Olen 165cm ja painan 68 kiloa.
Naisporukalla saunassa kuulin taas kommentin että "Ai, kauheeta, miten sä voit painaa noin paljon. Ethän sä ole lihava"
No en olekaan =)
Kommentit (57)
Mä kanssa yllätän usein 164/63 mitoilla. Näytän ilmeisesti 164/50 -mittaiselta. Ja lihaksia ne ei ooo.
Tuo on mun tavoitepaino. Nyt 165cm ja 75kg. Liikun paljon, mutta syömistä pitää tarkkailla.
Olen saman pituinen ja painan kilon vähemmän. Omakannasta luin että lääkäri oli kirjoittanut "solakka nainen".
Käsitys lihavuudesta on muuttunut. Ihmisten mielestä 100-kiloinenkaan nainen ei ole vielä "niin kamalan lihava".
😄 mä olen 156 ja painan 65 enkä koe olevani läski tai mitenkään iso.
Kehopositiivisuutta en harrasta, olen realisti
Oon kuin ap, 165 ja 72, ja hoikka. Olen himotreenaaja ja salilla harva se päivä, lihasta löytyy ja teen kunnon painoilla, en millään hilavitkutinlitteilla.
En noista painoindekseistä tiedä, ilmeksesti mun indeksi olisi lievä ylipaino? Nimittän terveystarkastuksessa terkkari alkoi vouhottaa että kyllä on vähän tätä painos liikaa, pitäisi alkaa liikkua vähän, kahdesti viikossa puoli tuntia kävelyä.
No kysyin sitten että miten oikein ehdin nuo kaksi kävelylenkkiä kun nyt jo urheilen 6-8 h viikossa? Täti ei tainnut ymmärtää vaan ehdotti että ehkä voisi herätä aiemmin sillä on tärkeää ehtiä kävelemään kaksi kertaa viikossa. Ilmeisesti kaksi kertaa viikossa tekemäni tunnin juoksulenkki ei ole mistään kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Oon kuin ap, 165 ja 72, ja hoikka. Olen himotreenaaja ja salilla harva se päivä, lihasta löytyy ja teen kunnon painoilla, en millään hilavitkutinlitteilla.
En noista painoindekseistä tiedä, ilmeksesti mun indeksi olisi lievä ylipaino? Nimittän terveystarkastuksessa terkkari alkoi vouhottaa että kyllä on vähän tätä painos liikaa, pitäisi alkaa liikkua vähän, kahdesti viikossa puoli tuntia kävelyä.
No kysyin sitten että miten oikein ehdin nuo kaksi kävelylenkkiä kun nyt jo urheilen 6-8 h viikossa? Täti ei tainnut ymmärtää vaan ehdotti että ehkä voisi herätä aiemmin sillä on tärkeää ehtiä kävelemään kaksi kertaa viikossa. Ilmeisesti kaksi kertaa viikossa tekemäni tunnin juoksulenkki ei ole mistään kotoisin.
Heh, et ole hoikka noilla mitoilla.
Ruumiinrakenne vaikuttaa paljon painoon. Olen 162 ja 57kg. Ihmiset sanovat usein, että olen hoikka. Totuus on kyllä, että ilman vaatteita vatsan kohdalla on vähän makkaraa, käsivarsissa ylimääräistä ja pepussakin rasvaa liikaa. Minulla on tiimalasivartalo, mikä sitten ehkä huijaa ihmisiä kuvittelemaan, että olisin hoikempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysyin sitten että miten oikein ehdin nuo kaksi kävelylenkkiä kun nyt jo urheilen 6-8 h viikossa? Täti ei tainnut ymmärtää vaan ehdotti että ehkä voisi herätä aiemmin sillä on tärkeää ehtiä kävelemään kaksi kertaa viikossa. Ilmeisesti kaksi kertaa viikossa tekemäni tunnin juoksulenkki ei ole mistään kotoisin.Heh, et ole hoikka noilla mitoilla.
No, se on sun näkemys. Ei ole missään jenkkakahvaa tai ihramakkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman pituinen ja painan kilon vähemmän. Omakannasta luin että lääkäri oli kirjoittanut "solakka nainen".
Mulla oli samoilla mitoilla gyne kirjoittanut "ruumiinrakenne hoikka"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysyin sitten että miten oikein ehdin nuo kaksi kävelylenkkiä kun nyt jo urheilen 6-8 h viikossa? Täti ei tainnut ymmärtää vaan ehdotti että ehkä voisi herätä aiemmin sillä on tärkeää ehtiä kävelemään kaksi kertaa viikossa. Ilmeisesti kaksi kertaa viikossa tekemäni tunnin juoksulenkki ei ole mistään kotoisin.Heh, et ole hoikka noilla mitoilla.
Normaalipainon rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon rajoissa.
165cm 72kg on kyllä jo lievä ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hoikka, harrastatko paljon liikuntaa niin että lihasta löytyy? Itselläni on kyllä vähän lihasta mutta ei kuitenkaan kovin isoja muskeleita ja lihasten päällä on selkeä rasvakerros eli esimerkiksi vatsalihakset ei erotu. Olin ajatellut, että pitää laihduttaa, mutta tuon kirjauksen jälkeen mietin, että onko oma kehonkuvani vain vääristynyt vai käykö terveyskeskuksessa vain niin paljon lihavia, että näillä mitoilla on hoikemmasta päästä potilaita.
165/50 täällä. Hoikka ollut aina ja erittäin tyytyväinen omaan kehooni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon rajoissa.
165cm 72kg on kyllä jo lievä ylipaino.
Kovaa treenaavalla lihakset nostaa painoa. Rasvaprosentti voi olla ihan terveen rajoissa eikä sisäelinten ympärillä ole välttämättä rasvaa.
harvalla naisella on nuin paljoa lihasta, kurkatkaa fitness-typyjen painot+lihakset niin tajuatte
eli kyllä aloittajan painoinen on lihava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hoikka, harrastatko paljon liikuntaa niin että lihasta löytyy? Itselläni on kyllä vähän lihasta mutta ei kuitenkaan kovin isoja muskeleita ja lihasten päällä on selkeä rasvakerros eli esimerkiksi vatsalihakset ei erotu. Olin ajatellut, että pitää laihduttaa, mutta tuon kirjauksen jälkeen mietin, että onko oma kehonkuvani vain vääristynyt vai käykö terveyskeskuksessa vain niin paljon lihavia, että näillä mitoilla on hoikemmasta päästä potilaita.
Liikun kyllä mutta en mitenkään rankasti. Lihasta kuitenkin löytyy koska työ on aika fyysistä. Mä olen aina ollut "painava" ja jotenkin tiivis =) Leveähköt hartiat ja hauista. Juuri eräs puolituttu kuvaili minua ryhdikkääksi. Mieluusti olisi kyllä hento keijukainen mutta en tule sellaiseksi edes laihduttamalla joten tähän tyydyn
Vierailija kirjoitti:
165/50 täällä. Hoikka ollut aina ja erittäin tyytyväinen omaan kehooni.
Minä näyttäisin luurangolta tuossa painossa. Painoin aikoinaan 58 kg, ja näytin silloin todella hoikalta.
Sopiva oot. Mä oon 160 cm/75 kg! Laihiksella... :D