Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö joku: kuka hoitaa Telian kanavapakettien asiakaspalvelua?

Telian huijaukseen pettynyt pitkäaikainen asiakas
13.01.2020 |

Olen kuukausia yrittänyt saada katkaistua Telian kanavapaketteja. Kolmeen eri kertaan. Osa peruutuksista meni ensimmäisellä kerralla läpi, osa ei. Lasku tulee kaikesta jälkeenpäin. Asiakaspalvelu ei suostunut perumaan paketteja, vain se täytyi tehdä itse OmaTelian kautta. Josta ei heti näe onnistuuko peruutus.

Mielestäni peruutus meni läpi. Vahvistusta ei sähköpostiin kuitenkaan tullut. Vaan niinpä tuli taas lasku kahden kuukauden käytöstä. Huvittavinta on, että tässä välissä kanapaketin hinta on kuitenkin vaihtunut halvemmaksi. Eli joku on tilausta käynyt "näpelöimässä".

Tässä on jotakin hämärää. Meillä on koko perheen ja yrityksen puhelin- ja nettiliittymät Teliassa. On uskomatonta, että huijaavat asiakasta muutaman kympin laskutuksen vuoksi. Pelkästään asiakaspalvelun kuluttama aika tähän selvittelyyn maksaa enemmän kuin mun maksamat laskut, eikä asiakaspalvelu tule yhtään vastaan, vaikka selvä virhe on tapahtunut. (En alun alkaen edes tiennyt tilanneeni paketteja, eikä ilmoitusta ilmaisjakson loppumisesta tullut.)

Nyt haiskahtaa siltä, että joku asiakaspalveluyritys laskuttaa Teliaa työtunneista, eikä Telia tiedä yhtään mitä tapahtuu. -Jos kyseessä olisi heidän aspa, ei heidän todellakaan kannattaisi riskeerata pitkäaikaisia puhelinasiakkuuksia tällaiseen typerään kanavapaketti-huijaukseen.

Tietääkö joku, kuka Telian asiakaspalvelua hoitaa? Asiakaspalveluhenkilö ei suostunut vastaamaan kysymykseeni, mutta en saanut myöskään mitään muuta kontaktia yrityksen reklamointiin, ylemmäs asiakaspalvelussa tms.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen tässä vielä: juurikin kävi niin, että puhelinmyyjä myi minulle 6,50 €/kk maksavan paketin, josta sain myös sähköpostiin ja tekstiviestillä vahvistuksen. Ilmaisjakson jälkeen en muistanut peruuttaa tilausta, ja yllätyksekseni sain kahden kuukauden päästä laskun, jonka loppusumma oli 65 €!! Sen jälkeen olen kolmeen kertaan yrittänyt perua pakettia heidän chat-aspan ohjeiden mukaan. Peruutukset eivät tosiaan näy heti, vaan vasta vuorokausien päästä. Ilmoitusta peruutuksista ei ole tullut minnekään, eikä peruutuksista jää minkäänlaista jälkeä järjestelmään.

Mielestäni viimeksi peruminen onnistui. Kunnes jälleen sain uuden laskun, jossa kanapaketin hinta oli muuttunut. Mielenkiintoista on kuulla, miten tämä selittyy.

Harvalla suurella yrityksellä enää on omaa asiakaspalvelukeskusta. Olen viettänyt tämän asiaan tiimoilta nyt 5 tuntia heidän aspa chatissa. Siinä ajassa olisin toki jo ajanutkin lähimpään Telia-kauppaan.

Harmillista ja uskomatonta, mutta totta.

Vierailija
22/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysun itse kyllä kanssa kaukana noista Tdlian kanavapaketeista. OmaTelian kautta tehdyissä Peruuta -klikkauksissa on tosiaan jotain hämärää.

Eivät näy heti eikä peruutuksesta tule mitään vahvistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siellä omilla sivuilla aiemmin aktiivisissa kanavapaketeissa lopeta-nappi, jolla sopprin sai katkaistua, mutta sittemin se on sieltä hävinnyt. Nyt perun kanavat aina chatissä, mainitsevat kyllä joka kerta, että perumisen voi tehdä omilla sivuilla, mutta peruvat mukisematta, kun selitän tilanteen.

