Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku: kuka hoitaa Telian kanavapakettien asiakaspalvelua?

Telian huijaukseen pettynyt pitkäaikainen asiakas
13.01.2020 |

Olen kuukausia yrittänyt saada katkaistua Telian kanavapaketteja. Kolmeen eri kertaan. Osa peruutuksista meni ensimmäisellä kerralla läpi, osa ei. Lasku tulee kaikesta jälkeenpäin. Asiakaspalvelu ei suostunut perumaan paketteja, vain se täytyi tehdä itse OmaTelian kautta. Josta ei heti näe onnistuuko peruutus.

Mielestäni peruutus meni läpi. Vahvistusta ei sähköpostiin kuitenkaan tullut. Vaan niinpä tuli taas lasku kahden kuukauden käytöstä. Huvittavinta on, että tässä välissä kanapaketin hinta on kuitenkin vaihtunut halvemmaksi. Eli joku on tilausta käynyt "näpelöimässä".

Tässä on jotakin hämärää. Meillä on koko perheen ja yrityksen puhelin- ja nettiliittymät Teliassa. On uskomatonta, että huijaavat asiakasta muutaman kympin laskutuksen vuoksi. Pelkästään asiakaspalvelun kuluttama aika tähän selvittelyyn maksaa enemmän kuin mun maksamat laskut, eikä asiakaspalvelu tule yhtään vastaan, vaikka selvä virhe on tapahtunut. (En alun alkaen edes tiennyt tilanneeni paketteja, eikä ilmoitusta ilmaisjakson loppumisesta tullut.)

Nyt haiskahtaa siltä, että joku asiakaspalveluyritys laskuttaa Teliaa työtunneista, eikä Telia tiedä yhtään mitä tapahtuu. -Jos kyseessä olisi heidän aspa, ei heidän todellakaan kannattaisi riskeerata pitkäaikaisia puhelinasiakkuuksia tällaiseen typerään kanavapaketti-huijaukseen.

Tietääkö joku, kuka Telian asiakaspalvelua hoitaa? Asiakaspalveluhenkilö ei suostunut vastaamaan kysymykseeni, mutta en saanut myöskään mitään muuta kontaktia yrityksen reklamointiin, ylemmäs asiakaspalvelussa tms.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko nyt syytä jo ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan?

Ap kokee hyödyllisemmäksi viettää tuntikausia chatissa ja sen jälkeen vielä kirjoittaa tänne monta kertaa saman tarinan. 

Olen vain niiin turhautunut ja pettynyt! Mutta totta puhut.

Vierailija
42/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko nyt syytä jo ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan?

Kyllä taitaa olla. Kova homma muutamien kymppien vuoksi, mutta ei tällainen toiminta tietysti voi jatkua. Todella kurjaa. Pienistä summista on kyse, mutta todella kurjaa tuntea tulleensa huijatuksi...

Mielenkiintoista olisi kyllä tietää, onko tämä toiminta tosiaan Telian periaatteiden mukaista, vai onko nyt käynyt niin, että ulkoistetut puhelinmyyjät ja asiakaspalvelu ovat menneet "omin päin" rajan yli.

Operaattori itse vastaa kaikista operaattorin palveluista ja tuotteista. Vastuu on siis Telian, ei kenenkään muun. Ulkoistettu työvoima toimii operaattorin ohjeiden mukaan. Heillä ei ole mitään syytä tehdä toisin, koska jos omin päin hölmöilisivät, palvelua ei enää jatkossa heiltä tilattaisi. Toki inhimillisiä virheitä sattuu välillä samoin kuin teknisiä ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä ollut ongelmia Telian kanssa tai muiden vastaavien firmojen. Ei kai se operaattorin vika ole, ettei asiakas vie peruutustapahtumaa loppuun asti verkossa. Kyllä se on oikeasti asiakkaan vastuulla, että saa vahvistuksen peruutuksesta eikä jää arpomaan että meniköhän se läpi vai ei. Itselläkin ollut jotain myyjien kauppaamia ilmaispaketteja ja kyllä aina luen ehdot tarkkaan ja hoidan peruutukset ajoissa. Ei kiinnosta maksaa mitään kymppien kuukausimaksua. Kyllä oikeasti noitten kanssa saa olla tarkkana!

44/47 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kieltämättä erikoiselle, jos kanavapaketteja ei olla kuukausien yritysten jälkeen vieläkään saatu päätettyä. Mikäli kanavapaketin irtisanominen on epäonnistunut itsepalvelussa järjestelmäteknisistä syistä, saadaan paketit asiakaspalvelun kautta poistettua tarvittaessa välittömästi. Huijaaminen tai harhaanjohtaminen ei missään nimessä kuulu toimintatapoihimme. 

Täällä foorumin puolella en pääse asiakastietoihin käsiksi, jotta voisin katsoa tarkemmin, mikä kohdallasi on mennyt pieleen. Meille voi jättää kirjallisen palautteen oheisen lomakkeen kautta, niin saamme kohdistettua palautteen oikeaan paikkaan.

https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto?utm_sourc…

//Joonas S.

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
45/47 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin asunu kaksi vuotta ulkomailla ja sit tulin Suomeen kesällä 2019 muutamaksi kuukaudeksi. Avasin vanhan puhelinliittymän, jonka olin laittanut tilapäiseen sulkuun. Ensimmäisen viikon jälkeen saldo oli käytetty ja soitin asiakaspalveluun ja kysyin, että mikä saldo mulla on menny umpeen, kun ei mulla ole saldorajaa. No sitä mun vanhaa liittymäpakettia ei ollut enää olemassakaan ja mulle oli vaihdettu saman hintainen saldorajallinen paketti. Sen vaihtaakseni mun piti maksaa liittymänvaihtomaksu ja kuukauden loppulasku. Maksoin entisestä 19e maksaneesta paketista lopulta 39e ja seuraavassa kuussa tuli vielä 40e uutta laskua ja liittymänvaihtolaskua. Siinä liittymää vaihtaessa kysyivät haluanko siihen kuukauden telia-tv kanavapaketin kk ilmaiskokeiluun. Jos en halua jatkaa tilausta sen ilmaisen jakson jälkeen, menisin vain oma-telia -palveluun ja täppäisin sieltä että irtisanon kanavapaketin. No menin kuukauden jälkeen sinne ja täppäsin sieltä irtisanomispainiketta. Sitten loppu kanavien katselut. Syyskuun alussa lähdin takaisin ulkomaille ja soitin Telian asiakaspalveluun sulkeaksi väliaikaisesti liittymäni -kuten aina ennenkin. Lokakuussa tuli normaali puhelinlasku 19e. Menin telian chattiin ja tiedustelin, että miten voi olla mahdollista kun liittymä on suljettu? Kuulema nykykäytäntöjen mukaan liittymän lasku juoksee entisellään vaikka liittymä ois väliaikasesti suljettu!!! Aivan, no tunnin sessiossa saatiin sit vaihdettua mulle minihintanen kuukausittain maksettava liittymä. En halua menettää vanhaa puhelinnumeroani, joten en voinut irtisanoa liittymää kokonaan. Joulukuussa alkoi tipahdella laajakaistalaskujen maksumuistutuksia heinä-, elo-, syys- ja lokakuulta. Jonotin asiakaspalveluun ja vihaisena selitin että mikä laajakaista mulla voi olla päällä, kun oon kerran irtisanonu kaikki ja en asu suomessa? No mulla oli kuulema discovery channel siellä telia tv:ssä vielä tilauksessa. Miten voi olla mahdollista, kun en edes tiennyt että mulla on discovery channelia? Se kuulema pitää perua erikseen kun peruu muut kanavapaketit. Se ei ole saman klikkauksen alla. Käskin asiakaspalvelijaa irtisanomaan sen välittömästi, mutta se sano et vielä tulee joulukuun lasku, koska kesken laskutuskautta ei voi perua. Olen tässä nyt maksellut sadan euron edestä discovery channelia vielä vaikken tiennyt sellaista omaavanikaan. Se ei näy missään perus telian tiedoissa. Täytyy mennä sinne kanavapaketteihin ja sieltä kaivaa se näkyviin. Kohta palatessani suomeen aion välittömästi irtisanoa Telian liittymäni, enkä aio vaihtaa siihen enää koskaan. Mulla oli jo Soneran kanssa ongelmia ja Telian aikaan ne ongelmat on tuplaantunut. Oon varmasti maksanu satoja euroja vuosien saatossa  turhaan Telialle ja Soneralle tällasten ongelmien ja laskutusongelmien vuoksi. Mun mielestä tää on asiakkaan huijaamista, että pakettien eri osia laitetaan samaan soppariin, mutta ne pitää perua erikseen. 

46/47 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma ei ole mennyt lainkaan putkeen ja ymmärrän, että tilanne harmittaa. Vaikuttaa siltä, että kaikkia oleellisia asioita ei ole myyntitilanteessa kerrottu.

Voisitko ottaa vielä kertaalleen yhteyttä asiakaspalveluumme? Siellä päästään käsiksi tarvittaviin asiakastietoihin ja voidaan tutkia tilannetta tarkemmin.

Pahoittelut omasta puolestani tästä sotkusta ja toivottavasti asia kääntyy vielä parhain päin.

// Ilari 

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
47/47 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

´

No, kukas on päättänyt, että

1) kännyliittymää ei saa ilman kallista ja tarpeetonta nettiä (DNA+kartelli)😣?

2) kännyliittymän kk-maksua korotetaan yksipuolisesti opraattorin toimesta

¨   (DNA+kartelli) 😫?

3) pankki/luottokorttia ei saa ilman turvatonta lähimaksu-ominaisuutta

(Nordea+kartelli) 😖?

4) poliisien/virkamiesten valehtelu ja muut rötökset menevät "oikeus"laitoksessa läpi ilman rangaistusta,

aina kansalaisen vahingoksi (oikeusasiamiehet) 🤬?

Odotan kriittisiä, kypsiä  kannanottoja enkä sitä  ikuista lammasten mää'intää 🐑!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi