Se hetki, kun tajuaa oman lihavuutensa ja laihduttaminen kestää kuitenkin kokonaisen vuoden!
Siis miten havahtumisen jäljeen kestää elää vielä ainakin puoli vuotta tosi läskinä!? Kestää katsoa peilikuvaansa, suuria vaatteita, sitä kaikkea, jolta on sulkenut silmänsä?!
Mulla on 25 kg:n urakka edessä, ensimmäinen kilo pudotettu, 24 vielä jäljellä ja pitäisi silti yrittää nauttia elämästä tämän näköisenäkin. Voi, miten mä sen teen?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ihon kannalta on parempi, ettei edes yritä saada esim. 20 kiloa pois neljässä kuukaudessa... Et varmaan halua löysää nahkaa joka puolelle, ap? Isoa, tyhjää maharöllykkää ja lepattavia alleja? Hiljaa hyvä tulee.
Kuten sanottu, vuodessa. Tai ehkä menee pikemminkin 14-15 kuukautta. Ap
Oon laihduttanut yli 5 v. Joka kuun alussa oon 5 pv nutrilett kuurilla. Muuten syön normaalisti.
Viime vuonna laihduin 8 kg.
Tämä sopii minulle. Iho pysyy mukana.
Liikuntaa harrastan vaan menemällä portaat ylös kotona ja töissä.
Ensi keväällä osallistun juoksukouluun.
Nyt paino on 70 kg, voin juostakin.
Hei kiitos tosi paljon kaikille vastaajille. Lähden nyt pitkälle kävelylenkille. Hyvää reipasta lauantaita muillekin. Ap
Otsikkoon kommentti: laihduttaminen kestään VAIN vuoden, ja sitten loppuelämä normaalipainossa.
Mieti loppuelämää, jos ET tee vuoden laihdutusurakkaa.
Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi on tosi lyhyt aika!
Niin, nuorelle. Mutta esim 36 vuotiaalla iho vanhenee koko ajan, ryppyjä tulee vuodessakin! Kello tikittää. Mitä hyötyä on olla vanha ja hoikka? Ei kukaan katso yli 35v naisia, sama olla lihava tuossa iässä.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nuorelle. Mutta esim 36 vuotiaalla iho vanhenee koko ajan, ryppyjä tulee vuodessakin! Kello tikittää. Mitä hyötyä on olla vanha ja hoikka? Ei kukaan katso yli 35v naisia, sama olla lihava tuossa iässä.
Mies
Lopeta trollaaminen ja lähde lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Mies hyvä, tämä voi tulla nyt yllätyksenä, mutta kaikkien naisten elämän pääsisältö ei ole miesten miellyttäminen. Laihdutuksessa on isot terveyshyödyt. Eiköhän Suomessa ole paljon naisia, jotka vaalivat laihduttamalla ja kuntoilemalla terveyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei tipu myötätuntoa itsepetosta harrastaville ihmisille. Jos et todellakaan ennen tätä edes tajunnut olevasi noin sairaan lihava, ettet nyt mukamas viihdy plösössä kropassasi vuotta pidempään, mitä se vaatisi, että et ole enää lihava, niin et sinä tule koskaan tajuamaan, mitä kilojen tiputus vaatii, saati niiden poissa pysyminen.
Oikeastiko et aikaisemmin vain tajunnut olevasi noin sietämättömän läski?!Ihan oikeasti. Omakuvani oli jäänyt sinne sporttiseen, hoikkaan ihmiseen, jolle "oli kertynyt muutama ylimääräinen kilo". En punninnut itseäni vuosikausiin, sekin kuului tähän. En vain halunnut uskoa, että olin niin lihava. Ajattelin, että painan 70+ jotain. Seiskalla alkavaa kuitenkin. Ap
Ihan sairasta olla punnitsematta itseään säännöllisesti.
Mulla meni puoli vuotta pudottaa 10kg ja oon tosi tyytyväinen siitä, vaikka pudotettavaa on vielä 15kg. Huima ero näkyy jo, vaikka matkaa vielä on!
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei tipu myötätuntoa itsepetosta harrastaville ihmisille. Jos et todellakaan ennen tätä edes tajunnut olevasi noin sairaan lihava, ettet nyt mukamas viihdy plösössä kropassasi vuotta pidempään, mitä se vaatisi, että et ole enää lihava, niin et sinä tule koskaan tajuamaan, mitä kilojen tiputus vaatii, saati niiden poissa pysyminen.
Oikeastiko et aikaisemmin vain tajunnut olevasi noin sietämättömän läski?!
Muista tämä myötätunnottomuutesi sitten, kun sinulle tapahtuu elämässä jotain, mihin et ole "tajunnut" tai voinut ajoissa vaikuttaa. Kun esimerkiksi liukastut kadulla ja murrat nilkkasi tai ranteesi ja joku sanoo, ettei tunne myötätuntoa korkkareilla kipsuttelia hepsankeikkoja kohtaan. Tai lastasi ruvetaan kiusaamaan koulussa ja kuulet, kuinka joku kertoo, että se on vähän lapsen omakin vika, kun on niin ärsyttävä/näyttää erilaiselta/haisee pahalta tms. Tai kun työpaikallesi tulee YT:t ja sinut irtisanotaan, koska et ole itsepetokseltasi huomannut, että saikutat todella paljon/olet usein keskellä päivää pois hoitamassa kiusatun lapsesi asioita/juoruat kahvihuoneessa liian pitkään työpaikkasi punkeroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiesMies hyvä, tämä voi tulla nyt yllätyksenä, mutta kaikkien naisten elämän pääsisältö ei ole miesten miellyttäminen. Laihdutuksessa on isot terveyshyödyt. Eiköhän Suomessa ole paljon naisia, jotka vaalivat laihduttamalla ja kuntoilemalla terveyttään.
Yli 35v eivät ole naisia, vaan sukupuolettomia olioita.
Ymmärrän sua Ap todella hyvin! Kävin marraskuussa työterveyslääkärillä, jolta sain lähetteen labrakokeisiin. Lisäksi punnitus sai minut shokkiin, koska painoin 10kg enemmän kuin luulin. Painoindeksi oli 37 eli aivan kauhea. Verenpaine oli yläkantissa. Viikon päästä sain labratulokset, ja sieltä löytyi kohonnut verensokeri ja kolesteroli.
Kaikki tuo oli pysäyttävää. Pääsin onnekseni kuitenkin työterveyshoitajan seurantaan. Käyn siellä kuukauden välein. Vastaanotolla seurataan painoa, vyötärönmittaa ja verenpainetta. Keskustellaan tietenkin ravinnosta ja liikunnasta. Olen käynyt siellä 2 kertaa ja toisella kertaa paino oli pudonnut jo 3kg. Ensi viikolla menen taas. En ole punninnut, mutta arvelen painon pudonneen, koska olo helpottuu päivä päivältä. Se auttaa kestämään hitaan painonpudotuksen. Vaikka nyt tietää olevansa läski, vointi on parempi, ja se jos mikä motivoi jatkamaan.
Munkin pitäis tiputtaa vielä 17 kg, mutta n. 5 sentään on jo lähtenyt. Liikuntaa harrastan tosin juoksulenkille en todellakaan ole vielä menossa. Ennenkuin painan alle 70
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko et aikaisemmin vain tajunnut olevasi noin sietämättömän läski?!
Sinäkään et varmaan ole tajunnut olevasi sietämättömän omahyväinen, yksisilmäinen ja vittumainen tyyppi, joka ei tiedä elämästä yhtään mitään.
Siis mitä tuo ketoilu käytännössä tarkoittaa?
4 kg on nyt pudonnut paino aloitettuani. 20 kg vielä. Ihan pikkiriikkisen jo huomaa, mm. talvitakki on hieman väljempi :) Ap
Miksi kaikki aina luulee, että kilot tulee pitkällä aikavälillä? Itselläni kävi niin, että elämäntilanne muuttui, ja se mahdollisti sen, ettei minun tarvinnut nähdä enää itseäni kokovartalo peilistä, jos en oikein vartavasten katsonut. Aloin syödä päivät herkkuja tylsyyteen, ja mietin, että tämä tilanne on lyhytaikaista jne... Jos satuin vilahdukseltakin näkemään itseni isosta peilistä, ajattelin että peili on huono ja vääristää. Vuodenvaihteessa rohkaistuin ja astuin vapaalle, ja hups 20 kiloa oli tullut n. 9 kuukaudessa. Ryntäsin peilin eteen ilkosillani ja itkin kuollakseni näkyä. Olin huomannut liikkuessani muutoksia, kuten että reidet oli alkaneet hinkkaamaan häiritsevästi yhteen, ja kylkimakkarat tuntua käsivarsien alla. Mutta silti kielsin itselleni asian. Eli kyllä voi lihoa salakavalasti hyvinkin lyhyessä ajan ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se yksi kilokin jo tunnu hyvälle? Oikeesti aika paljon päässyt kertymään. Eikä ole tainnut vuodessa kertyä. Mutta jos vuodessa lähtee, niin sehän on hyvin!
Kaikista pysyvintä on laihtuminen, jossa laihdutaan puoli kiloa viikossa. Ei kannata olla hätähousu vaan keskittyä nimenomaan maksimoimaan oman hyvän olonsa jotenkin muuten kuin syömällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Step by step. Iloitse jokaisesta kilonpuolikkaasta, jonka onnistut tiputtamaan.
Tee joka päivä vähän, juokse parin kilometrin lenkki.
Muuta ruokavaliota askel kerrallaan.Jos on varaa, palkkaa ammattilainen avuksi.
”Juokse parin kilometrin lenkki”
25 kiloa ylipainoisen ei todellakaan kannata lähteä ykskaks juoksulenkille! Moni onnistuu saamaan polvensa tai nilkkansa piloille alkaessaan tehdä liian raskaita _kävely_lenkkejä heti kuntokuurin alkuun.
Mieluummin vesijuoksulenkki ja muutenkin vesijumppa.
Ihan oikeasti. Omakuvani oli jäänyt sinne sporttiseen, hoikkaan ihmiseen, jolle "oli kertynyt muutama ylimääräinen kilo". En punninnut itseäni vuosikausiin, sekin kuului tähän. En vain halunnut uskoa, että olin niin lihava. Ajattelin, että painan 70+ jotain. Seiskalla alkavaa kuitenkin. Ap