…;
Mä olen 168 cm ja 75 kg ja olen siis ylipainoinen. BMI on 27
Yleensä se meneekin näin päin, paino laskee kun alkaa liikkua. Paitsi toki tällä palstalla, missä luonnonlait eivät päde.