Vierailija
24/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup kirjoitti:

Alkuperäinen tässä vielä: juurikin kävi niin, että puhelinmyyjä myi minulle 6,50 €/kk maksavan paketin, josta sain myös sähköpostiin ja tekstiviestillä vahvistuksen. Ilmaisjakson jälkeen en muistanut peruuttaa tilausta, ja yllätyksekseni sain kahden kuukauden päästä laskun, jonka loppusumma oli 65 €!! Sen jälkeen olen kolmeen kertaan yrittänyt perua pakettia heidän chat-aspan ohjeiden mukaan. Peruutukset eivät tosiaan näy heti, vaan vasta vuorokausien päästä. Ilmoitusta peruutuksista ei ole tullut minnekään, eikä peruutuksista jää minkäänlaista jälkeä järjestelmään.

Mielestäni viimeksi peruminen onnistui. Kunnes jälleen sain uuden laskun, jossa kanapaketin hinta oli muuttunut. Mielenkiintoista on kuulla, miten tämä selittyy.

Harvalla suurella yrityksellä enää on omaa asiakaspalvelukeskusta. Olen viettänyt tämän asiaan tiimoilta nyt 5 tuntia heidän aspa chatissa. Siinä ajassa olisin toki jo ajanutkin lähimpään Telia-kauppaan.

Harmillista ja uskomatonta, mutta totta.

Jos olisin sinä, ajaisin sinne Telia kauppaan sen sijaan, että hyödyttömästi roikkuisin tunteja chatissa ja sen jälkeen vielä täällä valittamassa, kun asia ei ratkea. Siellä Telia kaupassa asia ratkeaisi, eikä taatusti menisi edes tuntia selvittelyissä. 

Vierailija
25/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa Viihdettä myydään myös muistisairaille vanhuksille moneen kertaan. Näitä on edunvalvojan tosi vaivalloinen perua. Eli kukaan ei muka huomaa kun samassa osoitteessa on jo palvelu.

Onko Telia samanlainen yritys kuin Elisa, missä toimistolla tehdään sellaista 6-7 h työpäivää täydellä palkalla? Siis esimiehiä myöten, joten kenenkään intresseissä ei ole puuttua asiaan? Tämähän ei tietenkään koske myymälöissä työskenteleviä (ulkoistettuja) työntekijöitä

Vierailija
26/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät, ettei noilla chat-aspoilla ole samanlaisia valtuuksia kuin esim. puhelimessa tai myymälässä? Siksi eivät voi tehdä asiaa puolestasi. Jospa vaan joko soittaisit sinne tai kävisit siellä kaukana olevassa myymälässä (jonne olisit jo moneen kertaan ehtinyt chat-tastelun sijasta).

Vierailija
27/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa Viihdettä myydään myös muistisairaille vanhuksille moneen kertaan. Näitä on edunvalvojan tosi vaivalloinen perua. Eli kukaan ei muka huomaa kun samassa osoitteessa on jo palvelu.

Onko Telia samanlainen yritys kuin Elisa, missä toimistolla tehdään sellaista 6-7 h työpäivää täydellä palkalla? Siis esimiehiä myöten, joten kenenkään intresseissä ei ole puuttua asiaan? Tämähän ei tietenkään koske myymälöissä työskenteleviä (ulkoistettuja) työntekijöitä

Tuo on muuten niin totta! Koitapa saada pääkonttorista joku kiinni ennen 9 tai 15.30 jälkeen!

Vierailija
28/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa noiden kanssa.

Enkä kyllä usko että tahallaan pilaavat maineensa huijaamalla jonkun pikkusummien takia. Luultavasti kyseessä on jokin tekninen ongelma, minkä takia peruutuksesi ei ole menneet kunnolla läpi. Asiakaspalvelun toki kyllä pitäisi asiassa auttaa, jos asiakas sanoo että se teidän peruutus ei ole toiminut.

Uskomatontahan se on mutta toiminta on oikeasti täysin ala-arvoista.

Vierailija
29/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät, ettei noilla chat-aspoilla ole samanlaisia valtuuksia kuin esim. puhelimessa tai myymälässä? Siksi eivät voi tehdä asiaa puolestasi. Jospa vaan joko soittaisit sinne tai kävisit siellä kaukana olevassa myymälässä (jonne olisit jo moneen kertaan ehtinyt chat-tastelun sijasta).

Eikä ne chat aspat myöskään tiedä mitään. Varmaan niillä on selattavana ne ihan samat nettisivut mitä meillä asiakkailla.

Vierailija
30/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkup. kirjoitti:

Olisiko jollakin tietoa tuosta asiakaspalvelun hoitajasta?

Valitettavasti lähin Telia-kauppa sijaitsee kaukana, eikä sinne ihan heti ole kulkua. On uskomatonta, että tuntien aspa-chat ei ole auttanut korjaamaan asiaa. Nyt vaan meni hermo totaalisesti.

Netin asiakaspalvelussa olen asiaa hoitanut, ja siellä he eivät suostuneet perumaan tilauksia, vaan asia täytyi tehdä itse OmaTelia sivujen kautta. Josta peruutuksen onnistumista täytyi käydä katsomassa useampana vuorokautena, koska "peruutus ei valitettavasti näy välttämättä kaikkien kanavapakettien osalta heti".

Tiedän, että vastaavia tapauksia on paljon. Toivottavasti kuluttaja-asiamies saisi heidät pian ruotuun. Käsittämätöntä, että kuluttajia voidaan laskuttaa 20€/kk tyhjästä, eikä mitään voi.

Telian asiakaspalvelua hoitaa luonnollisesti Telian asiakaspalvelu. Jos sinulla on sen kanssa ongelmia, menet sinne liikkeeseen selvittämään asiaa. Tai jos koet, että on tapahtunut laittomuus, otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Ei tämä asia täällä palstalla ratkea. Meistä kukaan kun ei vastaa Telian asiakaspalvelusta. 

Paskaa asiakaspalvelua ei tarvi piilotella, eikä saa piilotella, vaan siitä pitää kertoa julkisesti. Julksisuus on sellainen asia joka vaikuttaa suuriin yrityksiin. Itsellä on oikein huonoja kokemuksia Sonerata ja jos mahdolista niin Telian aikoina ne ovat muuttuneet vielä huonommiksi.

Vierailija
31/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minulla onnistu ainakin chatissa.

Vierailija
32/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Kanavapaketin-irtisanominen/m-p/13…

@Docento kirjoitti:

Kuinka saan irtisanottua c more kanavapaketin joka on otettu soneraviihde.fi sivun kautta?

Terve @Docento,

Voit irtisanoa C-More -kanavapaketin esimerkiksi seuraavanlaisesti:

Ottamalla yhteyttä Soneran asiakaspalveluun puhelimitse tai Omilta Sivuilta chat-palvelun kautta

Tai menemällä Omille Sivuille, napsauttamalla kohtaa "Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelu", valitsemalla "Kanavapaketit" ja sen jälkeen "Käytössä nyt". Napsauta kanavapakettia niin sieltä löytyy tilauksen irtisanomisen lomake.

Vierailija
33/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
34/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia tapauksia on paljon, tälläkin palstalla aikaisemmin. Telia on toiminut kanapaketti-myynnissä täysin kuluttajansuojan vastaisesti. Valitettavasti kyseessä ovat niin pienet summat, että ihmiset maksavat laskut sen sijaan että jaksaisivat lähteä taistelemaan.

Kuluttajansuoja määrää:

1. Tilausvahvistus on lähetettävä kuluttajalle PYSYVÄLLÄ TAVALLA eli paperilla tai sähköpostilla. Mikäli tiedot näkyvät vain OmaTelia -sivustolla ja häviävät sieltä kun tilaus päättyy, toiminta on kuluttajansuojan vastaista.

2. Riittävä tapa ei ole ohjata kuluttaja elinkeinonharjoittajan verkkosivuille.

Katso tarkemmin: Kuluttaja-asiamiehen linjaus / Verkkokauppa ja muu etämyynti: (https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehe…)

Vahvistus on toimitettava pysyvällä tavalla, esimerkiksi sähköpostiosoitteeseen, yksityiselle sähköiselle käyttäjätilille tai paperilla niin, ettei tietoja voida jälkikäteen muuttaa. Riittävää ei ole ohjata kuluttajaa elinkeinonharjoittajan yleisille verkkosivuille (EYTI C-49/11).

Toivottavasti jaksat tehdä ilmoituksen! Mikäli niitä tulee tarpeeksi, puuttuu kuluttaja-asiamies asiaan ja tällainen toiminta loppuu.

Vierailija
35/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Kanavapaketin-irtisanominen/m-p/13…

@Docento kirjoitti:

Kuinka saan irtisanottua c more kanavapaketin joka on otettu soneraviihde.fi sivun kautta?

Terve @Docento,

Voit irtisanoa C-More -kanavapaketin esimerkiksi seuraavanlaisesti:

Ottamalla yhteyttä Soneran asiakaspalveluun puhelimitse tai Omilta Sivuilta chat-palvelun kautta

Tai menemällä Omille Sivuille, napsauttamalla kohtaa "Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelu", valitsemalla "Kanavapaketit" ja sen jälkeen "Käytössä nyt". Napsauta kanavapakettia niin sieltä löytyy tilauksen irtisanomisen lomake.

4 vuotta vanhat ohjeet eivät välttämättä enää päde. Varsinkin kun firmakaan ei ole enää Sonera, vaan Telia.

Vierailija
36/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, minulla eivät suostuneet peruuttamaan. Tällöin, jo ensimmäisellä peruutuskerralla vaadin että asiakaspalvelija pysyy linjoilla niin kauan, että olen perunut paketit OmaTelia -sivuilla. (Olin silloin niin vihainen saapuneesta laskusta.)

Peruin kaikki paketit, mutta asiakaspalvelija ei pystynyt tarkistamaan olivatko peruutukset menneet läpi. Olimme linjalla kaksi tuntia. Ilmoitusta peruuntumisesta ei tänä aikana näkynyt, mutta asiakaspalvelija kertoi, että joskus siinä vain kestää kauan.

Kahden kuukauden päästä sain uuden laskun, johon oli jäänyt yksi kanavapaketeista ja tallennuspalvelu. Erikoista kyllä, tuon kanavapaketin hinta oli laskenut 2 euroa.

Valitettavasti ei kuulosta nyt siltä, miltä Suomen suurimman verkko-operaattorin toiminnan pitäisi kuulostaa.

Vierailija
37/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko nyt syytä jo ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan?

Vierailija
38/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Mielenkiintoista, minulla eivät suostuneet peruuttamaan. Tällöin, jo ensimmäisellä peruutuskerralla vaadin että asiakaspalvelija pysyy linjoilla niin kauan, että olen perunut paketit OmaTelia -sivuilla. (Olin silloin niin vihainen saapuneesta laskusta.)

Peruin kaikki paketit, mutta asiakaspalvelija ei pystynyt tarkistamaan olivatko peruutukset menneet läpi. Olimme linjalla kaksi tuntia. Ilmoitusta peruuntumisesta ei tänä aikana näkynyt, mutta asiakaspalvelija kertoi, että joskus siinä vain kestää kauan.

Kahden kuukauden päästä sain uuden laskun, johon oli jäänyt yksi kanavapaketeista ja tallennuspalvelu. Erikoista kyllä, tuon kanavapaketin hinta oli laskenut 2 euroa.

Valitettavasti ei kuulosta nyt siltä, miltä Suomen suurimman verkko-operaattorin toiminnan pitäisi kuulostaa.

Laskut mukaan Telia kauppaan. Siellä kerrot päivämäärän ja ajan, jolloin chat-keskustelu käytiin ja sekä ajankohdan jolloin peruit tilaukset. Jos peruutus ei ole rekisteröitynyt, se on heidän ongelmansa, ei sinun. Aina ei hommat mene edes isoissa firmoissa niin kuin pitäisi ja silloin pitää itse tehdä asialle jotain, jos haluaa että jotain tapahtuu. 

Vierailija
39/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kokee hyödyllisemmäksi viettää tuntikausia chatissa ja sen jälkeen vielä kirjoittaa tänne monta kertaa saman tarinan. 

Vierailija
40/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taitaa olla. Kova homma muutamien kymppien vuoksi, mutta ei tällainen toiminta tietysti voi jatkua. Todella kurjaa. Pienistä summista on kyse, mutta todella kurjaa tuntea tulleensa huijatuksi...

Mielenkiintoista olisi kyllä tietää, onko tämä toiminta tosiaan Telian periaatteiden mukaista, vai onko nyt käynyt niin, että ulkoistetut puhelinmyyjät ja asiakaspalvelu ovat menneet "omin päin" rajan yli.