Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä joka koet että sairaanhoitajan työ on helppoa, eivätkä sairaanhoitajat mielestäsi ansaitse palkankorotusta!

Vierailija
12.01.2020 |

Voisitko kuvailla mitä sinun mielestäsi sairaanhoitajat tekevät työkseen? Mitä tekee esimerkiksi hoitsu jolle tulee puukotuksen uhri potilaaksi?

Kommentit (241)

Vierailija
121/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapalkkaisuus ei ole järkevää tilanteessa jossa samalla tittelillä työskentelevillä ihmisillä voi olla täysin erilainen työnkuva.

Vierailija
122/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se työ helpottuu, jos palkkaa (taas) nostetaan?

On aika paljon ammatteja, jotka ovat ihan yhtä raskaita ja raskaampiakin, mutta jotka eivät lakkoile muutaman vuoden välein palkankorotukset mielessään.

Joku tolkku pitäisi olla ahneudellakin. Viimeksi tuli teille isot korotukset. Nyt naama umpeen.

Älä komentele tuollaiseen äänensävyyn ketään täällä. Sinä et muita määräile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se työ helpottuu, jos palkkaa (taas) nostetaan?

On aika paljon ammatteja, jotka ovat ihan yhtä raskaita ja raskaampiakin, mutta jotka eivät lakkoile muutaman vuoden välein palkankorotukset mielessään.

Joku tolkku pitäisi olla ahneudellakin. Viimeksi tuli teille isot korotukset. Nyt naama umpeen.

Ja niiden korotuksien laskua maksetaan edelleenkin, ja nyt vasta alkaa tuo virhe olla kurottu umpeen ja nyt pitäisi jo uutta alkaa puuhaamaan ??????

Vierailija
124/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein hoitsun hommia melkein 6 vuotta ennenkuin menin yliopistoon.

Ei todellakaan ole vaikeaa touhua, kyllä jokainen oppii helposti.

Mutta se aines sairaaloissa ja hoitsukoulussa,  aika kaukana siitä kärjestä , niin

olihan siellä monille vaikeaa kun yksinkertaisetkin asiat tuottaa vaikeuksia.

Veikkaisin että jokaiselle yliopiston käyneelle hoitsukoulu ois pyhäkoulun tasoa joka mennään pulivaloilla läpi hyvin arvosanoin.

Koulu oli helpohko, työ taas paikasta riippuen helpohkosta äärimmäisen vaativaan. Helpohkoja ovat olleet tietyt psykiatrian osastot. Vuorotyö on hirvitys ja työn fyysisyys samoin.

Sama koulutustausta mutta toisinpäin kuin sinulla. Itse olen liian analyyttinen ja hidas hoitajaksi. Hyvä yliopistoihminen ja hyvä hoitaja eivät välttämättä ole sama asia:).

Vierailija
125/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisataa alaa vaatisi hetinyt palkankorotuksen, eivät kuitenkaan kirjoittele siitä kymmeniä postauksia palstoille uhriutuen. Tämä kertoo sielunmaisemastanne tarpeeksi.

Ps. EI PENNIÄKÄÄN!

Vierailija
126/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitajille pitäisi maksaa enemmän?

Toki pankkiiritkin varmasti ajattelevat ansaitsevansa palkankorotuksen mutta eihän se tarkoita että näin olisi.

Vierailija
127/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akuutissa olevien hoitajien lähtöpaikka tulee ehdottomasti olla vähintään 3000e. Siitä sitten noustaan ja lisät päälle.

Silti jännä juttu, että aina ne vanhuspuolen hoitajat tuntuvat valittavan kaikista eniten. Työ on pitkälti vaipan vaihtoa, syöttämistä, suihkuttamista, ehkä satunnaista haavahoitoa, siirtelyä. En siis halua vähätellä yhtään, mielettömän tärkeä työ ja vanhustyö on toki fyysistä ja vanhukset monesti monisairaita. Silti fakta on se, että heidän kollegansa akuutissa ansaitsevat ennemmin palkankorotuksen jos sitä ei voida kaikille sairaanhoitajille taata.

Sairaalalääkärin peruspalkka esimerkiksi yliopistosairaalassa on noin 4500€. Onko hoitajat siis kuinka paljon tärkeämpiä sairaalassa kuin vaikka akuuttilääkärit, kirurgit ja anestesiologit? Huhhuh, jos hoitajat sais päättää niin he olisivat ilmeisesti sairaalan parhaiten palkattua väkeä kun ovat ilmeisesti myös tärkeimpiä.

Sairaalalääkärit ovatkin usein vastavalmistuneita. Eli heitä ei oikein voi verrata erikoislääkäreihin, joita mainitsemasi lääkärit ovat.

Ja miksi sairaanhoitaja eivät saisi vaatia lisää liksaa aivan kuten monet muutkin alat?

Vierailija
128/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai muut kuin sairaanhoitajat voi kokea millaista sairaanhoitajan työ on? Mikä minä olisin kokemaan, että se on helppoa tai vaikeaa?

Siinä vaiheessa, kun potilas joutuu neuvomaan sairaanhoitajaa miten siteet vaihdetaan inhonsiirtohaavaan on jotain pielessä ja pahasti. Lääkäri ohjeisesti kotiutuksen yhteydessä, että siteet voi vaihtaa kotona 😂

No mikset sä voi neuvoa? Jos potilas on täyspäinen niin voi hyvin neuvoa omia asioitaan, ihan perus niin hoitajille kuin lääkäreillekin. Sairaalassa on niin tuhottomasti eri asioita, että voi hyvinkin olla ettei joku ole koskaan vaihtanut sidettä ihonsiirtohaavaan, tai sitten on, mutta haluaa kysyä sinulta miten itse sen haluat sidottavan.

On lähinnä outoa, jos joutuu neuvomaan alan koulutuksen saanutta ihmistä. Hoitaja ei ymmärrä haavasidettä aukaistaessaan mitä sidekerroksia siihen on käytetty ja potilaan pitäisi osata neuvoa häntä?

Ei ihme, että kokevat työnsä haastavaksi. Lisää palkkaa ei ole ratkaisu siihen ettei hallitse niitä vaativia hommiaan.

Sitten on oikeat ammattilaiset erikseen, mutta nämä ammattilaiset ja tumpulat pitäisi pystyä erottaamaan toisistaan.

Kai ymmärrät (tai et näy ymmärtävän) että ala on valtavan laaja erikoisaloineen ja kaikki eivät voi hallita kaikkia aloja täydellisesti. Ihonsiirteitä tulee kyllä vuodeosastoilla vastaan eli sikäli ei mitään rakettitiedettä mutta ehkä kyseessä oli uusi tai turhan varovainen hoitaja. Hasvanhoitotuotteitakin on varmaan satoja erilaisia. Yleensä on kirjattu mitä siirteen päälle on laitettu aikaisemmin. Vastavalmistuneen kannalta on hankala että työssä on todella vähän aikaa selvittää asioita.

Sitten on ihmisiä joilla on ollut jokin sairaus tai apuväline tms. jo vuosikausia ja hoitavat sitä varsin itsenäisesti. Toki tällainen ihminen osaa jo vaikka neuvoakin hoitajaa jolla ei juuri kokemusta tästä. Esimerkkinä avanteet ja kotidialyysit.

Edelleenkään en ymmärrä miksi alalle kouluttamattoman potilaan olisi pitänyt itse vaihtaat siteet kotona? Kun se ei monelta hoitajaltakaan onnistu?

Ihan omituinen tee se itse kuvio. 

Vierailija
129/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä hoitajien lyttäämistä. Ihmeellistä yleistämistä jälleen. En käsitä mistä tällainen viha kumpuaa?

En itse yleistä tiettyjä ammatteja. Esimerkkejä tässä olkaa hyvä

insinööri kävelee työmaalla nyökyttelemässä tai pyörittelemässä päätä rakennuttajan kanssa. Palkkaa laskettava koska tuohon nyt pystyy kuka vain. Kypärä päähän ja menoksi.

Lentokapteeni kävelee vain leuhkasti lentokentällä ja automaattihan sitä konetta ohjaa.

Opettajalla vaan muutaman tunnin työpäivä ja kuka vaan ne asiat voi opettaa jos Googlea osaa käyttää.

Sähkömiehellä vaan parin vuoden amis takana. Sehän vasta helppoa on. Samoin putkimiehen hommat. Voisi tehdä itse, mutta laki..

Armeijan kapiaisten hommat osaa kuka tahansa jos osaa huutaa.

Tässä muutama esimerkki. Ei mulla muuta.

Vierailija
130/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten teette noita töitä, jos ette alalla viihdy? Jokaisella on mahdollisuus opiskella ja vaihtaa alaa. Minäkin olen vaihtanut alaa. En myöskään ymmärrä, että jos töissä on kiire, niin mitä se palkan nostaminen kiireeseen auttaa. Eli hoitajien mielestä työtä voi tehdä epäeettisesti kiireessä hutasten, jos työstä saa parempaa palkkaa. Logiikka?

Minua alkaa pikkuhiljaa sylettämään tämä natkutus. Nyt on tulossa laajamittaiset lakot joissa yllätys, yllätys myös paperimiehiä ja keitä täällä taas syyllistetään - hoitajia. Saa vaatia lisää palkkaa JA työntekijöitä. Et näy olevan aivan terävimmästä päästä kun tulet tänne ehdottamaan että kaikki alaa vaihtamaan, haloo. Minäkin teen enää vain minimin, ehkä mieli muuttuu päättäjillä kun osastoja suljetaan.

Vierailija
131/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kukaan ei tarvitse palkankorotusta. Ei lisää palkkaa, ei lisää kulutusta, ei lisää lapsia. Maapallo ei kestä tätä kulutusta ja ihmismäärää. Ihmiset ja eläimet tukehtuu muoviin ja palaa elävältä. Tajuamme tämän liian myöhään.

Vierailija
132/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen teho-osastolla keskussairaalassa.

Siinäkin on huima ero työn vaativuudessa vs. yliopistotasoisten sairaaloiden teho-osastoihin.

Tai oikeastaan suurin ero on siinä, ettei meillä ole eri erikoisalojen tehoja, vaan kaikki hoidetaan samassa. Tämä tarkoittaa valtavaa vaatimustasoa ja useiden erikoisalojen hallintaa!

Olen ollut hoitajana 16 vuotta ja minulla on kahdet eri suuntaavat opinnot sekä lisäopintoja mm. haavanhoidosta.

Osaan tehdä dialyysihoidot, mikä on aivan oma erikoisalansa.

Peruspalkkani on ikälisineen 2470€.

Tuon saman saa vastavalmistunut ilman noin 100€ ikälisää.

Me vastaamme tehohoidossa hyvin kokonaisvaltaisesti potilaan tarkkailusta ja hyvinvoinnista. Lääkehoito on vaativaa ja erityisesti potilaan hemodynamiikan / hengityksen hoitaminen. Tehohoitajan on myös kyettävä ennakoimaan ja reagoimaan muutoksiin. Kaikki informaatio lääkäreille on meidän vastuulla.

Kyllä sanoisin, että palkka ei ole lähelläkään oikea huomioiden työn vastuu ja raskaus.

On turhaa edes spekuloida heidän, jotka eivät ole tehneet päivääkään tätä työtä.

Kaiken tuon hoitotyön lisäksi meillä on työn kehittämisvastuu ja omien vastuualueiden koulutusvastuu jne.

Mutta kokonaisuudessaan palkka on 3500 - 4200 e. En tiedä yhtään sairaanhoitajaa jolla kokonaispalkka kuukaudessa jäisi alle 3500 e.

Ongelma on siinä, että 3000-4000 e palkkojen verotus on suhteellisen kova, kun sitä vertaa 2000 e tienaavaan.

No täällä on ainakin yksi sairaanhoitaja , jonka palkka on kaukana 3500 eurosta. Oma palkkani 20 vuoden kokemuksella on tällä hetkellä 2645 euroa (brutto) Päivätyö ei lisiä. Eli älä puhu asioista, joista et oikeasti tiedä mitään.

P.S Montako sairaanhoitajaa otantaasi mahtaa kuulua?

Vierailija
133/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sairaanhoitajien palkkaa tulisi arvioida suhteessa lääkärin palkkaan. Mielestäni suhteen pitäisi olla kuin DI vs insinööri. Lääkärillä on ohjeiden annossa päävastuu, mutta sairaanhoitajat vastaavat prosessien sujuvuudesta. Jos lääkärin palkka on 5000-7000e, tulisi sairaanhoitajien palkkahaitari olla 3500-5000 riippuen kokemuksesta jne. 

No pitääkö sairaanhoitajalla olla sama palkka kuin DI:llä eli 3500-5000?

Vierailija
134/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen sairaanhoitajaksi ja olen sitä mieltä, että saikun palkka lisineen on ihan hyvä. Palkkahan on aina vähän parempi, mitä vaativammassa työtehtävässä on. Jos tekee päivätyötä jossain tk:n vastaanotolla hoitaen lähinnä flunssapotilaita niin ei siinä kyllä mitään 3000e:n palkkaa tarvitsekaan nostaa.

Vierailija
135/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sairaanhoitajien palkkaa tulisi arvioida suhteessa lääkärin palkkaan. Mielestäni suhteen pitäisi olla kuin DI vs insinööri. Lääkärillä on ohjeiden annossa päävastuu, mutta sairaanhoitajat vastaavat prosessien sujuvuudesta. Jos lääkärin palkka on 5000-7000e, tulisi sairaanhoitajien palkkahaitari olla 3500-5000 riippuen kokemuksesta jne. 

DI vs insinööri on vähän huono vertaus, koska lääkärillä on lakisääteiset velvollisuudet ja oikeudet, jotka molemmat ovat huomattavan laajat ja lakisääteisesti tehtävät lääkärillä ovat niin laajat. Tietenkin vastuu on myös huomattava ihan lakisääteisestikin lääkärillä. Lisäksi lääkäri itse suorittaa itse hoidollisia toimenpiteitä, ne jotka vaativat lääkärin koulutuksen ja osaamisen. Lisäksi koulutuksessa on isompi ero, kesto ja vaativuusaste lääkärillä ja hoitajalla kuin DI vs insinööri, lisäksi lääketiede on oikeastaan eri ala kuin sairaanhoito vaikka terveydenhoitoalalle molemmat laajalti tarkasteltuna kuuluvatkin.

Joku hallintolääkäri joka ei potilaiden hoitoon osallistu kuin hallinnollisesti määräyksiä antaen ja hoitotiedettä yliopistossa opiskellut hallintopuolen ylihoitaja voisi olla lähempänä DI vs insinööri kuin käytännön lääkäri ja hoitaja jotka potilastyötä tekevät.

Laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä määrittää tuon lain 4. luvussa lääkärin erityiset oikeudet ja velvollisuudet:

Laillistettu lääkäri päättää potilaan lääketieteellisestä tutkimuksesta, taudinmäärityksestä ja siihen liittyvästä hoidosta. Laillistetulla lääkärillä on oikeus määrätä apteekista lääkkeitä lääkinnällistä tai lääketieteellistä tarkoitusta varten. Lääkärillä on oikeus antaa lääkintölaillisia todistuksia ja lausuntoja, jotka vaativat lääkärin arviota, esimerkiksi ajokorttitodistus ajokykyarvion perusteella, lentokelpoisuuden arviointi ilmailulupakirjaa varten, invaparkkilupaa varten todistus, työkyvyttömyyseläkettä varten lausunto, sairauspäivärahaa varten lausunto, kuolintodistus hautauslupaa varten, kuolemansyyarvio, kuoleman toteaminen, lausunnot työtapaturmista niiden korvausta varten jne.

Lääkörillö on siis oikeus tehdä diagnoosi eli määrittää mikä sillä potilaalla on, diagnoosin saa lain mukaan tehdä vain lääkäri, lisäksi päätös siitä miten potilasta tutkitaan, kuvantamiset, laboratoriotutkimukset, tähystykset yms. päättää lääkäri, sitten kun on saatu selville mikä sitä potilasta vaivaa lääkärin toimesta eli sairaus on määritetty niin sen hoidosta päättää lääkäri. Lääkäri päättää leikataanko, määrätäänkö lääkettä ja jos niin mitä, määrätäänkö fysioterapiaa ja jos niin minkälaista, laitetaanko lasta ja jos niin minkälainen jne. Lopulta kuoleman toteaa lääkäri ja lääkäri määrittää kuolinsyyn ja laatii kuolintodistuksen.

Lisäksi lääkäri vastaa potilaan lääketieteellisestä hoidosta lopulta ollen vastuussa koko hoidosta.

Hoitajat ansaitsevat palkkansa ja oikea palkkataso neuvotellaan tietysti. Lisäksi lääkäri ansaitsee palkkansa. Itsenäinen ammatinharjoittaja määrää oman palkkionsa tietysti itse vapaasti. Käytännössä yksityislääkärinä yrittäjästatuksella itsenäisenä ammmatinharjoittajana toki tienaa enemmän kuin palkkatyössä, mutta vastaa itse sairauslomistaan ja eläkemaksuistaan jne.

Vierailija
136/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä voi kun ihmetellä tätä keskustelua.

Itse olen koulutukseltani kätilö, mutta tällä hetkellä teen töitä psykiatrisena sairaanhoitajana.

Olen työskennellyt kätilönä, sydänvalvonnassa, sisätaudeilla, kuntoutuksessa, mielenterveyspotilaiden palveluasumisessa ja nyt psykiatrisessa sairaalassa.

Ensinnäkin kaikki hoitajat eivät ajattele, että häidän palkkaansa tulisi nostaa. (Esim. Minä).

Paljon mielummin näkisin joissain yksiköissä enemmän lisäkäsiä eli hoitajia potilaisiin nähden.

Nämä yksiköt ovat juuri näitä vanhustenhoitopaikkoja, sairaalan vuodeosastoja, palveluasumisenyksiköitä, kotihoitoa ja jne. Siellä kiire on oikeasti jatkuvasti läsnä. Palkkaneuvottelut soisi tulla vasta tämän jälkeen.

Älkää siis luulko kaikkien hoitajien olevan palkannoston puolella. Eikä tämä johdu siitä, ettenkö tietäisi, että työ on oikeasti vastuullista, myös siellä paljon haukutulla vanhuspuolella!!

Olen myös itse kokenut, että kaikkein vastuullisin työni on ollut palveluasumisessa.

Siellä ei riittänyt osaaminen vain kapealta alalta, vaan kaikista parhaiten pärjäsit, mitä laajemmin tietoa olit kartoittanut.

Työn olisi voinut tehdä myös vasemmalla kädellä.... mutta niin voi monen muunkin alan... Elvytys, hätätilanteet ja jne sopivat taas luonteelleni kuin nenä päähän. Mielestäni on siis hölmöä ajatella, että työni esim palveluasumisessa oli vähemmän vastuullista kuin esim. kätilönä. Kätilönä tuki oli myös jatkuvasti läsnä, vaikka vastuullista se olikin.

Me hoitajatkin olemme siis luonnollisesti erilaisia. Se mikä toiselle tuntuu vaikealta ja vastuulliselta, ei sitä toiselle samallalailla ole ja se mikä toiselle on tylsää, ei välttämättä sille toiselle olekaan.

Onneksi niin. Näin ihmiset hakeutuvat itselle sopiviin paikkoihin. Tutkitusti yleensä sinne, jonka itse ihminen kokee tarpeeksi HAASTAVAKSI, mutta ei kuitenkaan liian.

Vierailija
137/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin on huima ero työn vaativuudessa vs. yliopistotasoisten sairaaloiden teho-osastoihin.

Tai oikeastaan suurin ero on siinä, ettei meillä ole eri erikoisalojen tehoja, vaan kaikki hoidetaan samassa. Tämä tarkoittaa valtavaa vaatimustasoa ja useiden erikoisalojen hallintaa!

Olen ollut hoitajana 16 vuotta ja minulla on kahdet eri suuntaavat opinnot sekä lisäopintoja mm. haavanhoidosta.

Me vastaamme tehohoidossa hyvin kokonaisvaltaisesti potilaan tarkkailusta ja hyvinvoinnista. Lääkehoito on vaativaa ja erityisesti potilaan hemodynamiikan / hengityksen hoitaminen. Tehohoitajan on myös kyettävä ennakoimaan ja reagoimaan muutoksiin. Kaikki informaatio lääkäreille on meidän vastuulla.

Kyllä sanoisin, että palkka ei ole lähelläkään oikea huomioiden työn vastuu ja raskaus.

On turhaa edes spekuloida heidän, jotka eivät ole tehneet päivääkään tätä työtä.

Kaiken tuon hoitotyön lisäksi meillä on työn kehittämisvastuu ja omien vastuualueiden koulutusvastuu jne.

Mutta kokonaisuudessaan palkka on 3500 - 4200 e. En tiedä yhtään sairaanhoitajaa jolla kokonaispalkka kuukaudessa jäisi alle 3500 e.

Ongelma on siinä, että 3000-4000 e palkkojen verotus on suhteellisen kova, kun sitä vertaa 2000 e tienaavaan.

No täällä on ainakin yksi sairaanhoitaja , jonka palkka on kaukana 3500 eurosta. Oma palkkani 20 vuoden kokemuksella on tällä hetkellä 2645 euroa (brutto) Päivätyö ei lisiä. Eli älä puhu asioista, joista et oikeasti tiedä mitään.

Sairaanhoitajan palkka vaikuttaa koulutukseen nähden ihan oikean tasoiselta. Teillä työt jää työpaikalle, ei ole työmatkoja tai ei pidä vapaalla työasioita hoitaa. Työ lienee omalla tavallaan rankkaa, mutta mikä työ ei olisi? Ennemmin lisäsin hoitajien määrää ja tehostaisin työtä.

Vierailija
138/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaaako kelaa jotakin yksityisellä käynneistä jonon ohi? Visiiin isompia kuluja suomessa valtion taholta.

Vierailija
139/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kuvailla mitä sinun mielestäsi sairaanhoitajat tekevät työkseen? Mitä tekee esimerkiksi hoitsu jolle tulee puukotuksen uhri potilaaksi?

Seuraa hemodynamiikkaa ja pyrkii omalta osaltaan tukkimaan mahdolliset vuodot. Antaa lääkärin ohjeen mukaan lääkkeitä ja/tai iv-nesteytystä. Seuraa potilaan tilannetta ja on valmis raportoimaan jatkuvasti siitä lääkärille. Pyrkii pitämään käytettävissä olevilla keinoilla hemodynamiikan kunnossa siihen asti kunnes potilas saadaan erikoissairaanhoitoon (tai jos ollaan jo siellä, niin leikkaussaliin/teholle).

Akuuttipuolen sairaanhoitajat ansaitsisivatkin mielestäni palkankorotuksen, vanhuspuolen ei. Naiset ovat vain niin kommunisteja, että siitä syntyy heti kitinää jos jossain toisessa yksikössä (jossa työ on vaativampaa) on parempi palkka kuin toisessa, ylläpidetään sitä harhakäsitystä että sairaanhoitajan työ on aina ja iankaikkisesti joka paikassa tasan yhtä vaativaa eikä osaamistasovaatimukset vaihtele lainkaan työyksikön mukaan.

Olen myös sh ja itse saan erikoissairaanhoidon vuodeosastolla mielestäni aivan riittävästi palkkaa.

Vanhuspuolen sairaanhoitaja on hyvin usein vastuussa koko osastosta ainoana vuorossa olevana sairaanhoitajana, lääkäri on jossain muutaman kymmenen kilometrin päässä. Kaiken lisäksi vanhusten hoito on varmasti se viimeinen, johon sh koulutukseen lähtijä suunnittelee suuntautuvansa, jos vielä palkka tulisi olemaan pienempi saa vanhukset entistäkin huononpaa hoitoa.

Vierailija
140/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan palkka vaikuttaa koulutukseen nähden ihan oikean tasoiselta. Teillä työt jää työpaikalle, ei ole työmatkoja tai ei pidä vapaalla työasioita hoitaa. Työ lienee omalla tavallaan rankkaa, mutta mikä työ ei olisi? Ennemmin lisäsin hoitajien määrää ja tehostaisin työtä.

Kerro toki oma ammattisi niin kerron mitä palkkaa siitä kuuluu maksaa ja miten organisoisin tehtäviäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi