Mistä johtuu että aina keuhkoputket tukossa?
Ja hillittömiä yskänpuuskia?
Astmaa ei todettu, lääkkeet aloitin kuitenkin omin luvin mutta ei auta.
Lääkkeet sain reseptille 2017 sairastetun pneumonian yhteydessä ja aloitin ne nyt kokeilumielessä.
Keuhkokuvia en saa :(
Kommentit (8)
No eikö sun lääkärin pitäisi se tietää?
Vierailija kirjoitti:
No eikö sun lääkärin pitäisi se tietää?
Ei tiedä tk-lääkäri, eikä sisätaurilääkäri.
Ap
No miten olis sitten se oikea osoite eli keuhkolääkäri?
Vierailija kirjoitti:
No miten olis sitten se oikea osoite eli keuhkolääkäri?
Kuvittelin että kun käyn sisätautipolilla joka vuosi ja sairastan syöpäoireyhtymää, että sieltä saisi keuhko oikeisiinkin apua, kun lääkäri vaikuttaa perehtyneeltä mm astmaan, mutta näin ei ilmeisesti ole.. Pitää kai varata aika yksityiselle keuhkolääkärille Ap
Nimenomaan refluksi tekee.
Mulla on astma joka mittausten valossa on hyvässä hoidossa eli puhallusarvot ok.
Mä en ole ollenkaan ok. Koko ajan yskin limaa, satoja kertoja päivässä, jatkuva yskä. Kaikkea kokeiltu, lääkkeitä vaihdeltu, mutta astma itsessään on lääkäreiden mukaan ok. Ovat keuhkopolin erikoislääköreitä.
Vasta NYT keksittiin että voi olla refluksin syy. Yöllä refluksineste nousee nieluun, valuu keuhkoon, ärsyttää keuhkoja. Keuhkot puolustautuu erittämällä limaa joka nousee ja aiheuttaa yskään.
Nyt oon menossa tutkimuksiin jossa tarkemmin arvioidaan tätä.
Toinen vaihtoehto on allerginen nuha. Siinä sama mekanismi eli yöllä valuu limaa nieluun ja sieltä keuhkoihin, sit siitä seuraa taas yskä.
Tutki tuo refluksi ja sen vaikutus yskimiseen.
Sairastuin flunssaan 27.11. Vieläkin keuhkoissa limaa. Paksua limaa yskin. Lääkäri sanoi, että , on normalia yskiä 4-6viikkoa. Ei antibiootteja, koska antibiootit alentavat vastustuskykyä.
Astma ja käy yksityisellä testit jos et muuten saa, niitä lääkkeitä on erilaisia ja annostus on yksilöllinen, luultavasti olet saanut pelkkää hengitystä avaavaa lääkettä, jos sitä on määrätty esim. keuhkokuumeeseen....
Niin joo ja refluksi on, mutta se ei tämmöistä tee Ap