Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan palkka on 12,05 €/h.

Vierailija
13.01.2020 |

Palkkaluokka G18C, johon kuulun. Ei ikälisiä. Ei yövuoroja. Sunnuntaista tulee tuplapalkka, mutta ilta- ja lauantailisät on jotain ihan naurettavaa, olikohan 15% lisäys tuohon huimaan tuntipalkkaan.

Hoitajien isot liksat.. 😂 ruokakaupan myyjäkin saa parempaa palkkaa!

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo muka pieni palkka?

Vierailija
82/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja et sitten ottanut palkkauksesta selvää ennen kouluttautumista? 

Otin, kyllä sillä silloin perheettömänä elikin, ei enää kun monta suuta ruokittavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mm. tänään soitellut ambulanssia, käyttänyt Heimlichin otetta ja pelastin ihmishengen. Muiden hommieni ohella. Eikä ollut eka eikä toka kerta.

Palkka on suhteessa työn vaativuuteen, aivan!

Ap

Minä olen elvyttänyt kahdesti, ja soittanut useita kertoja ambulanssia. Ihan ilman palkkaa. 

Kuuluu ihan sinun työnkuvaasi, btw

Kuuluu työnkuvaan, mutta joku tässäkin ketjussa perusteli että "palkka ok suhteessa työn vaativuuteen".

Mielenkiinnosta; mikä on mielestäsi vaativampaa, tai isomman palkan arvoista, kuin pelastaa ihmishenki?

Ap

Hienosti ap heittää perusteluja. Kritisoijat menee sanattomiksi.

Vierailija
84/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni palkka. Tienasin siivoustyöstä täysin ilman koulutusta 11,40€/h. Eikä tarvinnut pelastaa henkiä.

Täällä koulutetun laitoshuoltajan peruspalkka julkisella on 1942-1997 €. Lisät päälle. Privaattia ei kannata näissäkään hommissa useinkaan ajatella, sama kuin hoitajilla.

Vierailija
85/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amistaso on tosi huono argumentti huonon palkan syyksi. Kirvesmies on amis. Samoin esim jokin LVI asentaja tms ja tienaavat huomattavan paljon enemmän kuin lähihoitaja noin esimerkiksi. Enkä tarkoita että heillä palkka on liian iso vaan että lähäreillä se on liian pieni!

Vierailija
86/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko tuo muka pieni palkka?

No on tietysti jos keskipalkat pyörii päälle 3000. 2000€/kk on matalapalkka!

Vierailija
87/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot on palkat, kun tässä Tampereella meiltä lähti juuri sähkömies työmaalta ovet paukkuen, kun sai vain rapiat 21 euroa tunnilta...

Vierailija
88/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verorahoilla tuotettujen palveluiden EI kuulu olla mitään kultakaivoksia työntekijöille, vaan kilpailutettuja palveluita mahdollisimman paljon veronmaksajien rahoja säästäen (pitäen laissa määrätyt laativaatimukset).

Jos rahaa haluat, valitse alasi paremmin, ihan peruselämää että yksityinen puoli joka oikeasti TUOTTAA sen rahan taloon on se missä palkat maksetaan. Muiden taskuista eläminen ei ole oikea tapa jos haluaa tienata.

Jos me lopetamme tämän tuottamattoman työn, sinä hoidat itse omat lapsesi ja vanhuksesi. Ja teet siinä sivussa tuottavaa työtäsi.

Vierailija
89/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon henk.koht avustaja eikä ole mitään koulutusta koska tähän ei ole koulutusta olemassa. Kaupassa, elokuvissa, uimassa ym. käynti, tiskaus, imurointi, lattioiden pesu ym. niin ei ole mitään mihin kouluttaa. Palkka on jotai 11€ pyöristettynä . Lisät tulee eli ilta ja lauantai ja pyhät normaalisti. Tyytyväinen olen ja saan ostettua kaiken mitä haluankin ostaa.

Vierailija
90/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki, koko päivä täysillä hiki päässä hommia kuumassa pätsissä, palkka 10,50.

Vierailija
91/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä amistasoisesta koulutuksesta 2200/kk + lisät

Ei ole lähihoitajan koulutus amistasoinen, sehän kestää ainoastaa 1,5v. Amis kestää sen 3v.

Vierailija
92/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lähihoitajan koulutus amistasoinen, sehän kestää ainoastaa 1,5v. Amis kestää sen 3v.

Kuulepa trollaati trollaa, nyt nukkumaan.

Vierailija
93/163 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ymmärtänyt niitä jotka itkevät siitä jos joku tekee omaehtoisesti ylitöitä ja sen vuoksi sitten tienaakin enemmän, kuin kollega joka tekee 20h vähemmän töitä kk. 

Esimerkiksi jos teet pelkää yövuoroa niin lähihoitajan kk ansio ohittaa tuon 3000 euron rajan.

Jos teet sen päälle ylitöitä ja vielä pyhinä tai viikonloppuisin niin voi olla helposti yksittäisenä tilipäivänä palkka 3500-4000€kk. 

Tai vastaavasti lähihoitaja joka tekee 3 vuorotyötä niin voi helposti tienata joulunpyhien ansiosta yhtenä kuukautena siten, että verojen jälkeen käteen jää 2400€kk. Mutta sitten normaali kk palkka jääkin 1700 ja 2200 väliin normaali lisien kanssa verojen jälkeen. Jos ei ole lisien maksu lista niin palkasta jää käteen on todennäköisesti 1700 euroa ja jos on sattunut olemaan maksimi sunnuntait ja yölisät niin 2200 jää käteen (arvio).

Vierailija
94/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan koulutus kestää 3v. Mikäli opiskelet suoraan suuntautuvassa koulutuksessa, aika on lyhempi, koska siinä ei ole lomia.

Vierailija
95/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot, vaan pienet ruokamenot.

Vierailija
96/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka lähihoitajalle meilahdessa päivätyössä ilman lisiä on 2358€.

Vierailija
97/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä vähintään 14€ ja vuoro,- ja kokemuslisät päälle..

Vierailija
98/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lähäri, tosin ulkomailla ja tuntiliksa on 17,40e ilman lisiä. Ei ole Suomea ikävä. :D

Ja tuo on mielestäsi hyvä palkka?

Vierailija
99/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon henk.koht avustaja eikä ole mitään koulutusta koska tähän ei ole koulutusta olemassa. Kaupassa, elokuvissa, uimassa ym. käynti, tiskaus, imurointi, lattioiden pesu ym. niin ei ole mitään mihin kouluttaa. Palkka on jotai 11€ pyöristettynä . Lisät tulee eli ilta ja lauantai ja pyhät normaalisti. Tyytyväinen olen ja saan ostettua kaiken mitä haluankin ostaa.

On olemassa koulutus ja koulutettu saa parempaa palkkaa.

Vierailija
100/163 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet entisistä lähihoitaja-kurssitovereistani on nykyään ihan muun alan töissä/vaihtaneet alaa. Itsekin teen lähtöä alalta. On muitakin ammatteja joissa ei väsytä itseään kuolemanväsyneeksi ja parempi palkkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä