Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesilasku menee vuokranantajalle enkä saa sitä?

Vierailija
13.01.2020 |

Onko tämä oikein, että huoltoyhtiö lähettää pelkästään vuokranantajalleni vesilaskun enkä minä saa sitä mistään itselleni? Paitsi vuokranantajalta kysymällä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Osakkeenomistaja maksaa vedet.

Vierailija
2/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vesi sisältyy vuokraan, joten mitä teet sillä laskulla. Jos maksat itse vetesi, niin lasku kuuluu sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta kyllähän sun pitää saada laskuerittely nähtäville, jos kulutuksen mukaan maksat.

Vierailija
4/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sopparista.

Vierailija
5/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vesi kulutuksen mukaan. Kyllähän mun kuuluu nähdä mistä mä maksan.

Vierailija
6/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeen omistajalle se lasku tosiaan menee. Jos et usko vuokranantajan veloittavan oikein, niin voithan pyytää kopion tai kuvan laskusta.

Vierailija
7/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Jos et maksa vesilaskua erikseen, et tarvitse vesilaskua yhtään mihinkään.

Vierailija
8/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pyydät sen nähtäväksi. Mikäs nyt on ongelma?

Vierailija
9/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi kuuluu yleensä vuokraan. Mihin tarvitsisit laskua?

Vierailija
10/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia vaivaa, keskustele siitä vuokranantajan kanssa. Emme me voi auttaa, koska emme tiedä, millainen sopimus teillä on. 

Vierailija
11/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet, että käytät liian vähän vettä, niin ala tuhlailemaan. Seurauksena saat ainakin vuokrannousun.

Vierailija
12/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vesi kulutuksen mukaan. Kyllähän mun kuuluu nähdä mistä mä maksan.

Jos sopimuksessa on näin, niin laskusta kuuluu kopio sinulle. Miten käytännössä olette toimineet?

Vierailija
13/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokrasopparissa on kiinteä vesimaksu tai veden osuutta ei ole eritelty, niin ei sun kuulu saada myöskään laskua vedestä nähtäväksi.

Vierailija
14/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen sopimus: Taloyhtiössä vesi maksetaan ennakkoon ja vuoden lopussa tasataan eli veloitetaan lisää tai maksetaan palautusta sen mukaan miten vettä on kulutettu. Vuokrasopimukseni on muotoiltu niin, että vesi kuuluu vuokraan, jos kulutukseni ei ylitä ennakkomaksua. Jos ylittää, minä maksan lisäveloituksen verran. Vesimaksun hoitaa vuokranantaja enkä ole koskaan nähnyt vesilaskua. En ole kyllä maksamaankaan joutunut, joten mihinpä sitä laskua tarvitsisin.

Pitkällisen selostuksen pointti: Riippuu täysin sopimuksestanne, onko oikein vai ei. 

Vierailija
15/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi kuuluu yleensä vuokraan. Mihin tarvitsisit laskua?

Yksityisellä ei vesi kuulu enää yleensä vuokraan, koska on huoneistokohtainen mittaus. Yleensä vuokranantaja laskuttaa erikseen. Kulutuksen mukaan.

Tiedän 2 vuokra-asuntoa. Toisessa lasku lähetetään suoraan taloyhtiön toimet vuokralaiselle kerran kuussa käytön mukaan.

Toisess on pöljä systeemi. Mittarin luku on niin hankalaa, että ne luetan vain puolen vuoden välein. vuokranantajan on pakko arviolaskuttaa.

Vierailija
16/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sopparissa lukee että kulutuksen mukaan niin pitäähän sinun saada mustaa valkoisella mitä sun kulutus on? Voit toki seurata sitä itsekin koska jos makst kulutuksen mukaan niin sullahan on asuntokohtainen vesimittari. Usein vuokrasopparissa lukee esim. vuokra 450 e + vesi 20e/henk.

Vierailija
17/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vesi sisältyy vuokraan, joten mitä teet sillä laskulla. Jos maksat itse vetesi, niin lasku kuuluu sinulle.

No ei yleensä sisälly vesi vuokraan. Vuokra + vesiennakko/henkilö ja tasauslasku laskutetaan tai hyvitetään kerran vuodessa.

T. 32 vuotta asuntoja Helsingissä vuokrannut

Vierailija
18/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla kuuluu vuokraan olet ilmeisesti sosiaalituella loisiva otus, joka asuu kommunistien säätiön asunnossa muiden rahoilla.

Vierailija
19/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla kuuluu vuokraan olet ilmeisesti sosiaalituella loisiva otus, joka asuu kommunistien säätiön asunnossa muiden rahoilla.

Olen työssäkäyvä enkä ole koskaan nostanut senttiäkään sosiaalitukia. Vuokranantajani poliittista suuntausta en tiedä (eikä se voisi vähempää kiinnostaa), mutta vesimaksu kuuluu minulla vuokraan. t. eri

Vierailija
20/20 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Toki vuokranantaja toimittaa sinulle kopion laskusta niin halutessasi. Itse toimitan kyllä aina ihan pyytämättäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan