Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajan palkka on 12,05 €/h.

Vierailija
13.01.2020 |

Palkkaluokka G18C, johon kuulun. Ei ikälisiä. Ei yövuoroja. Sunnuntaista tulee tuplapalkka, mutta ilta- ja lauantailisät on jotain ihan naurettavaa, olikohan 15% lisäys tuohon huimaan tuntipalkkaan.

Hoitajien isot liksat.. 😂 ruokakaupan myyjäkin saa parempaa palkkaa!

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiansio näkyy verokirjasta. Jaat sen kahdellatoista ja saat kuukausiansion.

Tämä yleensä unohtuu.

Aloittajan palkka lienee alkupalkka, josta puuttuu kokemus- yms. henkilökohtaiset lisät. Nehän karttuvat  matkan varrella ja hankkimalla lisää koulutusta työn ohessa.

Vierailija
102/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lähäri, tosin ulkomailla ja tuntiliksa on 17,40e ilman lisiä. Ei ole Suomea ikävä. :D

Ja tuo on mielestäsi hyvä palkka?

Jos hinta- ja kustannustaso ko. maassa on alhainen, niin kyllä!

*eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä amistasoisesta koulutuksesta 2200/kk + lisät

Ei ole lähihoitajan koulutus amistasoinen, sehän kestää ainoastaa 1,5v. Amis kestää sen 3v.

Niin koulutus on lyhyempi jos pohjalla on jokin toisen asteen koulutus. Normaalina päiväopiskeluna toisen asteen koulutus pohjana lähihoitajan koulutus kestää 2 vuotta. Työvoimapoliittisena se kestää alle kaksi vuotta, en tiedä tarkkaa kestoa. Siinä kuitenkin ollaan myös kesät koulussa, vain viikon kesäloma taitaa olla. Peruskoulun jälkeinen lähihoitaja-koulutus kestää 3 vuotta.

Lähihoitajan koulutus on ammattikoulutasoinen. Se on fakta.

Vierailija
104/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja ulkomailla, tuntipalkka n. 40 e.

Vierailija
105/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet entisistä lähihoitaja-kurssitovereistani on nykyään ihan muun alan töissä/vaihtaneet alaa. Itsekin teen lähtöä alalta. On muitakin ammatteja joissa ei väsytä itseään kuolemanväsyneeksi ja parempi palkkaus.

Itsekin koko ajan etsin muita töitä vaikka sain vakituisen paikan alkuvuodesta. Kolmivuorotyö vanhustyössä yhdeksän vuoden ajan on tehnyt tehtävänsä. Olen fyysisesti ja etenkin henkisesti ihan poikki. Vietän nyt viimeistä lomaviikkoa ja on kyllä ollut nautinnollista kun ei ole tarvinnut olla töissä. En todellakaan aio tehdä tätä työtä yli 20 vuotta eläkeikään asti.

Vierailija
106/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon henk.koht avustaja eikä ole mitään koulutusta koska tähän ei ole koulutusta olemassa. Kaupassa, elokuvissa, uimassa ym. käynti, tiskaus, imurointi, lattioiden pesu ym. niin ei ole mitään mihin kouluttaa. Palkka on jotai 11€ pyöristettynä . Lisät tulee eli ilta ja lauantai ja pyhät normaalisti. Tyytyväinen olen ja saan ostettua kaiken mitä haluankin ostaa.

On nykyään koulutus mutta sitä ei useinkaan vaadita edes näissä töissä koska aina perehdytetään. Ja henk.koht avustajan työ riippuu ihan avustettavasta. Pahimmillaan oon hoitanut alsia sairastavaa. Eli ei aina vaa sitä hengailua ole todellakaa tämä työ. Mutta joka tapauksessa 13e saan tunnilta ja joka arkipäivä oon 8,45 h eli ylityöt päälle joka paikalta erikseen. En siis pidä niitä vapaina. Palkka nousee myös ensvuoden alusta vielä lisää, koska korkeimmat kokemuslisät, oon tehny 9 vuotta avustajan töitä.

Vierailija
107/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mm. tänään soitellut ambulanssia, käyttänyt Heimlichin otetta ja pelastin ihmishengen. Muiden hommieni ohella. Eikä ollut eka eikä toka kerta.

Palkka on suhteessa työn vaativuuteen, aivan!

Ap

Varmaan jokainen jolla on lapsia tai vanhuksia lähipiirissä on tuon tehnyt muutaman kerran. Lisäksi elvyttänyt. 

Vierailija
108/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Missä olet töissä? Oma tuntipalkkani oli viime keikalla 22 euroa tunti, sitä ennen keskimäärin 17 euroa. En siis ole vakitöissä vaan teen keikkaa kahdenkin eri yrityksen kautta. Keikkatyössä parasta on että vääntömomentti on tällä hetkellä työntekijällä - tai on oikeastaan ihan aina, kun työnantaja joutuu turvautumaan vuokrafirman resurssiin. Hoitoalalla on kova pula työntekijöistä etenkin syrjä-Suomessa ja sitä kannattaa hyödyntää.

Vierailija
109/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensin laitettaisin hoitajamitoitus kuntoon. Sekin kun maksaa aika paljon samoin kuin hoitajien palkkojen korotukset. Kuntatalous ja veroprosentit on suurimmassa osassa Suomessa täysin kuralla jo ennestäänkin ylimitoitettujen sote-vaatimusten vuoksi. Henkilövakuutuksia, kerrytettyä eläketurvaa sekä sijoituksia pitäisi suomalaisilla olla paljon enemmän jotta voitaisiin puhua hyvinvointiyhteiskunnasta eikä köyhäinavusta, jota sote-sektori nykyisinkin on vaikka termejä onkin kaunisteltu. 

Vierailija
110/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä palkkahan tuo on työhön nähden. jos olisit halunnut enemmän, niin olisit kouluttautunut lääkäriksi.

Vierailija
111/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aiemmalta koulutukseltani lähihoitaja, ja tehnyt työtä monessakin erilaisessa alan työpaikassa. Olen sitä mieltä, että palkka on ihan kohtuullinen työn vaativuuteen ja koulutustasoon nähden.

Olen sitä mieltä että ei ole. Lähihoitajat käytännössä vastaavat hoivakotien pyörittämisestä, mitä harva omainenkaan tajuaa. Lähihoitajat mm. tekevät hoito- ja palvelusuunnitelmat, lääkkeenjaon, vetävät palaverit omaisille, ottavat lh-opiskelijoiden näytöt vastaan. Miespuoliset lähihoitajat protestoivat työn määrää jatkuvasti ja ihmettelevät ääneen, miksi hoitajan vastuuta vähätellään, mutta miesvaltaisten amis-alojen korkeaa palkkatasoa ei kyseenalaista kukaan.

Vierailija
112/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palkasta (ja kaikesta muusta) kitisevät hoitajat, vaihtakaa alaa! Olkaa hyvä ja etsikää paremmin palkattu työ! Olen väsynyt kollegoiden jatkuvaan kitinään joka asiasta. Tajuatteko te, että pilaatte muiden työpäivän ja maineen sillä jatkuvalla valittamisella ja kitinällä.

Vierailija
113/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 2300€/kk+lisät kunnallisella ta:lla lähihoitajana

Kaupan alalla, amk-koulutustaustalla, olen ollut eri alojen asiantuntijana aikaisemmin n.30-vuoden ajan. Palkka on siellä aina jäänyt alle 2000€.

Opiskellessani lähihoitajaksi palkkani oli tuo reilu 12€/h, kun olin vielä epäpätevä.

Vierailija
114/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mm. tänään soitellut ambulanssia, käyttänyt Heimlichin otetta ja pelastin ihmishengen. Muiden hommieni ohella. Eikä ollut eka eikä toka kerta.

Ap

Minä olen elvyttänyt kahdesti, ja soittanut useita kertoja ambulanssia. Ihan ilman palkkaa. 

Kuuluu ihan sinun työnkuvaasi, btw

Kuuluu työnkuvaan, mutta joku tässäkin ketjussa perusteli että "palkka ok suhteessa työn vaativuuteen".

Mielenkiinnosta; mikä on mielestäsi vaativampaa, tai isomman palkan arvoista, kuin pelastaa ihmishenki?

Ap

Tyhjäpäät täällä haukkuu lähihoitajia. Luulevat, että joku pikkumiehen tai naisen työ olisi jotenkin ”parempaa” työtä.

Itse olin vähän aikaa muissa hommissa vanhuspuolella. Ja todellakin näin mitä se työ on.

Siellä vietiin vanhuksia jotka petipotililaina lavetilla suihkuun. Ihmisiä jotka olivat täysin autettavia.

En usko, että täällä haukkuvat ihmiset edes tajuavat mitä työ sisältää.

Haukutaan ihmisiä kun itsellä on niin paha olla.

Moni täällä haukkuja on itsekin vanhuksena lähihoitajan hoidettavana.

Vierailija
115/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palkasta (ja kaikesta muusta) kitisevät hoitajat, vaihtakaa alaa! Olkaa hyvä ja etsikää paremmin palkattu työ! Olen väsynyt kollegoiden jatkuvaan kitinään joka asiasta. Tajuatteko te, että pilaatte muiden työpäivän ja maineen sillä jatkuvalla valittamisella ja kitinällä.

Olen hiljaa palstaLoinen.

Vierailija
116/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pahalla mutta toivottavasti saat vanhainkodissa sen ilkeimmän hoitajan joka tekee vain minimin. Näitäkin valitettavasti löytyy…

Vierailija
117/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajia haukkuva - muista sitten tuoda näkemyksesi esille lähihoitajien palkasta kun itse olet hoidettavana.

Kun joku sua syöttää ja vaihtaa vaipat.

Muista mainita, että liikaa maksetaan.

Vierailija
118/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on peruspalkka 2300€+lisät.

Vierailija
119/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

onpa rankkaa. ihan puhelimella olet soitellut ja ottanut yhden halausotteen päivän aikana

Vierailija
120/163 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä amistasoisesta koulutuksesta 2200/kk + lisät

Ei ole lähihoitajan koulutus amistasoinen, sehän kestää ainoastaa 1,5v. Amis kestää sen 3v.

Niin koulutus on lyhyempi jos pohjalla on jokin toisen asteen koulutus. Normaalina päiväopiskeluna toisen asteen koulutus pohjana lähihoitajan koulutus kestää 2 vuotta. Työvoimapoliittisena se kestää alle kaksi vuotta, en tiedä tarkkaa kestoa. Siinä kuitenkin ollaan myös kesät koulussa, vain viikon kesäloma taitaa olla. Peruskoulun jälkeinen lähihoitaja-koulutus kestää 3 vuotta.

Lähihoitajan koulutus on ammattikoulutasoinen. Se on fakta.

Koulutusta on helpotettu jotta sinne hakisi edes joku. Ennen oli psykologiset testit yms ja muut.

Että saadaan edes joku huonosti palkattuun ja raskaaseen työhön.