Muita, jotka menevät shokkiin kun joku on yllättäen tosi inhottava? Vai pitäisikö vain olla paksu nahka?
Onko teillä muilla niin paksu nahka, ettei edes haittaa jos joku on täysin paskamainen?
Itsellä kun pari kertaa nyt töissä ollut se kokemus, että uusi työntekijä on vastannut hirveällä raivolla johonkin ihan tavalliseen kysymykseen. Ilman että mikään on edeltänyt tuollaista reaktiota tai selittänyt sitä.
Ensin menin ihan shokkiin, nyt suorastaan pelkään häntä ja inhottaa. Pomo on sitä mieltä, että kyseessä on hyvä tyyppi ja minä liian herkkä. Ei tosin ole itse varmaan kokenut tuota käytöstä kyseiseltä henkilöltä.
Miten te muut, oletteko vain huomaamatta tuollaisessa tilanteessa?
Kommentit (66)
No jos joku noin käyttäytyy niin kyllä siitä pysyy kaukana.
Mä menen shokkiin. Mutta mun mielestä raivoaminen ihmisille on todella huonoa ja asiatonta käytöstä. En osaa vastata siihen mitään ja olen ihan "????????". Homma menee ohi niin tajuan mitä tapahtui. Tulee todella puun takaa tuollainen asiaton käytös ja jälkikäteen jää niin huonot vibat ihmisestä että en halua olla tekemisissä.
Tätä on töissä, kavereiden puolisot mustasukkaisuuksissaan, tuntemattomat baarissa jne. Ja nää on näitä jotka "puhuvat suoraan", tulevat siis yhtäkkiä räksyttämään naaman eteen jostain koska HEITÄ itseään ärsyttää ja kiukuttaa. Itsekkäitä ihmisiä. Eivät osaa asiallisesti tulla keskustelemaan.
Mä en ole edes ujo ja osaan pitää puoleni, mut nämä ihmiset ei kiinnosta ja pysyn kaukana.
Kai joku muukin työkaveri on huomannut saman? Pomolle viestiä, että pelle pihalle tai te muut lähdette.
Minä menen shokkiin, enkä vaan voi käsittää. Otin etäisyyttä yhteen ystävänikin sen jälkeen kun hän kertoi saaneensa tälläisen random raivarin töissä, vain siksi että häntä ärsytti. Ja siis vielä ylpeili sillä että oli tempperamenttinen.
Mun mielestä on käsittämättömän itsekästä ja huonoa käytöstä tuoda todella voimakkaita henkilökohtaisia tunteitaan yleiseen tilaan, jossa on pääasiassa ihmisiä joilla ei ole niiden kanssa mitään tekemistä.
Mulla tulee semmoinen reaktio, että leuat ns loksahtaa auki. Raivoaminen ja tiuskiminen ei kuulu hyviin tapoihin. Ja jos ei ole käytöstapoja, ei kuulu ihmisten ilmoille.
Tuli paha mieli kun varuskunnan vessassa joku poika tuli sanomaan että tämä on miesten vessa..
Vierailija kirjoitti:
Kai joku muukin työkaveri on huomannut saman? Pomolle viestiä, että pelle pihalle tai te muut lähdette.
Meillä tällainen ”raivotar” oli pomon kaveri. Aivan turha oli valittaa. Vika oli aina muissa, kun ei muka hyväksytty ja ymmärretty häntä. Huh! Onneksi ei enää! Niin ja meillä ne muut tosiaan lähti..
Vai että shokkiin, jaahas. Jos joku käyttäytyy ikävästi, niin aika nopeasti se käytös kääntyy itseään vastaan ja paha saa palkkansa. En mene shokkiin, vaan nousen asian yläpuolelle heti ja hymyilen vain säälivästi tyypille. Hänellä on ongelmia, ei minulla.
Itse menen kanssa myös shokkiin, sitä on ihan "wtf?" eikä osaa edes reagoida, kun ei voi oikein edes käsittää että toinen kehtaa päästellä aivan vapaasti vain jonkun pienen harmituksen takia.
Ja sitten tosiaan pysyy kaukana.
Tuollaiset ihmiset ovat oikeasti pelottavia joista ei yhtään tiedä milloin räjähtävät ja mistä.
Kiitos vastauksista. Helpottavaa tietää, että joku muukin reagoi noin. Kun tuntui ihan tyhmältä, etten osannut edes toimia tilanteessa kun olin niin ällistynyt.
Toisella kerralla tyyppi laittoi vielä kilometrin pituisen viestin siitä, miten olin kaikessa väärässä ja tyhmä. Tietysti olisi pitänyt säilyttää se ja vaikka näyttää pomolle, mutta tuntui vain niin pahalta ja inhotti, että deletoin suoraan.
Nyt onneksi pystyn välttämään henkilöä ja aion tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Helpottavaa tietää, että joku muukin reagoi noin. Kun tuntui ihan tyhmältä, etten osannut edes toimia tilanteessa kun olin niin ällistynyt.
Toisella kerralla tyyppi laittoi vielä kilometrin pituisen viestin siitä, miten olin kaikessa väärässä ja tyhmä. Tietysti olisi pitänyt säilyttää se ja vaikka näyttää pomolle, mutta tuntui vain niin pahalta ja inhotti, että deletoin suoraan.
Nyt onneksi pystyn välttämään henkilöä ja aion tehdä niin.
Tämä oli siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Vai että shokkiin, jaahas. Jos joku käyttäytyy ikävästi, niin aika nopeasti se käytös kääntyy itseään vastaan ja paha saa palkkansa. En mene shokkiin, vaan nousen asian yläpuolelle heti ja hymyilen vain säälivästi tyypille. Hänellä on ongelmia, ei minulla.
Oletko ihan tosissasi? Hienoa, jos näin. Miten osaat pysyä noin tyynenä täysin yllättävässä tilanteessa? Noinhan sitä olisi fiksu toimia.
Kehota työkaveriasi menemään seuraavaan Big Brotheriin.
Vierailija kirjoitti:
Yläpuolelle noustaan myötätunnolla ja tyyneydellä, ei säälillä. Mene terapiaan. Tarvitsee tosin motivaatiota ja sitoutumista.
Olen tällä hetkellä aivan maassa tällaisesta. En tiedä miten toivun tästä.
Olen oikeastaan aika pelokas ja ujo ihminen, mutta en mene shokkiin. Tunnen jotenkin olevani tuollaisen käytöksen yläpuolella. Itsekin olen joskus saanut raivokohtauksen ja tiedän, että raivoava ihminen on se heikoilla oleva. Ehkä koen jonkinlaista myötätuntoa.
Kylmähermoisesti vihaiset sitten taas ovat pelottavampia. Joskus saatan säikähtää, kun selviää, että jollain on selkeästi jotain minua vastaan. Se tulee niin puun takaa yleensä. Ei monessa tapauksessa yhtään olisi osannut arvata etukäteen jonkun suhtautumistapaa itseeni, kun monesti nämä ovat olleet niitä joista itse ajattelen positiivista.
Tämä! Kylmähermoinen, joka rauhallisesti ja huutamatta luettelee kaikki tekemäsi virheet ja aiheuttamasi ärsytykset pitkältä ajalta, on todella karmiva. Ihan kuin toinen rusentaisi sinut harkiten henkisesti. Sitten vielä esittää päälle ystävällistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeastaan aika pelokas ja ujo ihminen, mutta en mene shokkiin. Tunnen jotenkin olevani tuollaisen käytöksen yläpuolella. Itsekin olen joskus saanut raivokohtauksen ja tiedän, että raivoava ihminen on se heikoilla oleva. Ehkä koen jonkinlaista myötätuntoa.
Kylmähermoisesti vihaiset sitten taas ovat pelottavampia. Joskus saatan säikähtää, kun selviää, että jollain on selkeästi jotain minua vastaan. Se tulee niin puun takaa yleensä. Ei monessa tapauksessa yhtään olisi osannut arvata etukäteen jonkun suhtautumistapaa itseeni, kun monesti nämä ovat olleet niitä joista itse ajattelen positiivista.
Kiitos vertaistuesta kaikille tähän ketjuun kirjoittaneille.
Olen menettänyt uskoni ihmiskuntaan ja lähden siitä että kaikki muut ovat vihollisia.