Hyviä sokerittomia herkkuja joissa ei ole käytetty makeutusaineita?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipsit.. ovat taatusti hyviä ja myös sokerittomia.
Sipsit eivät ole sokerittomia!!!
Mikä näistä on sokeria: Peruna, auringonkukkaöljy, rypsiöljy, herajauhe, suola, sipulijauhe, aromivahvenne (E621, E635), hiivauute, happamuudensäätöaine (E270), persilja, perunakuitu, sipuliuute?
Lähde: Vieressäni oleva sipsipussi
Peruna sisältämä tärkkelys toimii kropassa sokerin tavoin. Lisäksi arominvahventeet aiheuttavat riippuvuutta ja saavat syömään lisää (=liikaa), ja lähteistä riippuen sillä on muitakin haittoja... Lopettakaa arominvahventeita sisältävien tuotteiden ostaminen, että päästään tosta aineesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näistä on sokeria: Peruna, auringonkukkaöljy, rypsiöljy, herajauhe, suola, sipulijauhe, aromivahvenne (E621, E635), hiivauute, happamuudensäätöaine (E270), persilja, perunakuitu, sipuliuute?
Peruna sisältämä tärkkelys toimii kropassa sokerin tavoin. Lisäksi arominvahventeet aiheuttavat riippuvuutta ja saavat syömään lisää (=liikaa), ja lähteistä riippuen sillä on muitakin haittoja... Lopettakaa arominvahventeita sisältävien tuotteiden ostaminen, että päästään tosta aineesta.
Juuri näin! Aromivahvenne mm. häiritsee kylläisyyshormoonin toimintaa, jonka vuoksi syödään liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruna on tärkkelystä joka muuttuu elimistössä sokeriksi!
Sinä olet tyhmäjuntti!huutomerkki!
Taateleita ovat vinkanneet muutkin. Mulla on vähän sama tilanne kuin AP:lla, yritän vähentää lisätyn sokerin syömistä sekä makeutusaineita. Toistaiseksi mun kaikista paras herkku on halkaistu taateli, jonka puolikkaille laitan ohuelti maapähkinävoita ja väliin vielä pekaanipähkinän tai pari. Tulee ihana "leivos" :D
Muistuipa mieleen, että olen joskus laittanut pakkaseen banaanisiivuja ja herkutellut niilläkin. Banaani jotenkin makeutuu (ainakin omassa suussa) siellä kylmässä. Jos on viitseliäs niin siivut voi dipata tummaan suklaaseen ennen pakastamista ja ripotella päälle vaikka kookoshiutaleitakin.
Halkaistu taateli, jonka sisälle nokare aurajuustoa tai chevreä. Ei taatusti kevyttä, mutta vie taatusti herkkunälän mennessään.
Kesällä marjat ilman mitään, napostele laiturin nokassa.
Samoin ihanat hedelmä-marjalautaset eli leikkaa valmiiksi siivuiksi/lohkoiksi hedelmiä (persikat, aprikoosit,kirsikat yms) ja puolita mansikat ja laita lautaselle nätisti. Tulee tunne erityisemmästä herkusta.
Tumma suklaa, ei tarvitse olla kuin 70% niin sokerin määrä on ratkaisevasti pienempi jos ostat laadukkaan suklaan. Ei edes tule tunne vähästä sokerista.
Ja jos pakottaa itsensä olemaan ilman sokeria viikon pari, kaikki alkaa maistua makeammalta. Esim kahvista ja maidosta saa kanelilla ja kardemummalla maustettuna makean oloisen kahvin, et tarvitse seuraksi muuta kuin hyvän kirjan tai maiseman jota katsella,
Ylipäätään selätin osan mun häiriintyneestä ruoka-herkku-ahmistasuhteesta kun lopetin nopeassa hotkaistut herkut ja muun oheistuotteen. Nyt pysähdyn syömään ja nauttimaan jokaista suupalaa. On siinä sitten sokeria tai ei. Ruuan asettelen ja laitan nätisti, otan ajan ja syön rauhassa.
Viinirypäleet, banaanisiivut yms. ja marjat pakkasesta vähän sulahtaneina ovat lähes karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Taateleita ovat vinkanneet muutkin. Mulla on vähän sama tilanne kuin AP:lla, yritän vähentää lisätyn sokerin syömistä sekä makeutusaineita. Toistaiseksi mun kaikista paras herkku on halkaistu taateli, jonka puolikkaille laitan ohuelti maapähkinävoita ja väliin vielä pekaanipähkinän tai pari. Tulee ihana "leivos" :D
Muistuipa mieleen, että olen joskus laittanut pakkaseen banaanisiivuja ja herkutellut niilläkin. Banaani jotenkin makeutuu (ainakin omassa suussa) siellä kylmässä. Jos on viitseliäs niin siivut voi dipata tummaan suklaaseen ennen pakastamista ja ripotella päälle vaikka kookoshiutaleitakin.
Taateli koostuu lähes 80 prosenttisesti sokerista.
Keskikokoisessa banaanissa on 17 g sokeria.
Tiedän nää siksi, kun minulla on taulukko, jonka sain ravitsemusterapeutilta, jonne sain aja, kun sairastuin
diabetekseen, 42 vuotiaana.
Olin silloin kymmenen kiloa ylipainoinen, mutta en ole enää.
Kyllä se 2.tyypin diabetes pisti elämän uusiksi.
Täysin.
En halua joutua piikittämään itseäni insuliinipiikillä,
nyt painon pudotuksella, terveellisellä ruokavaliolla ja liikkumisella, on verensokeri pysynyt tasa-arvoissaan.
Silti on vielä tablettilääkitys, toistaiseksi.
Hunaja on aivan yhtälailla sokeria, kuin valkoinen sokeri.
Kokeile protein fluffia maustamattomalla proteiinijauheella ja jäädytetyllä banaanille tai marjoilla. Netti on pullollaan ohjeita. Saattaa kaivata pientä lisämakeutusta, mutta esimerkiksi banaani, pähkinävoi+raakakaakaojauhe, on maukas yhdistelmä. Laittaisin mukaan tipan steviaa, mutta saman saa aikaiseksi hunajalla.
Vierailija kirjoitti:
Taatelit. Tosin eivät ole sokerittomia, koska kaikissa hedelmissä on hedelmäsokeria.
Taateli on sokeripommi. Kohtuullisesti voi ruokavaliossa olla.
Monet hermomyrkyt maistuu kuulemma makealle
Kyllä tämä homma mietityttä kaupan jugurttihyllyllä:
Kun tuotteessa lukee:
Ei sisällä sokeria tarkoittaa se että sisältää makeutusaineita
Ei sisällä makeutusaineita tarkoittaa että sisältää sokeria.
Semmosta tänään tuutista.
Ja sokeri muuttuu rasvaksi.