Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herkkulakko! Apua!

Vierailija
12.01.2020 |

Argh! Lupasin ystävääni tukeakseni rueta herkkulakkoon jos hän ryhtyy alkolakkoon. Hänellä on siis alkoholiongelma, ja minulla selvästikin herkkuongelma, koska minua ahdistaa enemmän! Olen salakavalasti lihonut 20kg, vihaan liikuntaa, ja minulla on ihan käsittämättömiä herkkuhimoja joiden edessä olen täysin hampaaton, vaan kiipeän seinille jos en saa herkkuja. Ongelma tässä nyt on se, että herkuksi käy mikä tahansa mitä mieli tekee, oli se sitten keitettyjä kananmunia (ja mikään yksi tai kolme ei riitä!), mozzarellatikkuja, pizzaa tai suklaata.
Kaikki vinkkivitoset kelpaavat, kunhan eivät sisällä sitä viheliäistä liikuntaa!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeanhimo häviää kahdessa-kolmessa viikossa, kun pysyt tiukkana. Sitten helpottaa.

Tätä toivon kovasti! En muista että minulla olisi ennen lapsia ollut minkäänlaisia herkkuhimoja, mutta univelkaisena ja väsyneenä oli niin hirveän helppoa sortua viinereihin, irtokarkkeihin yms. ja siitä se sitten ilmeisesti lähti.

Vierailija
22/27 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sokerikoukussa ja nopeista hiilareista riippuvainen. Ne ruokkivat vain tosiaan. Sinun on painotettava ruokavaliossasi nyt proteiinia, rasvoja ja kasviksia. Vaihda kaikki maitotuotteet täysrasvaisiin ja vältä viljatuotteita, riisiä, perunaa ja pastaa. Himot taittuvat parissa päivässä ja sitten jatkat vain terveellisemmällä ruokavaliolla ja syöt itsesi kylläiseksi terveellisellä ruoalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sokerikoukussa ja nopeista hiilareista riippuvainen. Ne ruokkivat vain tosiaan. Sinun on painotettava ruokavaliossasi nyt proteiinia, rasvoja ja kasviksia. Vaihda kaikki maitotuotteet täysrasvaisiin ja vältä viljatuotteita, riisiä, perunaa ja pastaa. Himot taittuvat parissa päivässä ja sitten jatkat vain terveellisemmällä ruokavaliolla ja syöt itsesi kylläiseksi terveellisellä ruoalla.

Pidän kovasti peukkuja että taittuisi nopeasti kärki näiltä himoilta. Juuri nyt on onneksi ok fiilis, mutta saas nähdä miten illalla...

Vierailija
24/27 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ystävääsi ❣️ Et voi pettää häntä sortumalla itse.

Vierailija
25/27 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ystävääsi ❣️ Et voi pettää häntä sortumalla itse.

Tähän vähän kuin luotan! Ystävälleni on äärimmäisen kova paikka jättää alko, joten en todellakaan voi mennä sössimään tätä!

Vierailija
26/27 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä makeanhimoon auttaa vähän kiehautetut porkkanat (rakenne säilyttävä rapsakkana, jotenkin 'maistuu' makeammalta hieman kypsennettynä ja dippaa vaikka survottuun puolukkasoseeseen). Myös kirpsakka omena välipalana suitsi itselläni näitä hinkuja. Lisäksi kaksi leipäpalaani päivisin ovat aamulla ruisleipää ja iltapäivällä pala kauraleipää, joka myös on hieman makeahkoa (kun jättää sokerit, karkit ym.  muuten pois ruokavaliosta). Tsemppiä! Itsellä on samoja hinkuja, mutta välillä sain ne jo hyvin kuriin. Pihkanan joulu muutti taas systeemit. ;) Onnea jatkoon.

Vierailija
27/27 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makean ja huonojen hiilareiden mättö ruokkii kierrettä. Syö ruokaa joka pitää verensokerin tasaisena, syö aterioilla ja välipaloilla tarpeeksi ja niiden välillä ei mitään - siis 3,5 h välein ja ennen kaikkea lisää kasvisten osuutta huomattavasti. Onnistuuko yksi herkkupäivä viikossa?

Asenteesi liikuntaa kohtaan enteilee ongelmia mutta keskity nyt vaikka ensin ruokaan.