Ajatusleikki! Jos asuisit Texasissa, äänestäisitkö sinäkin Trumpia?
Ilta-Sanomat on vieraillut Texasissa. Kaikki kannattavat Trumpia ja haukkuvat demokraatteja sosialisteiksi.
Jos ja kun sinä olisit syntynyt ja asuisit siellä, liittyisitkö samaan kuoroon?
Vaatii rohkeutta erottua joukosta, Texasissakin.
Kommentit (45)
Täälä pienessä Texasilaisees kauoungissa rajan tuntumassa suurin osa äänesti Bideniä. Korona on jyllännyt todella pahasti ja ne vähäiset sairalaalapaikat kiven alla, tämä syy Bidenin kannatukseen. NormitilanteessaTrump olisi saannut enemmistön.
En tiedä.
En osaa samaistua yhdysvaltalaisiin ihmisiin, koska olen suomalainen.
Maalla, jos äänestät Bidenia niin naapurisi haistaa pelon joka sinusta huokuu ja ampuu sinut raketinheittimellä.
Olen aika usein ajatuksissani eri mieltä sukulaisten tai työkavereiden kanssa. Esim. monet sukulaiset ovat vannoutuneita kepulaisia. Useat pitävät Väyrystä edelleen loistotyyppinä. En ole näistä samaa mieltä. Joten veikkaan, että Texasissa olisin äänestänyt Bidenia.
Mutta on totta, että monilla ihmisillä lähipiirin mielipiteet ratkaisevat omankin mielipiteen.
Olen keski-ikäinen lihaa syövä hetero. En ole feministi, en vasuri, enkä vihreä. Enkä tosiaan persu ainakaan.
Texasissa etupäässä maaseudun juntit ja työväki äänesti Trumpia, samaa on nähtävissä Suomessakin. Elitistin ja älymystön edustajana en olisi äänestänyt Trumpia edes Teksasissa.
En.
En äänestäisi rebublikaaneja jo ihan selvän tiedevastaisuuden vuoksi
Vierailija kirjoitti:
En äänestäisi Trumpia.
Olen elänyt koko elämäni pohjanmaalla, enkä siltikään ole konservatiivi, vaikka pohjanmaalaiset sellaisiksi mielletään. En olisi konservatiivi vaikka asuisin Texasissa.
Juuri näin. Oma sukutaustani on täynnä suojeluskuntalaisia ja jääkäreitäkin. Vanhempieni suvut ovat pohjanmaalta ja minulla on paljon yhteyksiä sinne edelleenkin. Koen olevani sivistysporvari, en missään tapauksessa kepulainen tai persu. Mutta en myöskään feministi tai vasuri. Tosin, kuulun pariin luonnonsuojeluyhdistykseen.
Olisiko Heikki Ylikangas äänestänyt Trumpia? Ulkonäkö ja olemus on tyypillisen pohjalainen jäärä... mutta veikkaan, että Ylikangas ei olisi Trumpin miehiä.
Olen asunut Pohjanmaalla enkä äänestänyt Kepua. Erona tosin on, että pääsin käymään lukion ja sittemmin opiskelemaan Pohjanmaan ulkopuolelle. Texasilaisessa maajussiperheessä ei ehkä ole muita näkymiä. Mediakin on alueellisesti jakautunut. Pohjanmaalla oli sentään Ilkan lisäksi muitakin medioita, ainakin Yle.
Asuin Trumpin kaudella republikaanien hallitsemassa osavaltiossa. En ikinä äänestäisi Trumpia missään!
Vierailija kirjoitti:
Asuin Trumpin kaudella republikaanien hallitsemassa osavaltiossa. En ikinä äänestäisi Trumpia missään!
Kerro millaista oli? Oliko kaikki ihan jauhopäitä asehulluja?
En olisi. Sain syntymälahjana kiinnostuksen ihmisen psyykeeseen ja opiskelin psykologiksi. Näen Trumpissa vain törkeästi käyttäytyvän vanhan miehen jolla on vakavia persoonallisuushäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Äänestäisin Trumpia demokraattien sijaan missä tahansa osavaltiossa. Mieluiten tietysti äänestäisin jotakin tasokkaampaa republikaaniehdokasta, mutta jopa Trump menee kirkkaasti mellakointia ja äärimmäistä woke-sekopäisyyttä tukevien ”defund the police”-demokraattien edelle.
Sama. Trump, käytöksestään huolimatta on pienempi paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro millaista oli? Oliko kaikki ihan jauhopäitä asehulluja?
Eivät olleet, aseita ei näkynyt koskaan ja kaikki käyttäytyivät sivistyneesti. Jenkithän ovat perusystävällisiä ja varovat vastakkainasettelua. Sensijaan Trumpin politiikka näkyi selvästi muutenkin kuin keventyneenä verotuksena. Siksi ei kiitos, ei enää Trumpia.
Persut ja kokoomus, osin keskustakin, ovat haluamassa Suomeen amerikkalaista tyyliä, joten jos he pääsevät valtaan, niin myös meillä alkaa lisääntyä kahtiajako. Köyhät lisääntyy, rikkaat rikastuu.
Kylmiä tyyppejä monet oikeistolaiset. Minäkin arvostan yrittämistä ja ahkeraa työntekoa, mutta noita puolueita en äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa aloittaja. Ettei totuus unohtuisi, niin Trumpia äänesti vai 20% Teksasilaisista. 80% siis ei äänestänyt. Äänestäneistäkin, vain niukasti yli puolet äänesti Trumpia. Ei siis olisi pienintäkään tuskaa kävellä vaikka Dallasin kaduilla Biden lippis päässä.
Teksasissa Trumpia äänesti 52,2 % ja Bidenia 46,4 %, Jorgensenia 1,1 %, ja Hawkinsia 0,3 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa aloittaja. Ettei totuus unohtuisi, niin Trumpia äänesti vai 20% Teksasilaisista. 80% siis ei äänestänyt. Äänestäneistäkin, vain niukasti yli puolet äänesti Trumpia. Ei siis olisi pienintäkään tuskaa kävellä vaikka Dallasin kaduilla Biden lippis päässä.
Teksasissa Trumpia äänesti 52,2 % ja Bidenia 46,4 %, Jorgensenia 1,1 %, ja Hawkinsia 0,3 %.
Trump sai 5 865 248 ääntä, Biden 5 217 656 ääntä., Jorgensen 125 273 ja Hawkins 33142
Vierailija kirjoitti:
Vaikka asuisin kuussa, en äänestäisi mielisairasta ihmistä presidentiksi.
Sanoo toinen mielis.....
Tietysti. Pitkään aikaan kukaan USA:n presidentti ei ole hoitanut noin hyvin virkakauttaan kuin Trump.
Omista tuttavistani he, jotka äänestivät Trumpia, ovat vain yhden ajatuksen takana. Äänestivät häntä siis siksi, että vastustavat aborttia. Ja sen mukaan mitä olen asiaa tutkinut, ei tämä ole mitenkään tavatonta, kaikki muu suodatetaan Foxin linssin läpi.
Tuntuu täältä käsin oudolta nähdä kuinka nuo hyvin sympaattiset ja mukavat ihmiset äänestävät noin
En äänestäisi Trumpia.
Olen elänyt koko elämäni pohjanmaalla, enkä siltikään ole konservatiivi, vaikka pohjanmaalaiset sellaisiksi mielletään. En olisi konservatiivi vaikka asuisin Texasissa.