Se hetki, kun tajuaa oman lihavuutensa ja laihduttaminen kestää kuitenkin kokonaisen vuoden!
Siis miten havahtumisen jäljeen kestää elää vielä ainakin puoli vuotta tosi läskinä!? Kestää katsoa peilikuvaansa, suuria vaatteita, sitä kaikkea, jolta on sulkenut silmänsä?!
Mulla on 25 kg:n urakka edessä, ensimmäinen kilo pudotettu, 24 vielä jäljellä ja pitäisi silti yrittää nauttia elämästä tämän näköisenäkin. Voi, miten mä sen teen?
Kommentit (70)
Alku aina vaikeaa mutta kannattaa muistaa että todennäköisesti ne kilot on tulleet hitaasti, joten suht hitaastine myös lähtevät. Laihdutus on pitkäjännisteistä työtä, opettele syömään ruokaa joka on paitsi kevyttä, myös maukasta, sillä tavoin matka sujuu paremmin eikä tunnu niin laihduttamiselta. Mulla meni 15 kg 5 kuukaudessa.
20kg itsellä pudotettavana ja sen teen! Ruokailu kuntoon, kotona lihastreeniä ja lähes joka päivä 1h lenkki. Painoa tippunut 2 viikossa 4kg. P*rkele minä pystyn tähän! Tsemppiä muille!
T. 171cm 82kg
Ketogeenisellä ruokavaliolla lähtisi kilot aika nopeaa tahtia.
Tsemppiä ap!
Samassa veneessä ollaan kuule! Myös 25kg ylimääräistä. Mutta ajattelen pudottavani 3x8kg, niin ei tunnu niin pahalta. Noudatan ketogeenistä ruokavaliota, ja ekan viikon aikana lähti 3kg. Tykkään tästä siksi, että alun nopea painonpudotus motivoi jatkamaan.
Ajattele sitä, kuinka kauan sen läskin keräämiseen olet käyttänyt aikaa. 10 vuotta? Sen pikainen poistaminen ei terveellisesti onnistu kovin pikaisesti. Eikä siihen kannata pyrkiäkään. Perusteellinen elämäntapojen muutos siihen pitää tehdä, ei mitään pikashokkidieettiä.
Vierailija kirjoitti:
Viisi kiloa lähtee helposti neljässä viikossa vhh:lla tai ketolla ja loput sitten vähän hitaammin. Eli max puoli vuotta, ja olet pudottanut tuon 25 kg. Mikä ongelma?
Minä pudotin 5 kg neljässä viikossa vhh-ketoilulla eivätkä ole tulleet takaisin, kun omaksuin terveellisemmät ruokailutavat. Suurin muutos oli vehnän ja rukiin poistaminen ruokavaliosta, ne turvottavat ja keräännyttävät hirveästi löllöä ympärille ja koko ajan oli hirveä väsymys päällä. Viljojen vähentämisen jälkeen (syön nykyisin vain kauraa) elämä on huomattavasti parempaa. Syön myös karkkia välillä, mutta suurinta herkkuani on oikeasti juustot.
Painonpudotus katsotaan pysyväksi, kun se on pysynyt 10 vuotta. Joten onnea paljon jatkoon.
Laske, kuinka kauan menee nykyisella painonpudotusnopeudellasi, että häviät kokonaan maailmankartalta.
Tähän pätee sama kuin säästämiseen ja opiskeluun:
Vuoden kuluttua tästä päivästä toivot hartaasti, että olisit aloittanut tänään.
Suosittelen lämpimästi tsekkaamaan --> https://bit.ly/2tUi33t <-- Saat tarkat tulokset siitä miten kannattaa edetä oman painonpudotuksen kanssa :)
Ap tässä, huomenta. Kilo numero kaksi hävisi vyötäröltäni :)
On tosi motivoitunut olo. Sain eilen tietää, että pääsin hakemaani työpaikkaan. Aloitan helmikuussa. Uusi työ ja kohta uusi vartalo. Täältä tullaan kesä :))))
Vierailija kirjoitti:
Viisi kiloa lähtee helposti neljässä viikossa vhh:lla tai ketolla ja loput sitten vähän hitaammin. Eli max puoli vuotta, ja olet pudottanut tuon 25 kg. Mikä ongelma?
Minä pudotin 5 kg neljässä viikossa vhh-ketoilulla eivätkä ole tulleet takaisin, kun omaksuin terveellisemmät ruokailutavat. Suurin muutos oli vehnän ja rukiin poistaminen ruokavaliosta, ne turvottavat ja keräännyttävät hirveästi löllöä ympärille ja koko ajan oli hirveä väsymys päällä. Viljojen vähentämisen jälkeen (syön nykyisin vain kauraa) elämä on huomattavasti parempaa. Syön myös karkkia välillä, mutta suurinta herkkuani on oikeasti juustot.
Itseltäni lähti 22kg alle viidessä kuukaudessa ketoilemalla, 10v sitten eikä ole kiloakaan tullut takaisin.
Täällä tykätään ihan periaatteesta mollata tehokkaimpia ja pysyvimpiä laihdutuskeinoja, koska on niin paljon kivempi jojotella itseltään lihakset pois "virallisilla" suosituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Ketogeenisellä ruokavaliolla lähtisi kilot aika nopeaa tahtia.
En ole tämän aiemman kommentin kirjoittaja, mutta miksi noin paljon alapeukkuja. Aapeehan tuskaili miten jaksaa kokonaisen vuoden kestävää painonpudotusta, tai ainakin puoli vuotta pitäisi kestää inhottavaa peilikuvaansa.
Ketogeenisellä tuo koko projekti (-25 kg) onnistuisi tod.näköisesti tuossa puolessa vuodessa. Sen jälkeen pitäisi vaan keskittyä miettimään, miten tuon saavutetun painon pystyisi pitämään, koska kuitenkin jotain ei ketogeenisiä-ruoka-aineita tulisi jatkossa mukaan syömiseen. Voimiakin pitäisi vielä olla, jos kerran on lähtenyt ajatuksella "vuoden kuluttua olen 25 kg kevyempi".
Mulla ihan sama juttu. Ihmettelen, kun en ole edes tajunnut olevani ihan oikeasti lihava, en vain pullukka, vaan lihava. Ihan hirveän näköisiä on valokuvat esim. viime keväältä. 25 kg olen lihonut neljässä vuodessa. Olen vältellyt vaakaa ja syönyt karkkia. Nyt laihdutan ja kiloja on tippunut jo 13. Puolessa välissä siis. Kyllä varmasti löydät motivaation, kun huomaat muutoksen. Se on ihanaa, kun vatsa ei enää pullotakkaan paidan alta ja kasvonpiirteet tulevat taas esiin. Se kyllä vie mukanaan. Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sitä, kuinka kauan sen läskin keräämiseen olet käyttänyt aikaa. 10 vuotta? Sen pikainen poistaminen ei terveellisesti onnistu kovin pikaisesti. Eikä siihen kannata pyrkiäkään. Perusteellinen elämäntapojen muutos siihen pitää tehdä, ei mitään pikashokkidieettiä.
Ei se läskin kerryttäminen aina ota mitenkään pitkiä aikoja. Ainakin itsellä tapahtuu jo humahdus ja sitten jämähdys.
Kun kilpirauhanen hajosi, laihduink hallitsemattomasti kunnes se oli pakko pysäyttää, koska laihtumiseen liittyi voimattomuus. Kilpirauhasen poiston myötä paino nousi puolessa vuodessa lähes 10 kg. Laihdutin sen pois, mutta paino nousi taas heti uudelleen ja asettui + 5 kg siihen missä olin ollut vuosikausien ajan ennen kuin sairaus alkoi. Tämä pysyi vuosia.
Sitten aloitin yrityksen ja elin tosi stressaavaa aikaa. Paino nousi puolessa vuodessa 7 kg. Ja tämä on nyt sitten jämähtänyt kymmeneksi vuodeksi uudeksi tasoksi. Välillä lihon tai laihdun vähän, mutta paino pyrkii aina palautumaan tähän.
Ei kai kaikilla muillakaan paino jatkuvasti nouse ja nouse.
Ei kiirettä ap. Mulla kesti kaksi vuotta tiputtaa 16kg. Piti lähteä ihan nollasta koko asennemuutoksen kanssa. Nyt olen vuoden verran ollut samassa painossa, pari kuukautta sitten sain vihdoin päähäni ajatuksen kotitreenaamisesta niin, että aloin myös treenaamaan. Paino ei ole tippunut, mutta senttejä on kadonnut ja uni on maistunut paremmin. Vielä olisi 14kg tiputettavana.
Mutta minä olen ollut ylipainoinen lapsesta saakka, joten ei ihmekään, ettei 20 vuoden aikana kertyneet kilot lähde nopeasti. Voin kuitenkin paremmin sitten lapsuuteni. Se on hieno tunne.
Siis eihän se nyt niin mene, että olet koko sen vuoden ajan lihava ja sitten vuoden päästä olet yhdessä yössä laiha. Parissa kuukaudessa voit laihtua sen viisi kiloa ja sehän on jo parempi kuin nykytilanne. Itse laihduin 9 kuukaudessa 20 kiloa ja ensimmäisen 10 kilon jälkeen olin jo ihan eri ihminen.
Ota se isompi tavoite, mutta aseta myös välitavoitteita. Minäkin olin aluksi sillä asenteella, että 20 olisi ihanne, mutta kunhan se 10 lähtisi, niin hyvä. Sitten 10 kilon jälkeen oli, että ehkä vielä viisi kiloa saan lähtemään. Ja ne viimeiset viisi kiloa olivat raivostuttavimpia, kun ne olivat tiukemmassa, mutta kyllä vain senkin vielä sieltä rutistin.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän se nyt niin mene, että olet koko sen vuoden ajan lihava ja sitten vuoden päästä olet yhdessä yössä laiha. Parissa kuukaudessa voit laihtua sen viisi kiloa ja sehän on jo parempi kuin nykytilanne.
Avausviestissäni lukee, että puoli vuotta pitää kestää sitä läskiyttä, ja se tuntuu nyt vähän ahdistavalta. Laskin, että kesäkuussa painaisin noin 78 kg. Onhan se vielä aika paljon se. Vaikka olisinkin alkupainosta laihtunut 12 kg, matkaa on vielä toiset 12 kg. Sitä tarkoitin, että tammikuusta kesäkuuhun olen vielä tuntuvasti lihava (ja kyllä vielä senkin jälkeen). En toki mitään yhdessä yössä laihaksi muuttumista vuoden päästä tarkoittanut, mistä ihmeestä keksit tuollaisen? ;) Ap
Minulta ei tipu myötätuntoa itsepetosta harrastaville ihmisille. Jos et todellakaan ennen tätä edes tajunnut olevasi noin sairaan lihava, ettet nyt mukamas viihdy plösössä kropassasi vuotta pidempään, mitä se vaatisi, että et ole enää lihava, niin et sinä tule koskaan tajuamaan, mitä kilojen tiputus vaatii, saati niiden poissa pysyminen.
Oikeastiko et aikaisemmin vain tajunnut olevasi noin sietämättömän läski?!
Ihon kannalta on parempi, ettei edes yritä saada esim. 20 kiloa pois neljässä kuukaudessa... Et varmaan halua löysää nahkaa joka puolelle, ap? Isoa, tyhjää maharöllykkää ja lepattavia alleja? Hiljaa hyvä tulee.
Eri, mutta nythän on jo ilta ja nukkumaanmenoaika.