Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä isossa talossa asuva, autolla ajava, lapsia tehnyt

Vierailija
12.01.2020 |

säännöllisesti lentomatkusteleva ja jolla vielä ehkä lemmikkieläimiä: miksi neuvot muita ekologisessa elämäntavassa? Pidätkö itseäni oikeasti niin hyvänä ja etevänä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täsmää paitsi lemmikkiä ei tällä hetkellä ole.

En neuvo, vaan lähinnä pidän hauskaa viherpiipertäjiä ärsyttämällä kertomalla miten perheemme elää.

Ainoa huoleni on että viherpiipertäjät eivät usko että kaikki kertomani on todellakin totta

Mikset sinä halua jättää asuttavaa maapalloa lapsillesi ja lapsenlapsillesi?

Haluanhan minä ja jätänkin.

Isossa talossa asuminen, matkustelu ja autoilu eivät maapalloa tuhoa vaikka viherpiipertäjät muuta yrittävätkin väittää.

Olen myös autoharrastaja ja nautin autoilusta.

Eivät tuhoa? Onko sinulla ihan jotain faktaa tuolle lauseelle, koska minulla on ihan päinvastaista faktaa.

Ilmasto lämpenee joka tapauksessa ja ihmisen toiminta lämmittää sitä lisää,  tämä lienee kaikille selvää.

Tämä ei todellakaan "tuhoa maapalloa".

Asun leveästi, pidän uima-altaani lämpimänä, matkustelen ja virittelen harrasteautoani hyvällä omallatunnolla.

Mitä ilmastonmuutos sitten mielestäsi tekee? Tekee lukemattomien ihmisten elämistä mahdotonta heidän kotiseuduillaan, tuhoaa maanosia asumiskelvottomiksi, hukuttaa kokonaisia valtioita, aiheuttaa luonnonmullistuksia, tuhoaa eläinlajeja voimalla jota ilman esim asteroidia ei ole todennäköisesti koskaan nähty, aiheuttaa lukemattomia sotia ilmastopakolaisten vuoksi ja sinun mielestäsi tämä ei ole riittävä syy vähentää resurssien tuhlaamistasi?

Tunteisiin vetoava liioittelu ei kohdallani toimi, voit unohtaa sen.

En koe tuhlaavani, taloni lämpiää uudella ja tehokkaalla lämpöpumpulla, uima-allas pitää kuntoa yllä, autoissa on (tietty) katalysaattorit ja seuraava käyttöauto liene hybridi, lentokoneisiin kehitetään biopolttoaineita jne.

Harrasteautoksi olen nostamassa Porschea mutta sillä ei kovin montaa tuhatta kilometriä tule vuodessa ajettua.

Millä lailla liioittelin? Onko hiilijalanjälkesi isompi kuin kestävä? Siitähän se on kiinni.

Kirjoituksesi on suurilta osin liioittelua. Maanosia ei tuhoudu asumiskelvottomiksi, ei ole tulossa lukemattomia sotia ilmastonmuutoksen vuoksi (sotia on aina ollut ja tulee olemaan).

Hiilijalanjälkeni on todella iso kuten kaikilla kylmän havumetsävyöhykkeen asukkailla -ei sen tarvitsekaan olla edes lähellä päiväntasaajan seudulla asuvien hiilijalanjälkeä.

Vierailija
42/43 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaiken tämän saanut ja kovalla työllä tienannut ennen tätä ilmastovouhotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täsmää paitsi lemmikkiä ei tällä hetkellä ole.

En neuvo, vaan lähinnä pidän hauskaa viherpiipertäjiä ärsyttämällä kertomalla miten perheemme elää.

Ainoa huoleni on että viherpiipertäjät eivät usko että kaikki kertomani on todellakin totta

Mikset sinä halua jättää asuttavaa maapalloa lapsillesi ja lapsenlapsillesi?

Haluaisin kyllä, mutta en pysty vaikuttamaan asiaan. Maapallon tulevat täyttämään ihan muut kansat kuin minun suomalainen sukuni. Enkä minä tuntemattomista oikeasti välitä joten annan palaa vaan. Kerranhan täällä eletään.

Ne muut kansat eivät kuitenkaan käytä /naama kuin pienen osan hiilijalanjäljestä. Sinä sen sijaan käytät niin paljon, että jos kaikki eläisivät niinkuin sinä, tarvitsisimme vaikka kuinka monta maapalloa. Miksi sinulla on oikeus käyttää enemmän kuin oma osasi?

Jokaisella on se oikeus jonka pystyy ottamaan. Emme elä kommunismissa. Teen työtä ja maksan elämisestäni sen minkä maksan. Olen kyllä aina nuukasti elänyt, en tuhlaile turhuuksiin. Onhan se nyt selvää että savimajassa asuttaessa elinkustannukset ovat pienemmät. Tarkoitatko että minun pitäisi luovuttaa rahani afrikkalaisille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme