Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootko huomannut että täällä kirjottelevat PK-seutulaiset olettaa kaikkien muidenkin asuvan PK-seudulla?

Vierailija
14.01.2020 |

Itse tulee usein havaittua, puhuvat niin kuin kaikki tietäs jonkun helsinkiläisen paikan, kaupan tai eläisivät siellä muutenkin.. Huvittaa jotenkin.

Huhuu PK-seutu, tällä palstalla on muualtakin kommentoijia ja lukijoita.

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl-ketjussakin huomasi, väittivät kivenkovaa että Lidlissä on irtokarkkeja. Ei tasan tarkkaan ole meidän Lidlissä.

En ole huomannut täällä Helsingissäkään.

Montako Lidliä siellä on, tuskin olet kaikissa käynyt?

En ole tuo jolle vastasit, mutta olen käynyt Kampin, Citycenterin, Sörnäisten, Graniittitalon ja Itäkeskuksen Lidleissä eikä missään niistä näkynyt irtokarkkeja.

No missä kaupungissa/kunnassa niitä irtokarkkeja sitten on Lidlissä?

Kampin uudessa Lidlissä on.

Tästäkin voimme taas asian todeta: Kysymys oli missä kaupungissa/kunnassa, vastaus Kampissa.

Vierailija
142/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun tapaamani pk seutulaiset, joko netissä tai livenä, on ulosannillaan osoittaneet ajattelevansa että kaikki a) tuntevat nimeltä Helsingin alueet ja kadut, ja että b) suomi pyörii kaikkialla kuten pk seudulla.

Korostan nyt, että puhun mun tapaamistani. En tiedä ovatko kaikki tällaisia, mutta kaikki mun kohtaamat on.

Ovat siis sanoneet että "ajattelen kaikkien tuntevan nimeltä Helsingin alueet ja kadut ja että Suomi pyörii kaikkialla kuten pk-seudulla"?

Kirjoitinko minä että "he ovat sanoneet sanasta sanaan juuri näin",

vai kirjoitinko minä että "ovat ulosannillaan osoittaneet"?

Luetunymmärtämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta mielestä tuntuisi kaikki olevan käytöksen perusteella turkkulaisia.

Onko pk-seutu oppinut turkkulaisiksi?

Vierailija
144/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

omasta mielestä tuntuisi kaikki olevan käytöksen perusteella turkkulaisia.

Onko pk-seutu oppinut turkkulaisiksi?

Mikä ihmeen turkkulainen?

Vierailija
145/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Jotkut paikat PKS on sellaisia että niiden sijainnin tietäminen kuuluu jo yleissivistykseen. t. porilainen

Kuten Eduskuntatalo, Presidentinlinna, Korkeasaari ja Linnamäki, mutta ei kai kaikki Kallion kapakoita tarvitse tietää?

Vierailija
146/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl-ketjussakin huomasi, väittivät kivenkovaa että Lidlissä on irtokarkkeja. Ei tasan tarkkaan ole meidän Lidlissä.

En ole tuo jolle vastasit, mutta olen käynyt Kampin, Citycenterin, Sörnäisten, Graniittitalon ja Itäkeskuksen Lidleissä eikä missään niistä näkynyt irtokarkkeja.

Tästäkin voimme taas asian todeta: Kysymys oli missä kaupungissa/kunnassa, vastaus Kampissa.

Missä päin Suomea on Kampin kaupunki? Jossain Pohjanmaallako? Puijonlaakson sijannin osa saattaa arvata nimen ja tietyn tornin perusteella.

Vierailija
147/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä autottomana tulee toimeen Helsingin ulkopuolellakin etenkin jos asuu lähellä jonkun muun yliopistokaupungin keskustaa eikä siihen tarvitse edes suuremmin julkista liikennettä vaan polkupyörällä ja kävelenkin tulee toimeen. Suurin osa Kehä Kolmosen ulkopuolella asuvista suomalaisista ei ole todellakaan maanviljelijöitä, joilla on oma maatila, vaan heillä saattaa olla todennäköisemmin kesämökki järven rannalla.

Vierailija
148/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Uudellamaalla on mm. Myrskylä. Eikös Viren asu siellä.

Vierailija
149/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka netti myös landepaakuilla?

Vierailija
150/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Olen asunut niin metsän keskellä kuin helsingissä. Enemmänkin ärsyttää joidenkin maalaisten helsinkiviha. 

Vierailija
151/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Olen asunut niin metsän keskellä kuin helsingissä. Enemmänkin ärsyttää joidenkin maalaisten helsinkiviha. 

Liittyy aloitukseen miten?

Vierailija
152/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun broiskulla on jättekiva poikamiesbotski Mannerheikinkadulla, siinä lähellä Peruskuntataloa ja Kolmen sedän patsasta.

Aina kun on syksyisin saatu perunat seipäille, teemme treffit Hesoihin Stoppan kellon alle ja siitä syömään läskisoosia Zetoriin.

Vierailija
153/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun broiskulla on jättekiva poikamiesbotski Mannerheikinkadulla, siinä lähellä Peruskuntataloa ja Kolmen sedän patsasta.

Aina kun on syksyisin saatu perunat seipäille, teemme treffit Hesoihin Stoppan kellon alle ja siitä syömään läskisoosia Zetoriin.

Zetor onkin ainoa paikka stadissa, missä saa läskisoosia keitetyillä perunoilla.

Muutama vuosi sitten, mainittua herkkua sai myös Sikalassa (Sea Horse), mutta ei enää nykyisin.

Vierailija
154/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomannu saman. Outoa kun kuitenkin vain pienehkö osa suomalaisista asuu pk-seudulla.

N18

Vierailija
155/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Jos sinä et ole sinut asuinpaikkasi kanssa, niin voi voi.

Tässä toinen hauska piirre... monet helsinkiläiset kuvittelevat, että kaikkien unelmien täyttymys olisi asua Helsingissä.

Monelle se olisi lähellä painajaista.

Vierailija
156/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaiset? Kehä 3 pohjoispuoli... villiä landea 😂

Vierailija
157/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Hyvä esimerkki on se, että jos tapaa joukon ihmisiä jossain Helsingin ulkopuolella, ja esittäydytään mistä päin ollaan, pk-seudun ulkopuolella asuvat sanovat paikkakuntansa sujuvasti kuten "Olen Jyväskylästä" mutta pk-seutulaiset kaupunginosansa tyyliin "Olen Herttoniemestä" tai "Olen Malmilta".

Vierailija
158/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa?

Vierailija
159/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sunki faijan rotsi käy stadis duunis?

Vierailija
160/200 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että tunnistan itseni. En ole ainoastaan pääkaupunkiseutukeskeinen, vaan ihan helsinkikeskeinen. Olen syntynyt täällä kuten vanhempani, mies ja hänen vanhempansa. Kaikki sukulaiset asuvat täällä, samoin lähes kaikki ystävät ja tutut. 

Lähinnä olen käynyt vain Lapissa lomalla ja satunnaisesti muissa suuremmissa kaupungeissa työ- tai kulttuurimatkalla. Huomaan ajattelevani ja täälläkin kirjoittavani vain Helsingin näkökulmasta. Täytyy yrittää korjata asia. 

Tosiasiahan tietysti on, että vain n. kymmenesosa Suomen kansasta asuu Helsingissä. 

Tosiasia on myös, että reilusti yli viidesosa väestöstä asuu pk-seudulla ja Helsingin seudulla (mihin kuuluu mm. Kerava, Tuusula jne) asuu yli neljäsosa Suomen väestöstä.

Tosiasia on myös että melkein 3/4 asuu muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi