Vartijoiden tepastelu kaupoissa ihmisiä kyttäämässä
Olen reissannut ulkomailla kymmeniä vuosia enkä ole siellä havainnut näitä hallaripukuisia siilipäitä kassoilla ja muualla kaupoissa kyttäämässä asiakkaita. Mistä johtunee se, että Suomessa näitä on joka puljussa? Ovatko suomalaiset niin paljon enemmän rikollisia kuin muut? Tämä on ollut jo pitkään jatkunut ilmiö ennen kuin persut alkavat vöyhöttää tyypillistä jargoniaan.
Kommentit (25)
Ei täällä näe vartijoita kuin joskus harvoin Prismassa kärräämässä ostoskoreja.
Jos sokeena kulkee ulkomailla, niin vartijoita ei näe. Kyllä niitä siellä on.
Ei täälläkään kaikki vartijat ole haalarit päällä ja raudat vyöllä.
Minulla ei ole mitään vartijoita vastaan.
On todella surkeaa kehitystä, että terveysasemilla ja polilla on oltava vartijoita. Se johtuu asiakkaista. Jopa ambulanssit joutuvat odottelemaan poliisia, ennenkuin menevät katsomaan potilasta.
Postitalon kaupassa on pari kertaa yhtäkkiä tupsahtanut 2-3 vartijaa kassan päähän kyttäämään kun olen kassajonossa. Tulee mieleen että joku kaupan työntekijä kutsuu ne paikalle kun olen varkaan näköinen, vaikka en edes varasta. Näin kyl kun joku käveli reppu täynnä kassojen ohi ja ne alkoi piippaamaan ja lähti juoksujalkaa pakoon. No ymmärrän kyllä jos ei riitä rahat ylisuuriin vuokriin, sähkölaskuihin yms. ja ruokaan niin viimeinen keino on varastaa.
Meidän citymarketissa on niin komea vartija että mielellään saa hiihtää perässä, oikein harmittaa kun kyylää muitakin :D
Joskus tekis mieli huvikseen juosta kassojen läpi ja huutaa että "mitään en oo vieny!"
En tykkää. Vartiojoista ei ole ollut juurikaan hyötyä. Aina tiellä ja vaivaavat vääriä ihmisiä.
Mut tarkistettiin yöllä kahdesti, kun aseman Alepasta lähdin. Kuulemma oli mun näköinen juuri laittanut hihaansa jotain. Ei ne kuitenkaan mun hihoja tarkistanut, vaan kassista ostokset. Meinasin vaatia poliisit avaamaan kassit, mutta olisin myöhästynyt junasta.