Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä sokerittomia herkkuja joissa ei ole käytetty makeutusaineita?

Vierailija
13.01.2020 |

Mielelläni ottaisin reseptejä vastaan 😊

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnäpatonki

Vierailija
42/94 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä on kyllä yhtä huono kuin sokerikin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtikaalisipsit

Erittäin hyviä! Myös popcornit (vähällä suolalla ja öljyllä valmistettuna)

Marjat, monet hedelmät ja vihannekset

Vierailija
44/94 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko herkkuja, joissa ei ole lisättyä sokeria?

Itse olen nyt pyrkimässä siihen, etten juurikaan söisi lisättyä sokeria. Ihan absolutistiksi en siinä asiassa pyrikään, mutta pahimmat sokeripommit olen jo jättänyt pois. Hedelmiä ja marjoja syön hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
45/94 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista kunnon sokeritonta herkkua olekaan mitä sokerihiiri kaipaisi. Oletan, että olet yhtä paha mitä itse olin aikanaan.

Suosittelen ottamaan kromia purkista. Se vie sokerihimon parissa viikossa kokonaan pois. Herkkupäivän voi pitää joka toinen viikko, jos tekee mieli. Itse olen päässyt sokerista eroon, ei tee mieli enää herkutella sokerisilla herkuilla.

Vierailija
46/94 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista kunnon sokeritonta herkkua olekaan mitä sokerihiiri kaipaisi. Oletan, että olet yhtä paha mitä itse olin aikanaan.

Suosittelen ottamaan kromia purkista. Se vie sokerihimon parissa viikossa kokonaan pois. Herkkupäivän voi pitää joka toinen viikko, jos tekee mieli. Itse olen päässyt sokerista eroon, ei tee mieli enää herkutella sokerisilla herkuilla.

Miksi kromia?

Vierailija
47/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, minä ainakin ymmärsin mitä tarkoitit! :)

Minä myös suosittelen pehmeitä taateleita raakalakritsijauheeseen dippailtuna! Supermakea herkku ilman lisättyä sokeria.

Kiva kun joku ymmärsi! 😄 Ja kiitos sinulle myös vinkistä. Taatusti terveellisempi ja oletan että myös vähäkalorisempi (onkohan?) kuin esim jotkut irtokarkit? Toisaalta en itse ainakaan pysty kovin montaa taatelia syömään kerralla, toisin kuin esim karkkeja tai suklaata pystyy. T. Ap

Vierailija
48/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenalohkot maapähkinävoilla, raakasuklaa on oma suosikki!

Vierailija
49/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä napsin viinirypäleitä.

Kuivatuista hedelmistä tulee mun mielestä huomaamatta paljon kaloreita. Rusinoista muuten tykkäisin.

Vierailija
50/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore ananas. On makeaa, sisältää kuituja ja joidenkin lähteiden mukaan poistaa myös nesteitä/turvotusta.

Vierailija
51/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hydroksyylihappo. Sitä voit nauttia mielinmäärin eikä tuu ylimääräisiä kiloja.

Vierailija
52/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi pannukakku marjoilla ja maustamattomalla jugurtilla on kuin hillolla ja kermavaahdolla. Ei nyt ihan, mutta hyvää kuitenkin ja herkusta käy. Pannukakun voi tehdä ihan perinteisesti, siihenhän ei tule sokeria tai banaanipannukakkuna.

Vierailija
53/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, minä ainakin ymmärsin mitä tarkoitit! :)

Minä myös suosittelen pehmeitä taateleita raakalakritsijauheeseen dippailtuna! Supermakea herkku ilman lisättyä sokeria.

Kiva kun joku ymmärsi! 😄 Ja kiitos sinulle myös vinkistä. Taatusti terveellisempi ja oletan että myös vähäkalorisempi (onkohan?) kuin esim jotkut irtokarkit? Toisaalta en itse ainakaan pysty kovin montaa taatelia syömään kerralla, toisin kuin esim karkkeja tai suklaata pystyy. T. Ap

Taateleissa kaloreita on itseasiassa suunnilleen saman verran kuin karkeissa, vähän vähemmän kuin suklaassa. Mutta terveellisempiä ne tietenkin on ja tuo on totta, ettei tee mieli ahmia samalla tavalla kuin karkkia.

Vierailija
54/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hakusessa sokerittomia herkkuja, joissa ei ole makeutusaineita, mutta saa kuitenkin olla tiettyjä makeutusaineita ja tiettyjä sokereita. Mielenkiintoista.

Kummallista kuinka me ihmiset ollaan erilaisia. Minulla ei ollut mitään vaikeuksia ymmärtää heti aloituksesta mitä ap tarkoitti. Herkkuja joihin ei ole lisätty valkoista sokeria tai keinotekoisia makeutusaineita. Tätähän ihmiset yleensä pohtii. Mutta minä en olekaan saivartelija.

Vierailija
55/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurajuusto?

Vai mitä oikein tarkoitat, että olisi makea ilman sokeria ja makeutusaineita?

Voi kyllä ehdottaa molempia! Kiitos tästäkin vinkistä. Myös niitä makeita kaipailen, kun aiemmin olen ollut kovasti makean perään ja nyt koitan päästä sokerista eroon. T. Ap

Ei mikään voi olla makea, jos se on sokeriton ja ilman makeutusaineita. Jompaa kumpaa on oltava ollakseen makea. Vai millä meinasit sen makeaksi saada? Suolalla?

En siis tarkoita että ei hedelmiäkään saisi syödä... Esim banaanihan erinomainen makeuttaja tai hunaja. T. Ap

Mitä järkeä silloin kysyä sokerittomia? Hunaja on pelkkää sokeria ja hedelmissä on runsaasti hedelmäsokeria. 

Voi siis ehdottaa myös sokerittomia. Anteeksi jos kysyn hulluja. Hunaja tai hedelmät ovat kuitenkin terveellisempiä vaihtoehtoja kuin valkoinen sokeri, jota tässä ensisijaisesti tarkoitin. T. Ap

Suuria määriä syötynä voivat olla tavallista sokeria vahingollisempia, hedelmäsokeri nimenomaan on terveysriski. 

Vierailija
56/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunaja on oikeastaan pelkkää sokeria, toki luonnollisempaa kuin valkoinen sokeri. Mutta jos alat makeuttaa herkkujasi valkoisen sokerin sijaan sokerilla, niin se on kyllä hieman itsensä huijaamista.

Vierailija
57/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurajuusto?

Vai mitä oikein tarkoitat, että olisi makea ilman sokeria ja makeutusaineita?

Voi kyllä ehdottaa molempia! Kiitos tästäkin vinkistä. Myös niitä makeita kaipailen, kun aiemmin olen ollut kovasti makean perään ja nyt koitan päästä sokerista eroon. T. Ap

Ei mikään voi olla makea, jos se on sokeriton ja ilman makeutusaineita. Jompaa kumpaa on oltava ollakseen makea. Vai millä meinasit sen makeaksi saada? Suolalla?

No onhan niitä sokerittomia makeutusaineita. Keinotekoisia ja luonnosta peräisin olevia, kuten stevia.

yöööökkk makeutusaineet ja stevia varsinkin.

Joku ehdotti taateleita makeannälkään,samoin viikunat ja muut kuivatut hedelmät. Mutta niitten kanssa pitää oll avarovainen,ne kyllä ovat sitten ylimakeita!

KUN syöt kunnollista ruokaa ruokaaikoina,ei makeaa tee enää mieli,se on taivahan tosi.

Lautasmallia muunnellen saat kaiken mitä tarviit.

JA ITSEHILLINTÄ! "lyö" itseäsi kynsille kun aioit ostaa karkkia. ÄLÄ OSTA:

Onnittele itseäsi joka kerta kun pääset karkkihyllyn ohi,taputtele itseäsi olkapäälle.

JA jos sorrut,ei se mitään,jatkat huomenna sitten. EI tarvii kärsiä kuitenkaan,vähennä vähennä. Ei se ole maailmanloppu.

NIIN. ÄLÄ OSTA VARASTOON! Poissa näkyvistä,ei voi ottaa!

Ja light tuotteet saa ottamaan lisää!

Vierailija
58/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hunaja on oikeastaan pelkkää sokeria, toki luonnollisempaa kuin valkoinen sokeri. Mutta jos alat makeuttaa herkkujasi valkoisen sokerin sijaan sokerilla, niin se on kyllä hieman itsensä huijaamista.

Tällä tarkoitan siis sitä, että suosittelisin arkielämässä pääsemään kokonaan eroon lisätystä makeutuksesta, oli se sitten valkoista sokeria, makeutusaineita tai hunajaa. Sitten ei loppupeleissä ole niin väliä, että mitä makeutusta herkkupäivänä (esim. kerran viikossa tai kahdessa) syö.

Vierailija
59/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia hyväksi todettuja:

Mustapapubrownies.

https://www.hs.fi/ruoka/reseptit/art-2000002889083.html

Banaani-maapähkinäpalat. Korvaan yleensä maapähkinävoin mantelitahnalla, toimii mielestäni jopa paremmin.

https://www.soppa365.fi/reseptit/banaani-maapahkinapalat

Kikherne-blondiet. Samalta sivustolta kannattaa tsekata myös muut reseptit.

http://vanelja.com/fi/helppo-blondi/

Vierailija
60/94 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat laihtua mutta pohdit vain herkuttelua, olet kuin kuivilla oleva huumeiden käyttäjä - joskus puhutaan ”kuivanarkkaamisesta”.

Ehkä voisit miettiä, miksi ihmeessä sinun pitää koko ajan herkutella ja eikö elämälläsi ole parempaa sisältöä. Jos ryhtyisit isommin perkaamaan syitä, joiden takia ahmit liikaa ja olet lihava, voisit saada paremman loppuelämän kuin kikkailemalla grahamjauhoista tehtyjen pannareiden kanssa.