Lähihoitajan palkka on 12,05 €/h.
Palkkaluokka G18C, johon kuulun. Ei ikälisiä. Ei yövuoroja. Sunnuntaista tulee tuplapalkka, mutta ilta- ja lauantailisät on jotain ihan naurettavaa, olikohan 15% lisäys tuohon huimaan tuntipalkkaan.
Hoitajien isot liksat.. 😂 ruokakaupan myyjäkin saa parempaa palkkaa!
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajia haukkuva - muista sitten tuoda näkemyksesi esille lähihoitajien palkasta kun itse olet hoidettavana.
Kun joku sua syöttää ja vaihtaa vaipat.
Muista mainita, että liikaa maksetaan.
eihän vanhuksia aina viitsitä syöttää tai vaihtaa vaippoja, kun hoitajat ovat somettamassa tai valittamassa tai saikulla, kun vähän ahdistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajia haukkuva - muista sitten tuoda näkemyksesi esille lähihoitajien palkasta kun itse olet hoidettavana.
Kun joku sua syöttää ja vaihtaa vaipat.
Muista mainita, että liikaa maksetaan.
eihän vanhuksia aina viitsitä syöttää tai vaihtaa vaippoja, kun hoitajat ovat somettamassa tai valittamassa tai saikulla, kun vähän ahdistaa
Mene nyt sinne töihin. PalstaLoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mm. tänään soitellut ambulanssia, käyttänyt Heimlichin otetta ja pelastin ihmishengen. Muiden hommieni ohella. Eikä ollut eka eikä toka kerta.
Palkka on suhteessa työn vaativuuteen, aivan!
Ap
onpa rankkaa. ihan puhelimella olet soitellut ja ottanut yhden halausotteen päivän aikana
Lopeta palstaLoinen ja mene töihin.
Palstaloinen ei varmasti edes kestäisi päivääkään ko. työssä. Käy kokeilemassa. Esim käy siivoamassa terveyskeskuksen ruumishuoneen…
2000e/kk on aika iso palkka siivoamisesta. sitä voisi vähän laskea
Miksi näihin ketjuihin eksyy aina joku palstaLoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mm. tänään soitellut ambulanssia, käyttänyt Heimlichin otetta ja pelastin ihmishengen. Muiden hommieni ohella. Eikä ollut eka eikä toka kerta.
Ap
onpa rankkaa. ihan puhelimella olet soitellut ja ottanut yhden halausotteen päivän aikana
Palstaloinen ei varmasti edes kestäisi päivääkään ko. työssä. Käy kokeilemassa. Esim käy siivoamassa terveyskeskuksen ruumishuoneen…
Laitoshuoltaja sen tekee! Palkka 2300 e kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä olen elvyttänyt kahdesti, ja soittanut useita kertoja ambulanssia. Ihan ilman palkkaa.
Kuuluu ihan sinun työnkuvaasi, btw
Kuuluu työnkuvaan, mutta joku tässäkin ketjussa perusteli että "palkka ok suhteessa työn vaativuuteen".
Mielenkiinnosta; mikä on mielestäsi vaativampaa, tai isomman palkan arvoista, kuin pelastaa ihmishenki?
Ap
Mitäs jos se apujannu, joka tsekkasi autosi rengaspaineet olis tehnyt virheen…
…olisit työmatkalla ulosajossa tappanut itsesi ja kokonaisen esikoululuokan…
…pitäisikö rengaspainejannuille maksaa siis enemmän?
Huomaatko missä ongelma 🙂
12 euroa tunnilta on juuri sen verran, kuin työstänne ansaitsette. Jos ei riitä, niin koulun penkille lukemaan tai sitten sinne kaupan puolelle hommiin, jos siellä kerran paremmin tienaa.
Hoitajien palkkakeskustelua seuratessani minua huvittaa se, että moni hoitaja vetoaa siihen ettei palkalla tule toimeen ja sen vuoksi sitä pitäisi nostaa. Ei ihme, ettei kukaan ota hoitajien vaatimuksia tosissaan. Kyllä +2000e bruttopalkalla pitäisi tulla toimeen. Kaupan kassallakaan et yleensä tienaa tuota.
Sen kyllä ymmärrän, että hoitajan palkka ei vastaa työn vastuullisuutta ja vaativuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näihin ketjuihin eksyy aina joku palstaLoinen.
sillä on puoli vuotta aikaa palstailla kärsiessään hoitojonoissa, kun hoitajat eivät tee töitään, vaan keskittyvät valittamiseen
Minusta lähihoitajien peruspalkka voisi olla 2500 e kk. Siihen lisät päälle.
Verottaja vie kumminkin niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
12 euroa tunnilta on juuri sen verran, kuin työstänne ansaitsette. Jos ei riitä, niin koulun penkille lukemaan tai sitten sinne kaupan puolelle hommiin, jos siellä kerran paremmin tienaa.
ja sinne miesvaltaiseen teollisuuteen yksityiselle puolelle saa myös tulla. siellähän kaikki miesduunarit tienaavat kuulemma vähintään 5000e/kk. itse en tosin tiedä yhtään miesduunaria, joka tienaisi enemmän kuin hoitajat, mutta ehkä sinulla käy parempi tuuri. työ on usein niin likaista, ettei siellä juuri koskaan näy naisia. naiset haluavat olla jossain kivassa puhtaassa hoitolaitoksessa valoisassa ja tasalämpöisessä ympäristössä, jossa ei pakkanen ja räntä haittaa.
Millään noista mainituista (lh, siivooja, kaupankassa, yms) ei ole iso palkka. Siitä pitäisi puhua ihan yleisesti. Ilman, että kilpaillaan kenellä on vastuullisin tai tärkein työ. Kaikkihan ne sitä ovat. Joku "hyvä palkka amiksen käyneelle" tai "et sitten ottanut huomioon kun valitsit alaa" on myös v ittuilua, kun kaikessa muussa hinnat vaan nousee.
On sitten käynyt muutaman vuoden, puoli vuotta tai ei yhtään kouluja niin kyllä palkalla pitäisi toimeen tulla! Itse olen valmistunut lähihoitajaksi 15 vuotta sitten. Ja ei, ei meille kerrottu ennen koulun alkua, että tällä alalla saa sitten niin pientä palkkaa, että sillä ei tule toimeen. Viime vuosiin asti olenkin pitänyt palkkaa ihan ok palkkana, mutta kyllä nykyään kauhulla seuraan mitä tässä vielä seuraa, kun tosiaan kaikessa hinnat vaan nousee, mutta palkka ei samassa suhteessa. Enkä tarkoita vain itseäni, vaan kaikkia pienellä palkalla eläviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
eli hoitajat saa somettaa ja valittaa senkin ajan, kun laitetaan laitoshuoltaja tekemään työt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä amistasoisesta koulutuksesta 2200/kk + lisät
Millä matematiikalla saat mulle 2200 (siis ja vielä peruspalkaksi???) Laskehan uudestaan. 😂😂
Ap
En tiedä mistä olet lukusi repinyt, mutta olen lähihoitaja ja pari vuotta sitten TES 2150,00, nyt on suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin yksityiseltä soteen töihin ja nyt 300€ parempi peruspalkka.
Samoin, lisäksi yksityisellä sunnuntailisä alkaa klo 00 keskiyöllä ja loppuu samoin keskiyöllä. Yölisä klo 22-06.
Vapaapäiviä ei välttämättä saa lain mukaan koska lasketaan työtunnit, kuuden-seitsemän tunnin viikonloput ja jos arkenakin lyhyempiä päiviä niin syö vapaita. Luottamusmiehellä riittää koko ajan väännettävää.
Lisäksi Sotella enemmän työntekijöitä kuin yksityisellä, ei tarvitse tehdä ruokaa, pestä kaikkea pyykkiä eikä siivota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä olen elvyttänyt kahdesti, ja soittanut useita kertoja ambulanssia. Ihan ilman palkkaa.
Kuuluu ihan sinun työnkuvaasi, btw
Kuuluu työnkuvaan, mutta joku tässäkin ketjussa perusteli että "palkka ok suhteessa työn vaativuuteen".
Mielenkiinnosta; mikä on mielestäsi vaativampaa, tai isomman palkan arvoista, kuin pelastaa ihmishenki?
Ap
Tärkeää hommaa ja aliresursoitua. Mutta toi on sama kun sydän sanois aivoille että minä olen tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Missä saa noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin yksityiseltä soteen töihin ja nyt 300€ parempi peruspalkka.
Samoin, lisäksi yksityisellä sunnuntailisä alkaa klo 00 keskiyöllä ja loppuu samoin keskiyöllä. Yölisä klo 22-06.
Vapaapäiviä ei välttämättä saa lain mukaan koska lasketaan työtunnit, kuuden-seitsemän tunnin viikonloput ja jos arkenakin lyhyempiä päiviä niin syö vapaita. Luottamusmiehellä riittää koko ajan väännettävää.
Lisäksi Sotella enemmän työntekijöitä kuin yksityisellä, ei tarvitse tehdä ruokaa, pestä kaikkea pyykkiä eikä siivota
Olen ollut töissä kolmella eri yksityisellä, pyhälisät lähti juoksemaan kahdessa lauantaina klo 20 ja yhdessä klo 18. Kunnallisella klo 18. Aatto lauantai on kaikilla sama.
Mun peruspalkka 2357,99€/kk - kaupungin hommissa - ei yksityisen. Niin näkyy olevan tilinauhassa. Plus lisät