Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä joka koet että sairaanhoitajan työ on helppoa, eivätkä sairaanhoitajat mielestäsi ansaitse palkankorotusta!

Vierailija
12.01.2020 |

Voisitko kuvailla mitä sinun mielestäsi sairaanhoitajat tekevät työkseen? Mitä tekee esimerkiksi hoitsu jolle tulee puukotuksen uhri potilaaksi?

Kommentit (241)

Vierailija
81/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai muut kuin sairaanhoitajat voi kokea millaista sairaanhoitajan työ on? Mikä minä olisin kokemaan, että se on helppoa tai vaikeaa?

Siinä vaiheessa, kun potilas joutuu neuvomaan sairaanhoitajaa miten siteet vaihdetaan inhonsiirtohaavaan on jotain pielessä ja pahasti. Lääkäri ohjeisesti kotiutuksen yhteydessä, että siteet voi vaihtaa kotona 😂

No mikset sä voi neuvoa? Jos potilas on täyspäinen niin voi hyvin neuvoa omia asioitaan, ihan perus niin hoitajille kuin lääkäreillekin. Sairaalassa on niin tuhottomasti eri asioita, että voi hyvinkin olla ettei joku ole koskaan vaihtanut sidettä ihonsiirtohaavaan, tai sitten on, mutta haluaa kysyä sinulta miten itse sen haluat sidottavan.

Vierailija
82/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksei esimerkiksi laitoshuoltajat vaadi näin raivokkaasti palkankorotuksia. Se työ on myös todella raskasta ja erittäin tärkeää. Palkka ihan naurettavan pieni.

Eri asia, koska palkka tulee yksityiseltä. Siivousfirmoilla on itsetunto-ongelma. Ne eivät laskuta asiakkaita tarpeeksi, vaikka asiakkaille on elintärkeää, että tilat ovat siistit. Taksoja voisi huoletta nostaa monta kymmentä prosenttia ja samalla työntekijöiden palkka nousisi. Ongelma on siinä, että miten kaikki siivousfirmat saadaan tähän juoneen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako keväällä tulla taas Tehyn joukkoirtisanoutumiset? Mikäli tulee niin kusessa ollaan todellakin.

Vierailija
84/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen teho-osastolla keskussairaalassa.

Siinäkin on huima ero työn vaativuudessa vs. yliopistotasoisten sairaaloiden teho-osastoihin.

Tai oikeastaan suurin ero on siinä, ettei meillä ole eri erikoisalojen tehoja, vaan kaikki hoidetaan samassa. Tämä tarkoittaa valtavaa vaatimustasoa ja useiden erikoisalojen hallintaa!

Olen ollut hoitajana 16 vuotta ja minulla on kahdet eri suuntaavat opinnot sekä lisäopintoja mm. haavanhoidosta.

Osaan tehdä dialyysihoidot, mikä on aivan oma erikoisalansa.

Peruspalkkani on ikälisineen 2470€.

Tuon saman saa vastavalmistunut ilman noin 100€ ikälisää.

Me vastaamme tehohoidossa hyvin kokonaisvaltaisesti potilaan tarkkailusta ja hyvinvoinnista. Lääkehoito on vaativaa ja erityisesti potilaan hemodynamiikan / hengityksen hoitaminen. Tehohoitajan on myös kyettävä ennakoimaan ja reagoimaan muutoksiin. Kaikki informaatio lääkäreille on meidän vastuulla.

Kyllä sanoisin, että palkka ei ole lähelläkään oikea huomioiden työn vastuu ja raskaus.

On turhaa edes spekuloida heidän, jotka eivät ole tehneet päivääkään tätä työtä.

Kaiken tuon hoitotyön lisäksi meillä on työn kehittämisvastuu ja omien vastuualueiden koulutusvastuu jne.

Vierailija
85/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hoitajien palkkausjärjestelmä voisi olla kannustavampi senioriteettiin (jyrkemmät kokemuslisät), vaativuuteen jne?

Vierailija
86/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksei esimerkiksi laitoshuoltajat vaadi näin raivokkaasti palkankorotuksia. Se työ on myös todella raskasta ja erittäin tärkeää. Palkka ihan naurettavan pieni.

Brutto alle 2000€/kk ja laitoshuoltajien ansiosta sairaaloiden puhtaus on ihan omaa luokkaansa. Esimerkiksi leikkaussalin pinnat on oltava todella steriilit.

Vierailija
87/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voitaisi palkita hyvästä työstä. Olin synnyttämässä esikoista, niin kätilö kävi kerran luonani yön aikana. Pyysin silloin, että saisin kivunlievitystä, koska oksensin kivusta. Kätilö sanoi, etten saa ja häipyi. Sen jälkeen en nähnyt kätilöä koko yönä. En nähnyt ketään muutakaan koko yönä. Sille kätilölle en antaisi mitään palkankorotusta! Palkan alennuksen saisi ja potkut perseelle.

Kuopuksen synnytyksessä sain kipulääkettä heti ja synnytys sujui ongelmitta. Kätilö oli asiallinen. Hän kävi välillä muualla, mutta sain kivunlievitystä tarvittaessa. Hänelle antaisin palkankorotuksen.

Vierailija
88/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin on huima ero työn vaativuudessa vs. yliopistotasoisten sairaaloiden teho-osastoihin.

Tai oikeastaan suurin ero on siinä, ettei meillä ole eri erikoisalojen tehoja, vaan kaikki hoidetaan samassa. Tämä tarkoittaa valtavaa vaatimustasoa ja useiden erikoisalojen hallintaa!

Olen ollut hoitajana 16 vuotta ja minulla on kahdet eri suuntaavat opinnot sekä lisäopintoja mm. haavanhoidosta.

Me vastaamme tehohoidossa hyvin kokonaisvaltaisesti potilaan tarkkailusta ja hyvinvoinnista. Lääkehoito on vaativaa ja erityisesti potilaan hemodynamiikan / hengityksen hoitaminen. Tehohoitajan on myös kyettävä ennakoimaan ja reagoimaan muutoksiin. Kaikki informaatio lääkäreille on meidän vastuulla.

Kyllä sanoisin, että palkka ei ole lähelläkään oikea huomioiden työn vastuu ja raskaus.

On turhaa edes spekuloida heidän, jotka eivät ole tehneet päivääkään tätä työtä.

Kaiken tuon hoitotyön lisäksi meillä on työn kehittämisvastuu ja omien vastuualueiden koulutusvastuu jne.

Olen linja-autonkuljettaja pääkaupunkiseudulla. Minun peruspalkka on lähes 2800e/kk, lisät 400-700e/kk päälle.

Vierailija
89/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni osaamista jota syntyy ainoastaan työkokemuksen kautta, jos henkilö itse on halukas oppimaan työssään, pitäisi arvostaa enemmän. Eli kokemuksen ja tietotaitotasojen eron pitäisi näkyä palkassa enemmän. Jos olen ymmärtänyt oikein niin tehy ajaa, minusta järjetöntä, samapalkkaisuutta.

Vierailija
90/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen linja-autonkuljettaja pääkaupunkiseudulla. Minun peruspalkka on lähes 2800e/kk, lisät 400-700e/kk päälle.

Hupsis, vähän alakanttiin. Kahden viikon peruspalkka on 1373,60, se kertaa 26 ja jaettuna 12 = 2976e/kk

Vierailija
91/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ihmisten henki ole minkään arvoinen. Sairaanhoito- ja pelastushenkilöstö sekä poliisit rypevät palkkakuopassa, vaikka jopa oman henkensä kaupalla yrittävät auttaa muita. Lisäksi valtava henkinen kuormitus ja epäsäännöllinen vuorotyö koettelee. Itsekin kuulun samaan ryhmään ja olen jo vuosia miettinyt minne uudelleen kouluttautuisi, mutta ei se näin vanhemmalla perheellisellä ihmisellä ole helppoa sekään.

Vierailija
92/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai muut kuin sairaanhoitajat voi kokea millaista sairaanhoitajan työ on? Mikä minä olisin kokemaan, että se on helppoa tai vaikeaa?

Siinä vaiheessa, kun potilas joutuu neuvomaan sairaanhoitajaa miten siteet vaihdetaan inhonsiirtohaavaan on jotain pielessä ja pahasti. Lääkäri ohjeisesti kotiutuksen yhteydessä, että siteet voi vaihtaa kotona 😂

No mikset sä voi neuvoa? Jos potilas on täyspäinen niin voi hyvin neuvoa omia asioitaan, ihan perus niin hoitajille kuin lääkäreillekin. Sairaalassa on niin tuhottomasti eri asioita, että voi hyvinkin olla ettei joku ole koskaan vaihtanut sidettä ihonsiirtohaavaan, tai sitten on, mutta haluaa kysyä sinulta miten itse sen haluat sidottavan.

On lähinnä outoa, jos joutuu neuvomaan alan koulutuksen saanutta ihmistä. Hoitaja ei ymmärrä haavasidettä aukaistaessaan mitä sidekerroksia siihen on käytetty ja potilaan pitäisi osata neuvoa häntä?

Ei ihme, että kokevat työnsä haastavaksi. Lisää palkkaa ei ole ratkaisu siihen ettei hallitse niitä vaativia hommiaan.

Sitten on oikeat ammattilaiset erikseen, mutta nämä ammattilaiset ja tumpulat pitäisi pystyä erottaamaan toisistaan.

Vierailija
93/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten teette noita töitä, jos ette alalla viihdy? Jokaisella on mahdollisuus opiskella ja vaihtaa alaa. Minäkin olen vaihtanut alaa. En myöskään ymmärrä, että jos töissä on kiire, niin mitä se palkan nostaminen kiireeseen auttaa. Eli hoitajien mielestä työtä voi tehdä epäeettisesti kiireessä hutasten, jos työstä saa parempaa palkkaa. Logiikka?

Vierailija
94/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen puolen suurin kirous on se, ettei ole tarpeeksi motivaattoreita kehittää työtään, kun aina saa saman palkan teki sitten liikaa tai liian vähän. Ehdottomasti palkka erikoisosaamisen ja työn vaativuuden mukaan.

Vierailija
95/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankorotusten vastineeksi julkisen sektorin ylipitkän lomat täytyy leikata yksityistä sektoria vastaavaksi. Maksimissaan 30 vuosilomapäivää ja ne sisältävät 5 lauantaita.

Vierailija
96/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehyssä taas kovat puheet , mutta eiköhän käy kuten aina,  pomo vähän käskee pitää naamaa kii niin ollaan kiltisti ja hoidetaan työt ilman suuria palkankorotuksia.

JOka ikinen kerta tuo uho päällä ja lopputulos sama

Vierailija
97/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellekaan julkisen puolen työntekijälle ei ole selvää ihan perusasiat tuottavuudesta ym. Palkkaa ei makseta pelkästään tietystä tutkintonimikkkeestä vaan siitä mitä henkilö tuottaa. Yksityisellä lääkäri tienaa enemmän kuin julkisella, sen sijaan sairaanhoitaja tienaa paremmin julkisella kuin yksityisellä. Yksityisellä ei ole varaa maksaa enempää kuin mikä on tuoton arvo. Sairaanhoitajillahan tilanne on tämä että kaikki saavat samat rahat vaikka työ on totaalisen erilaista. Mieheni on kirurgi, hänenkin mielestään esimerkiksi teholla ja leikkausosastoilla työskentelevät hoitajat ansaitsisivat palkankorotuksen, he tekevät vaativaa työtä ja osaavat hommansa. Sitten on taas jotain vuodeosastoja, joissa se nykyinen palkka on aivan riittävä. Itse olen kaupallisella alalla ja yksityissektorilla, siksi on tosiaan vähän vaikea suhtautua näihin kuvitelmiin että ylimääräinen raha vain tippuu jostain ja se ansaitaan tietyllä tutkintonimikkeellä. Olen KTM ja ansainnut hyvin erilaisia summia riippuen työsuhteesta.

Vierailija
98/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Itsekeskeiset toisia ajattelemattomat "hoitajat" haluavat muiden suomalaisten maksavan heidän korkeammat jumalaisen fantastisen supervaativan hoitotyön vielä nykyistäkin korkeammat palkat. Hoitajat vievät leivät kuntien muilta työntekijöiltä, koska kunnat joutuvat irtisanomaan tai ulkoistamaan halvempaan TES:iin muita ammattiryhmiä näiden häikäilemättömien oman edun ajajien takia. ETTE AJATETLE MUITA YHTÄÄN MINÄ MINÄ SARI SAIRAANHOITAJA SAI JO RAHAA NYT ON MUIDEN VUORO AHNEET ! HÄVETKÄÄ ! AHNEET !!

Vierailija
99/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain pieleen menevissä projekteissa on nähty että katastrofi ei sillä parane että projektiin kaadetaan lisää rahaa vaan on tehtävä muunlaisia korjauksia. Samasta syystä hoitoalalle on turha ruveta silmät ummessa kaatamaan lisää rahaa vaan on oltava näkemys siitä mikä on pielessä, miten se korjataan ja sitten vasta miettiä että tarvitaanko lisää rahaa.

Toki monetkin hoitsut on palkkansa ansainneet mutta sitten alalla on niitäkin joille palkanmaksu on silkkaa hyväntekeväisyyttä. 

Vierailija
100/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaiset alat ovat itse tehneet työehtosopimuksensa, ei valiteta tai vaaditaan lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme