Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saaneet kotitöiden jakamisen sujuvaksi, jos mies on muuttanut sun luo valmiiseen kotiin

Vierailija
13.01.2020 |

Ja jopa niin, että sinulla on lapsia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sellaisen miehen, jonka kanssa ei tarvitse vääntää kotitöistä, vaan jonka mielestä ne kuuluu jokaiselle.

Vierailija
2/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli selvää, että en muuta kenenkään kanssa yhteen niin kauan kuin lapseni asuu kotona. Sillä tavalla ei syntynyt tuotakaan ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on esimerkiksi kaksi lasta, mies tekee korkeintaan 25% kotitöistä, eli oman osuutensa. 

Vierailija
4/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muutti mun kotiin ja on tyoton, eli ilmoitti tekevansa kaikki kotityot siihen asti etta saa toita. Tama oli hanen mielestaan vaan reilua, koska "ei voi odottaa etta sina tyopaivan jalkeen joudut toihin viela kotonakin". 

Lapsia ei ole, mutta koira on. Mies hoitaa senkin. 

Teen tosin viikonloppuisin meille ruokaa, silla pidan ruuanlaitosta (mutta minun ei ole ns. pakko). 

Vierailija
5/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin sellaisen miehen, jonka kanssa ei tarvitse vääntää kotitöistä, vaan jonka mielestä ne kuuluu jokaiselle.

Miten tiesit sen ennen yhteenmuuttoa? Pesikö mies luonasi vessoja jo seurusteluaikana?

Vierailija
6/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tiesit sen ennen yhteenmuuttoa? Pesikö mies luonasi vessoja jo seurusteluaikana?

Kyllä pesi. Pitää huolta siisteydestä joka paikassa.

Vierailija
7/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on esimerkiksi kaksi lasta, mies tekee korkeintaan 25% kotitöistä, eli oman osuutensa. 

Kyse ei nyt ole minusta, vaan sinusta.

Vierailija
8/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusteleminen on aika hyvä tapa saada tietää toisista ihmisistä asioita. Ja kyllä se on siivonnut jälkiään ja jopa minun lapsenikin sotkuja jo ennen yhteenmuuttoa.

Vierailija
9/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat sen miehen naiseen niin harvemmin syntyy kiistoja. 

Vierailija
10/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo aikaisempi kirjoittaja mutta vastaan omasta kokemuksestani että sen näki siitä miten mies ryhtyi asioihin luonnollisesti ilman mitään epäröintiä. Jos vaikka laitoimme ruokaa niin mies ei kysellyt että "missä voisi auttaa" vaan rupesi vaan tekemään mitä piti. Astiat mies vei tiskiin tekemättä siitä numeroa ja siivosi aina omat sotkunsa muutenkin. Ei siis ollut koskaan "passattavana" minun luonani vaan ihan tasaveroisena tekijänä. Siis ihan kuin olisimme jo asuneet yhdessä vaikka hän kävikin vain kylässä.

Vierailija
11/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edellinen, mutta kyllä se pesi :D Kuten teki ruokaa, vaihtoi lakanoita, pesi pyykkiä, tiskasi, irmuroi, jne Eli kyllä ne miehet voi koeajaa jo seurusteluaikoina, eikä odottaa sitä yhteen muuttoa ennen kuin näistä asiosta edes aletaan keskustelemaan.

Vierailija
12/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat sen miehen naiseen niin harvemmin syntyy kiistoja. 

Hohhoijaa

Vierailija
13/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellinen miesystävä tuli aina vaan kylään ja passattavaksi. Mies olis halunnut, että muutetaan yhteen, mulle olis riittänyt ihan vaan seurustelu (oltiin yli 40v). Erottiin.

Vierailija
14/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies pesi kanssa. :) 

Mulla oli alussa tapana siivota koko kamppa ennen miehen tuloa, kayda kaupassa ostamassa meille viikonlopuksi ruuat, ym. 

Miehen ehdotuksesta odotin siivouksen kanssa kunnes mies oli myos paikalla auttamassa, samoin ehdotti etta kaydaan yhdessa kaupassa ettei mun tarvitse yksin raahata niita painavia ruokakasseja. <3 

Vierailija
15/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole yllä lainattu, mutta kyllä me ainakin nykyisen avopuolison kanssa keskustelimme käytännön asioista ennen yhteiseen kotiin muuttoa. Miten mm. kotityöt ja raha-asiat hoidetaan. Kokeilimme myös yhteistä arkea toistemme luona kyläillessä, esim. toinen kokkasi ja toinen tiskasi.

Oikeastiko joku alkaa miettiä näitä juttuja vasta yhteen muuton jälkeen?! On myöhäistä rypistellä kun on jo paskat housuissa.

Vierailija
16/16 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos se mies jo seurusteluaikana jättää kakkaraidat pöntöön kannattaako sitä seurustelua edes jatkaa? :D