voi luoja!!!miehen sisko on tosi idiootti.
Voi että voi joku ihminen olla niin huonotapainen. Mieheni siskolla on kaksi lasta( 4kk ja 2,5vuotta) ja täytyy kyllä ihmetellä hänen imetystottumuksiaan. Rouva nimittäin imettää aina ja kaikkialla. esim sukulaistyttömme konfirmaatiossa kirkossa vauva oli mukana ja eiköhän rouva ottanut keskellä kirkkoa tissinsä esille ja ruvennut imettämään heti kun vauva inahti(vauva oli juuri syönyt puoli tuntia ennen konfirmaatiota). sama toistui hautajaisissa pari viikkoa myöhemmin. siis siunauksen aikana kappelissa imetti. rouva imetti vanhempaa lastaan pari kertaa myös kassajonossa ja muissa oudoissa paikoissa. erikoista on myös se että nainen survaisee tissin lapsen suuhun heti kun tämä vähän inahtaa, vaikka lapsi olisi juuri varttia aikaisemmin syönyt.
siis en todellakaan ole julkista imetystä vastaan, mutta eikö paikkaansa voisi valita hieman tarkemmin... esim kirkon ajan lapsi olisi kyllä pärjännyt ilman tissiä. vauvalle olisi ollu kirkon ajaksi useammikin vapaa hoitaja ettei olisi tarvinnu kirkkoon viedä.
onko muilla yhtä törppöä sukulaisia?
Kommentit (62)
ja ennenkuin joku tulee sanomaan että ennenvanhaan imetettiin lasta pelloilla ja pientareilla, niin se ei nyt vaan mennyt niin. Harvat esim. 50-luvulla imettivät.
Oli aika pieni siunauskappeli, väkeä ei kovin paljoa. Melko surullista oli, koska vainaja oli pidetty ja aika nuori. Moni pyyhki kyyneleitä. Mulla sylissä vauva ja heti kun vauva alkoi kitistä tajusin, että en voi alkaa imettämään siinä tilanteessa. Imetyksestä tulee aikamoinen lutkutusääni (siis tällä nimenomaisella vaavilla!!) enkä halunnut kiinnittää surevien huomiota itseeni. Annoin vauvan miehelleni (joka ei ollut vainajan sukulainen kuten minä olin) ja he menivät ulos. Ulkona vauva olikin lopettanut kitinän.
On eri asia musta, että voiko kirkossa ylipäätänsä imettää vai voiko jossain tilaisuudessa imettää. Ja mikäli vauva on " äänetön imijä" niin mikäpä siinä, mutta jos kovasti maiskuttelee, niin ei ehkä häiden aikan " tahdon" -kysymyksen aikana kannata imettää! Sama pätenee kirkkokonsertteihin...