Lihava, kerro miten syöt?
Yleensä lihavat kertovat syövänsä aika niukasti ja monesti tuumaan että itse laihana syön enemmän. Kertoisitteko mitä oikein syötte esimerkki päivän aikana?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ihan huvin vuoksi kerron mitä minä, alipainoinen (175cm/52kg), söin tänään. Ja tämä on siis hyvin tavanomainen ruokailuni;
Aamulla kolme karjalanpiirakka, tuoremehua n.4dl, pari keksiä.
Lounaaksi lasagnea ISO palanen ja Pepsi.
Välipalaksi Aino suklaajäätelöpaketti. Kokonaan. Yksin söin.
Päivälliseksi söin itse paistetun lehyipihvin maustevoilla ja ristikkoperunat. Vähän vesimelonia värinä. Mehua.
Iltapalana popsin parhaillaan suklaata ja sipsejä.
Olen tänään liikkunut aktiivisuusrannekkeen mukaan 4500 askelta.
En liho millään.
se on kyl jännä, miten joku toinen helposti lihoo syömällä 2000 kaloria ja toinen ei liho edes 3000. vaikka ois tismalleen saman pitunen ja ikänen yms.
No tämä päivä on mennyt kirjaimellisesti läskiksi, sillä eilen oli ystävän synttärijuhlat ja alkoholia join varmaan noin 15 annosta. Tänään olen sitten krapulaani syönyt puolet megasipsipussista, yhden palan itsetehtyä jauhelihapitsaa, palan kakkua, jäätelöä ison annoksen, 4 mandariinia ja pari vihreää kuulaa. Juomina vesi, Fanta, Pepsi Max, joita kaikkia kulunut paljon. Nyt kun kirjoitin nämä ylös, niin hyi olkoon 😅
Normaalina arkipäivänä syön ensimmäisen aterian aamulla töissä n. klo 9-10. Yleensä puuroa ja/tai leipää päällisillä ja kahvia. Lounaaksi työpaikkalounas mitä nyt sattuu tarjolla olemaan, yleensä lämmin ruoka ja salaatti plus juomat, vaihtelevasti myös jälkiruoka. Leipää en lämpimillä aterioilla syö. Kotona syön mitä sattuu olemaan, yleensä leipää, hedelmiä, proteiinivanukkaita, jugurttia ym. Usein myös teen itse jotain ihan perusruokaa.
Mulla taitaa lihomiseen olla pääsyynä suuret annokset ja herkkujen napostelu "ohimennen" esim työpaikan kahvipöydältä. Aina siellä on tarjolla jotain suklaata tai keksiä, joita sitten vedän varmaan useamman sadan kilokalorin edestä päivässä. Napostelun kun sais loppumaan niin laihtuisin jo varmaan pelkästään sillä.
Aamupala: kahvia, kaksi viipaletta ruisleipää juustolla ja tomaatilla
Aamupäivän välipala: kahvia, 3 keksiä
Lounas: spagettia ja jauhelihakastiketta
Välipala: kahvia, voileipä, pari keksiä
Päivällinen: bataattiranskalaisia, kananugetteja, dippiä
Iltapala: sipsiä tai karkkia
Suunnilleen noin söin jossain vaiheessa elämääni ja lihoin reilussa vuodessa 14 kg. Onneksi tajusin ajoissa tehdä muutoksen ja kohta olen laihduttanut läskit pois.
Aamupala: kaksi leipää juustolla ja kuuma kaakao
Lounas: jotain kotiruokaa puoli lautasellista (esim makaronilaatikko, kanakastike ja riisi, lihapulla ja muussi) ja puolet salaattia (salaattisekoitus, kurkku, paprika, feta ja salaatinkastike)
Päivällinen: sama kuin lounas
Iltapala: kaksi leipää juustolla ja kuuma kaakao
1-2 kertaa viikossa syön karkkia.
Ja joskus jotain hyvää ruokaa (tortillat, itetehty pitsa, itetehty hamppari..)
Mitat 160/92
Minulla ainakaan ole mitään helposti listattavaa ”esimerkkipäivää”.
Yhtenä päivänä saatan syödä aamupalalla leipää ja kahvia, ja unohtaa syödä koko loppupäivänä, tai en yksinkertaisesti ehdi ennen kuin on pakko kaatua jo sänkyyn. Seuraavana päivänä saatankin sitten vetää pari energiajuomaa, pitsan, suklaata ja ties mitä. Sitä seuraavana taas täysin lautasmallin mukaisesti, aamupalat, iltapalat, päiväruoat, kaikki. Ja sitä seuraavana ravintolassa, + drinkit päälle. Ja sitä seuraavana yhden nuudelipussin, eikä mitään muuta. Kesällä saatan yhden päivän aikana syödä vain pari jäätelöpatukkaa. Jne, jne.
Eli omalla kohdallani ongelma lienee se, että syön vähän mitä tahansa, milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakaan ole mitään helposti listattavaa ”esimerkkipäivää”.
Yhtenä päivänä saatan syödä aamupalalla leipää ja kahvia, ja unohtaa syödä koko loppupäivänä, tai en yksinkertaisesti ehdi ennen kuin on pakko kaatua jo sänkyyn. Seuraavana päivänä saatankin sitten vetää pari energiajuomaa, pitsan, suklaata ja ties mitä. Sitä seuraavana taas täysin lautasmallin mukaisesti, aamupalat, iltapalat, päiväruoat, kaikki. Ja sitä seuraavana ravintolassa, + drinkit päälle. Ja sitä seuraavana yhden nuudelipussin, eikä mitään muuta. Kesällä saatan yhden päivän aikana syödä vain pari jäätelöpatukkaa. Jne, jne.
Eli omalla kohdallani ongelma lienee se, että syön vähän mitä tahansa, milloin tahansa.
aineenvaihdunta menee ihan sekasin kun ei tiiä millon saa seuraavan kerran ruokaa :/
Ihan huvin vuoksi kerron mitä minä, alipainoinen (175cm/52kg), söin tänään. Ja tämä on siis hyvin tavanomainen ruokailuni;
Aamulla kolme karjalanpiirakka, tuoremehua n.4dl, pari keksiä.
Lounaaksi lasagnea ISO palanen ja Pepsi.
Välipalaksi Aino suklaajäätelöpaketti. Kokonaan. Yksin söin.
Päivälliseksi söin itse paistetun lehyipihvin maustevoilla ja ristikkoperunat. Vähän vesimelonia värinä. Mehua.
Iltapalana popsin parhaillaan suklaata ja sipsejä.
Olen tänään liikkunut aktiivisuusrannekkeen mukaan 4500 askelta.
En liho millään.