Nainen: onko sinua syytetty miehesi "aivopesusta" valinnoissa, jotka eivät olleet suvun tai kavereiden mieleen?
Tuli Harryn ja Meghanin tapauksesta mieleen. Kovin usein kun mies tekee elämäänsä koskevia päätöksiä, jotka eivät ole suvun tai kavereiden mieleen, niistä syytetään naisystävää/vaimoa. Että muija manipuloi ja pakottaa miesrukan tekemään tuollaisia päätöksiä - ei nyt tietenkään meidän tavallisten kuolevaisten kohdalla eroamaan kuningashuoneesta, vaan vaikka jäämään vanhempainvapaalle tai pitämään tipattoman tammikuun, jättämään mökkireissun väliin jne.
Onko teitä vaimoja siis syytetty aivopesusta ja pakottamisesta päätöksissä, joihin teillä ei ollut osaa eikä arpaa?
Kommentit (27)
Kyllä. Mieheni pitäisi jatkuvasti olla äitiään auttamassa milloin missäkin asiassa (apu ei toki ole vastavuoroista..) ja kun ei itse halua tai jaksa mennä, niin minua on hyvä syytellä pitkin kyliä. Miniä ei päästä ja suunnittelee perheen aikataulut. Mies ei toki itse voi haluta esim. viettää aikaa lastensa ja vaimonsa kanssa.
Jotenkin ketjusta tulee sellainen fiilis, että jotkut miehet välttelevät tietoisesti vastuuta omista valinnoistaan ja niistä seuraavista konflikteista. Helpompi antaa muiden uskoa, että muija pakotti kuin puhua suoraan.
Naiset joilla tätä ongelmaa: Sanokaa syyttäjille suorat sanat! Miksi sietää valheellista syyttelyä, jos sille voisi saada stopin ja latoa faktat pöytään? Lisäksi mietin, että eikö miehiänne todella yhtään haittaa, että heidän kuvitellaan olevan jotain hihnan perässä vedettäviä tossukoita, joilla ei olisi omia mielipiteitä? Kuvittelisi, että haittaisi...?
Ei nyt suoraan syytetty aivopesusta, mutta sama teema. Eli kun mieheni laittaa äidilleen vastaan tai lopettaa puhelun kiireessä, anoppi ei ikinä muista miehen käyttäneen noin. Vaan puhuu jälkeenpäin siitä, kuinka minä aina kiukuttelen ja käyttäydyn ikävästi (vaikka pysyttelen taka-alalla anopin suhteen). Poikansa käytöksessä ei näe mitään väärää vaan yhdistää nuo konfliktit jotenkin minuun miniänä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset joilla tätä ongelmaa: Sanokaa syyttäjille suorat sanat! Miksi sietää valheellista syyttelyä, jos sille voisi saada stopin ja latoa faktat pöytään? Lisäksi mietin, että eikö miehiänne todella yhtään haittaa, että heidän kuvitellaan olevan jotain hihnan perässä vedettäviä tossukoita, joilla ei olisi omia mielipiteitä? Kuvittelisi, että haittaisi...?
Miksi ihmeessä kuvittelet, että sitä pirttihirmuna pidettyä naista muka kuunneltaisiin? Tai (muka) tossun alla olevaa miestä uskottaisiin - ettei vaan kuitenkin valehtelisi hallituksen käskystä, hehheh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kuvittelet, että sitä pirttihirmuna pidettyä naista muka kuunneltaisiin? Tai (muka) tossun alla olevaa miestä uskottaisiin - ettei vaan kuitenkin valehtelisi hallituksen käskystä, hehheh.
Eikö miestä ota päähän tuollainen aliarviointi, että hänellä ei katsota olevan mahdollista olla omia näkemyksiä? Kummallista. Minun mieheni pistäisi varmaan välit poikki ihmiseen, joka vielä sanomisen jälkeen tuolla tavoin alkaisi vääntämään. Onhan se vähättelevää.
Ehkä sitten kyse on todella tuosta, että moni mies suosiolla antaa ihmisten luulla, että "muija pakottaa" koska haluavat välttää sen, että pitäisi perustella ja mahdollisesti jopa alkaa väittelemään jonkun kanssa siitä, mitä mieltä itse asioista todella on.
Ei ole tällaista meillä. Joskus kuulin puhelimesta, että miehen kaverit kuvittelivat vähän miestä piikitellen, että minä en antaisi miehen lähteä jonnekin illanviettoon, vaikka oikeasti mies ei vain halunnut eikä kehdannut sanoa sitä suoraan.
Muutoin kaikki kyllä tietävät, että mieheni on ihan oma ihmisensä ja yhtälailla teemme elämäämme ja parisuhdettamme koskevat päätöksemme yhteistyössä. Olen toki varmasti vaikuttanut miehen elämään tavalla, joka on häntä myös jollain tavoin muuttanut (samoin kun hän on varmasti muuttanut minua), mutta en ole häntä ikinä painostanut tai pakottanut mihinkään