Voiko lapsi olla samassa koulussa oppilaana jossa äiti jo valmiiksi töissä opettajana?
Tuleeko siitä mitään vai onko tuhoon tuomittu ajatus? Varmasti sekin vaikuttaa onko kyse ala- vai yläasteesta?
Kommentit (14)
Aiankin mun pojan luokkakaverin äiti on samassa koulussa opettajana.
Voi kuule, ainakin meidän pienessä kylässä tuota on mahdotonta välttää. Suurin osa opettajista asuu alueella ja lapset tulevat samaan kouluun. Pienten mielestä se on ihanaa, isompien mielestä ei enää niin hauskaa, mutta ovat tottuneet.
Omalla luokallani oli oppilas, jonka äiti oli opettajamme.
Tietenkin voi. Toki voi olla helpompaa jos ala-asteella omana opettajana ja yläasteella luokanvalvojana toimii joku muu kuin se oma vanhempi.
Oli ainakin omalla yläasteella yksi rinnakkaisluokkalainen jonka äiti opetti samassa koulussa. Tosin hän itse ei ollut äitinsä opettamissa ryhmissä mutta kyllä asia oli yleisessä tiedossa. Ei siitä muistaakseni mitään kummempaa sanomista tai negatiivista huomiota koskaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta jos sä olet se ope ja äiti, niin älä ota omalle luokallesi.
Pienessä koulussa ei välttämättä ole vaihtoehtoja.
Luokallani oli aikanaan tyttö jonka äiti oli myös luokanvalvojamme. Isä oli koulun rehtori. Ei tuo näkynyt mitenkään. Tyttö oli hyvä koulussa muutenkin, niin tuskin taisi ope edes suosia omaansa.
Meillä kyllä on. Mutta onneksi on sen verran iso koulu, ettei äitien tarvitse opettaa omiaan.
Entimuinoin kolme ekaa luokkaa minua opetti äiti ja sitten kun siirryin yläluokkaan niin opettaja oli isä. Eihän siinä mitään ihmeellistä ollut.
Tietysti. Kaverin isä oli opettajana/rehtorina samassa koulussa eikä siinä ollut mitään outoa vaikka varmaan melkein kaikki tiesi sen.
Voi olla, mutta jos sä olet se ope ja äiti, niin älä ota omalle luokallesi.