voi luoja!!!miehen sisko on tosi idiootti.
Voi että voi joku ihminen olla niin huonotapainen. Mieheni siskolla on kaksi lasta( 4kk ja 2,5vuotta) ja täytyy kyllä ihmetellä hänen imetystottumuksiaan. Rouva nimittäin imettää aina ja kaikkialla. esim sukulaistyttömme konfirmaatiossa kirkossa vauva oli mukana ja eiköhän rouva ottanut keskellä kirkkoa tissinsä esille ja ruvennut imettämään heti kun vauva inahti(vauva oli juuri syönyt puoli tuntia ennen konfirmaatiota). sama toistui hautajaisissa pari viikkoa myöhemmin. siis siunauksen aikana kappelissa imetti. rouva imetti vanhempaa lastaan pari kertaa myös kassajonossa ja muissa oudoissa paikoissa. erikoista on myös se että nainen survaisee tissin lapsen suuhun heti kun tämä vähän inahtaa, vaikka lapsi olisi juuri varttia aikaisemmin syönyt.
siis en todellakaan ole julkista imetystä vastaan, mutta eikö paikkaansa voisi valita hieman tarkemmin... esim kirkon ajan lapsi olisi kyllä pärjännyt ilman tissiä. vauvalle olisi ollu kirkon ajaksi useammikin vapaa hoitaja ettei olisi tarvinnu kirkkoon viedä.
onko muilla yhtä törppöä sukulaisia?
Kommentit (62)
Vaihtoehdot olivat rintaa syövä lapsi tai huutava lapsi. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa kukaan ei olisi kuullut papin puheesta mitään.
Hoidetaan vain kukin lapsiamme niin kuin parhaaksi näemme, äiteinä tunnemme ne omat mukulamme ja niiden tavat parhaiten.
Miksi tulla hautajaisiin tai konfirmaatioon, jos ei keskity siihen, mitä kirkossa tapahtuu. Ennemmin jää pois kuin tulee vauvaa sinne hoitamaan. Siskoni hoiti hautajaiset lapsensa vauva-aikana niin, että kirkon eteisessä oli ystävä nukkuvan vauvan kanssa. Jos nälkä olisi tullut tai joku muu kriisi, olisi kännykällä siitä ilmoitettu (värinähälytys).
Siskoni nimenomaan halusi keskittyä vainajan siunaamiseen. Ei siihen kuulu vauvan hoitaminen. Vauvat saavat olla toki hautajaisissa, häissä ja missä vaan mukana, mutta ei niitä aleta kesken toimituksen syöttämään tai vaippaa vaihtamaan.
rientämään lapsensa luo.
Sinänsä mulle aivan ok, jos tuntuu, että ei jaksa hoitaa lasta hautajaisten ajan, kuulostaa fiksulta hommata paikalle lapsenvahti. Ja kukin äitihän lapsensa ja itsensä parhaiten tuntee - jos äitiä hävettää kirkossa imetys, niin turha kai sitä on edes yrittää, lapselle kun ei hermostuneen äidin rinta yleensä muutenkaan kelpaa.
kun tuo on käsityksesi, mutta minä ainakin olen tehnyt sitä ruokkiakseni lasta ja antaakseni sille läheisyyttä ja turvaa. Eli kun lapsi on halunnut imeä, niin minähän olen imettänyt. Paikasta viis - imetyspaidan kanssa ei tarvitse esitellä mitään. Sulla taitaa todella olla jotain ongelmia oman naiseutesi kanssa - huonot tissit, huono itsetunto, mustasukkaisuus julkisesti vilahtavaa tissiä kohtaan??
Vierailija:
Kun MINÄ haluan imettää, niin MINÄHÄN imetän... Paskat nakkaan muista. Parasta tietenkin on, jos joku kiinnittää siihen huomiota, silloinhan voi taas loistaa ja esitellä rintavarustustaan. Katsokaapa joskus näitä superimettäjiä tarkkaan, tulette huomaamaan, että kyllä se on äiti, joka eniten tyydytystä saa... :)
Ei musta sellaiset äidit ole kovin kiinnostavia, jotka jauhaa monta tuntia suu vaahdossa rintapumpuista, kestovaipoista, meidän neidin ripulikakoista tai muustakaan - pelkästään.
Ehkä se on vähän sama naisille kuin miehille armeija, kun oma elämänpiiri pyörii aika lailla vauvan ympärillä, ei muusta löydy puhuttavaa ja siitä on kaikki nautintokin saatava. Minusta on SILTI parempi, että superimettäjät imettää innoissaan, kuin että kaiken varovaisuuden nimissä ei uskalleta imettää edes kirkossa - kirkossa jos missä ihmisten pitäisi saada olla levollisina ja rauhassa, eikä miettiä koska taskussa värisee ja pitää lähteä lapsenhoitoon.
Mitä taas tohon vaippojen vaihtoon tulee, niin siihen kai aika harvoin tulee todellista tarvetta??
Imetin lapsiani nimenonomaan ruokkiakseni heitä, aina lapsentahtisesti, ja antaakseni läheisyyttä, hellyyttä whatever. MUTTA; mulle imetys ei ollut (eikä tule seuraavien lastenkaan kohdalla olemaan) elämää suurempi juttu, jolla pitää päteä. Eikä mulla myöskään ole tarvetta kovin julkisesti imettää, tehden siitä suurta numeroa. Imetyksen voi hoitaa diskreetistikin eikö totta?
Mustasukkainen mistä? Kateellinen mille?
Jaa-a, täytyy kyllä sanoa, että vaikka olen nähnyt useita julkisesti imettäviä äitejä, en ole kyllä kenenkään huomannut tekevän sitä itsekorostuksen takia. Oikein aloin miettimään kommenttisi luettuani asiaa, ja näin on, IKINÄ ei ole mieleeni tullutkaan että kyse olisi muusta kuin siitä mitä imettäminen on: lapsen ruokkimisesta. Ehkä olen sokea? Ehkä sinulla kuitenkin on jotain ongelmia, joiden takia tulkitset asiaa tuolla tavalla?
Se on mun toinen koti ja mun 1,5-vuotiaani on tottunut saamaan tissiä aina kun haluaa ja nostaa tosi älämölön jos ei saa. Kivampi antaa ensi inahduksesta tai paidan repimisestä kuin odottaa että likka kirkuu ja alkaa sitten onkia tissiä esiin kaikkien tuijottaessa uteliaana. Minusta 1,5-vuotiaalla on oikeus olla vielä symbioosissa ja päästä iholle ihan silloin kun se sitä tarvii.
Kenenkään hautajaisissa tai häissä ei ole sopivaa imettää! Jos ei voi siirtyä eteiseen niin miksi sen mamman ylipäätään pitää siellä tilaisuudessakaan olla? Sanokoon kuka mitä hyvänsä niin tuollainen on huonoa käytöstä ja ihan sama kun itse tempaisisin eväsleivät kesken siunaustilaisuuden esiin ja sanoisin että mulla on luonnollinen ravinnon tarve ja tämä on niin luonnollista että ei minun tarvitse mihinkään siirtyä. Jos eivät muut ymmärrä niin hehän ovat suvaitsemattomia.
tämä porukka alkais imettää eturivissä kesken kuolleen siunaustilaisuuden? Vaikka jannijessica on 2v ja imenyt viimeksi puoli tuntia sitten? Eipä tarvitse sitten ihmetellä jos ei jälkikasvullakaan ole käytöstapoja kun ei ole äidilläkään.
Se olisi jo kyllä hieman outoa jos 2,5v :tä imetetään kassajonossa, vauvaa kyllä voi siinäkin imettää. Ja kirkossa myös.
Eikä -kuten todennäköistä on- tuijottaa paheksuva katse silmissään ja kenties kuiskutella vierustoverille, että katsokaa nyt tekin mitä toi tekee. Mielestäni kirkossa ja missä tahansa muuallakin saa imettää, kunhan sen tekee hienotunteisesti eikä läväytä koko rintavärkkiänsä esille (vaikkei sekään minua häiritsisi, osaan katsoa muuallekin), mutta kun näitä kauhistelijoita riittää...
Suurempi häiriö olisi varmaankin syntynyt, jos vauva olisi alkanut rääkyä täyttä kurkkua ja luulenpa että tämä kyseinen äiti ajatteli tehdä palveluksen muille ihmisille ja laittoi " tulpan" vauvansa suuhun. Äiti varmasti vauvansa parhaiten tuntee, että onko tällä nälkä tai joku muu hätä (outo paikka, äänet kaikuu kirkossa ym) ja paras lääke näihin on tissi!
että kirkko on tosiaankin mun toinen koti ja käyttäydyn siellä kuin kotonani. Ja tosiaan: puheitten ajaksi on rinnasta vierotetuille varattu leipää, mehua ja rusinoita. Ei ne 3-5-vuotiaatkaan jaksa kirkossa istua vaan hienostelemassa!
Vierailija:
Kenenkään hautajaisissa tai häissä ei ole sopivaa imettää! Jos ei voi siirtyä eteiseen niin miksi sen mamman ylipäätään pitää siellä tilaisuudessakaan olla? Sanokoon kuka mitä hyvänsä niin tuollainen on huonoa käytöstä ja ihan sama kun itse tempaisisin eväsleivät kesken siunaustilaisuuden esiin ja sanoisin että mulla on luonnollinen ravinnon tarve ja tämä on niin luonnollista että ei minun tarvitse mihinkään siirtyä. Jos eivät muut ymmärrä niin hehän ovat suvaitsemattomia.
Ei se vauva ole siellä suinkaan tarpeineen etusijalla ja se on vanhempien tehtävä tajuta ja ennakoida tilanne. Tietysti jos itsekkäästi ajattelee että kyllä minun tarpeeni ovat etusijalla, viis juhlan päähenkilöistä....Ja mitähän tälläisten ukot OIKEASTI ajattelee asiasta? Kenenkään symbioosi ei kärsi siitä jos siirtyy imettämään syrjään.
älli ei riitä tajuamaan lapsentahtisen imetyksen käsitettä. Sääliksi käy. Pientä lasta voi imettää aivan missä vain. Jurveloa on se, jos ei osaa tehdä sitä huomaamattomasta. On tosi ällöttävää kyllä, jos joku läski läiskäisee h-kupin utareensa kaikkien nähtäväksi. Useimmat imettävät kuitenkin osannevat hoitaa homman tyylikkäästi.
tästä syystä. On kyllä raskaana ja tuskin tulee imettämään ollenkaan.
Vierailija:
Kenenkään hautajaisissa tai häissä ei ole sopivaa imettää!
tästä syystä. On kyllä raskaana ja tuskin tulee imettämään ollenkaan.
Ei mulla EI ole ollut ongelmia imettämisen kanssa; Molemmat lapseni imetin puolitoistavuotiaaksi, josta täysimetyksellä ensimmäiset 5kk.
Huvittaa vaan katsoa, miten mammat nauttii niin valtavasti ettei ole tosikaan...