Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämisestä yli pääseminen?

Vierailija
13.01.2020 |

Voiko päästä yli niin, että paluu ns. normaaliin olisi ylipäätään mahdollista?

Eniten kiinnostaa vastaukset ihmisiltä, joilla on omakohtaisia kokemuksia.

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi

Vierailija
2/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petitkö itse vai sinuako petettiin? Mutta joo eihän tommosista shokeista ikinä kokonaan toivu ja luottamus on mennyt iäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa...

Miehen pettäminen selvisi aika äskettäin. Meillä on kaksi pientä lasta.

Ensin olin siinä uskossa, että hän oli pettänyt "vain" yhden henkilön kanssa minua jonkun yksittäisen kerran. sitten selvisi, että heillä olikin jo minun näkemykseni mukaan suhde (muutaman kuukauden kestänyt). Ja lopulta on selvinnyt, että näitä naisia on ollut useampi jo kahden vuoden ajan.

Olen aina ennen ollut sitä mieltä, että pettämistä en siedä ja mies saa kenkää heti, kun niin tekee. Nyt kun olen oikeasti tässä tilanteessa, onkin ajatukset ihan sekaisin. Tuntuu, että perheen hajottaminen on tosi iso juttu. Olisin valmis yrittämään, mutta tuntuu, etten voi enää ikinä luottaa. Ja suhteesta ei varmaan koskaan enää tule hyvää. Samanlaista ei missään nimessä, mutta tuskin edes siedettävää. Todella paska tilanne!

Vierailija
4/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua petettiin.

t. ap

Vierailija
5/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfg kirjoitti:

Petitkö itse vai sinuako petettiin? Mutta joo eihän tommosista shokeista ikinä kokonaan toivu ja luottamus on mennyt iäksi.

Höpö höpö, turha siihen on jäädä vellomaan. 

Vierailija
6/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin samaa...

Ensin olin siinä uskossa, että hän oli pettänyt "vain" yhden henkilön kanssa minua jonkun yksittäisen kerran. sitten selvisi, että heillä olikin jo minun näkemykseni mukaan suhde (muutaman kuukauden kestänyt). Ja lopulta on selvinnyt, että näitä naisia on ollut useampi jo kahden vuoden ajan.

Olen aina ennen ollut sitä mieltä, että pettämistä en siedä ja mies saa kenkää heti, kun niin tekee. Nyt kun olen oikeasti tässä tilanteessa, onkin ajatukset ihan sekaisin. Tuntuu, että perheen hajottaminen on tosi iso juttu. Olisin valmis yrittämään, mutta tuntuu, etten voi enää ikinä luottaa. Ja suhteesta ei varmaan koskaan enää tule hyvää. Samanlaista ei missään nimessä, mutta tuskin edes siedettävää. Todella paska tilanne!

Se karmea totuus tässä tarinassa on se, että miehesi tuskin tulee muuttumaan, joten mietipä siltä kantilata asiaa sitten.

Vierailija
7/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua petettiin.

t. ap

Niin miten se sitten oli sinulta pois?

Vierailija
8/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin samaa...

Avoin suhde?

Vierailija
9/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi voi antaa muttei unohtaa. Ja se luottamus, sitä on melkeinpä mahdotonta saada enään samalle tasolle mitä oli ennen. Mä oli joskus 100% varma että mun mies ei mua pettäis. Sitten ku se tapahtu oli romahdus valtava. Se jatku se meidän parisuhde (miehen aneltua) vielä muutaman vuoden. Mutta koskaan se luottamus ei täysin palannu. Joten kannattaa tarkasti miettiä jatkoa tuollaisen jälkeen.

Vierailija
10/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko elää rakkaudettoman, kehittymättömän, libidovetoisen liskoaivon kanssa?

Vierailija
11/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa ihmiskunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin ihmisuhteisiin ja sen kertoo jo yksistään pettämisen yleisyys ja suurin osa kuitenkin jatkaa sen jälkeen ihan normaalia elämää.

Vierailija
12/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaa normaalia elämää jäämmällä kyseiseen suhteeseen?

Vierailija
13/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa ihmiskunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin ihmisuhteisiin ja sen kertoo jo yksistään pettämisen yleisyys ja suurin osa kuitenkin jatkaa sen jälkeen ihan normaalia elämää.

Suurin osa jatkaa elämää kyllä, mutta ei yhdessä.

Vierailija
14/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet jäämässä tähän suhteeseen?

Vierailija
15/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa jatkaa elämää kyllä, mutta ei yhdessä.

Sitäkö ap tarkoitti?

Vierailija
16/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ketä petti ja ketä

- eroamassa 

- jatkamassa suhteessa

- yksi vai useampi kerta

- parisuhteessa, tapaillaanko vasta

- lapsia

Tämä ei ole twitter joten viestissä voi olla useampikin merkki

Vierailija
17/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua petettiin.

t. ap

Niin miten se sitten oli sinulta pois?

Sopimuspetos. Olimme sopineet yksiavioisesta suhteesta ja itse pidin sopimuksesta kiinni. Minun ei olisi tarvinnut suostua sopimuksen ehtoihin eikä pysytellä yksiavioisena, kun sopimusta ei kuitenkaan noudatettu ehtojen mukaisesti. Sopimus ei enää jatku samoilla ehdoilla luonnollisesti.

Vierailija
18/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin samaa...

Tämä on hyvin lähellä omaa tilannettani.

Miehelläni oli sivusuhde naiseen, jota tapaili parin kuukauden ajan. Muita ei ilmeisesti ole ollut.

Mies on kovin katuvainen ja yrittänyt parantaa suhdettamme, mutta itselläni pyörii vain ajatukset toisessa naisessa. Ällöttää, kun mietin miestäni panemassa toista naista. 

Toisaalta meillä on paljon hyvää. Ihanat lapset, ihana koti, huumori toimii edelleen (nyt on tietysti ollut aika vähän aihetta huumorille), rakastan miestäni edellee, vaikka tällä hetkellä tunnen myös suurta vihaa.

Ap

Vierailija
19/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset yli siinä vaiheessa, kun hyväksyt miehesi tulevat pettämiset. Tällä kertaa jäi kiinni, seuraavien ja muiden tällä hetkellä olevien sivuhoitojen kanssa on varovaisempi.

Vierailija
20/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on petetty ns.fyysisesti vailla tunteita niin mikä siinä pettämisessä on se loukkaava puoli. Siis kyllä itsekin pidän pettämistä loukkaavana ja petollisena asiana mutta kysyn tätä asiaa siksi, että jokainen voisi miettiä mikä siinä itse pettämisessä on se juttu joka tekee sen pahanolon.

Haluat omistaa toisen ihmisen? Pitää hänet vain itselläsi?

Menettämisen pelko?

Tautien tai raskauksien pelko?

Se, että toinen on halunnut jotain toista ihmistä ja kokenut nautintoa jonkun toisen kanssa? Mustasukkaisuus ja ulkopuolelle jäämisen tunne?

Miehenä ajattelen mustasukkaisesti omasta vaimostani. Jos selviäisi, että on pettänyt minua niin ensimmäinen kysymys olisi miksi. Sitten seuraavana se, että on hommassa tunteet mukana. Jos ei niin miksi petti? Millä tavalla pettäjä koki pettämisen? Tavallaan hyvä asia olisi tarkastella asiaa molemmista näkökulmista. Jos asiasta ei pääse yli niin sitten kai on turha enää jatkaa yhdessä? Entä jos sama toistuu, mitä sitten tapahtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi