Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tikku syvällä kynnen alla, en saa pinseteillä pois, tuleeko se aikanaan ulos itsekseen vai täytyykö lähteä lääkäriin?

Vierailija
11.01.2020 |

Ei todella huvittaisi lähteä tällaisen asian takia lääkäriinkään. Jotain kikka kolmosia millä sen saisi pois kun ihan pienillä terävillä pinseteilläkään ei saa otetta? Onko jotain haittaa jos vaan jätän sen sinne, laastaroin sormen ja varon sitä. Tulisiko se itsestään ulos esim. parin päivän sisällä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita pehmittää ihoa liottamalla sormea pitkään esim. kupissa jossa on kädenlämmintä vettä. Saattaisit silloin saada puristettua tikkua ulos sen verran että saat siitä pinseteillä kiinni.

Vierailija
2/9 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kaksi vaihtoehtoa: se tulee itsestään ulos tai sitten se ei tule. Jos tikku ei itsestään tule ulos, niin alue tulehtuu ja hoito on pitkällistä ja hankalaa. Valitse sitten näistä vaihtoehdoista, menetkö lääkäriin heti vai myöhemmin. Vaikeaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita pehmittää ihoa liottamalla sormea pitkään esim. kupissa jossa on kädenlämmintä vettä. Saattaisit silloin saada puristettua tikkua ulos sen verran että saat siitä pinseteillä kiinni.

Kynnen alle tuo ei toimi.

Tulee ulos siinä vaiheessa, kun alkaa mätimään eli odottele

Vierailija
4/9 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran lasinpala isovarpaassa ja kun en saanut sitä itse pois menin lääkäriin. Lääkäri sanoi, että olisi se tullut itsestäänkin pois. Hiukan jäin ihmettelemään miksi minun olisi pitänyt linkata mahdollisesti pitkäänkin odotellen lasinpalan poistumista, kun lääkäri nappasi sen pois vartin sisällä.

Eli, jos tikusta ei ole haittaa, voit varmaan jättää sen paikoilleen, muuten kannattaa käydä otattamassa se pois.

Vierailija
5/9 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kantti kestää niin sitä voi koittaa neulan/terävän veitsen kärjellä kaivella hyvän desinfioinnin jälkeen.

Vierailija
6/9 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sille lääkärikään tekee mitään, jos tikkua ei saa pinseteillä pois. Käskee vain odottamaan, että se tulee ulos itsestään. Toki lääkärillä saattaa olla vähän paremmat pinsetit.

Vierailija
7/9 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kantti kestää niin sitä voi koittaa neulan/terävän veitsen kärjellä kaivella hyvän desinfioinnin jälkeen.

Ehkä on viisainta antaa ihan ammattilaisen eli lääkärin hoitaa asia asianmukaisilla välineillä ja mahdollisen puudutteen avulla.

Vierailija
8/9 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani oli kerran tikku kämmenessä niin, että emme saaneet sitä itse pois. Kun menimme lääkäriin, hän totesi tikun olevan niin syvällä, että sen poisottamiseksi joutuisi leikkaamaan turhan ison haavan. Hän käsli vain odottaa, että tikku tulee ulos itsestään. Ja kyllä se tosiaan tulikin.

Vierailija
9/9 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lasinpala jalassa pari päivää. Ei tullut ulos niin menin lääkärille sen poistattamaan. Ihmetteli miksi odottelin niin pitkään, kun ei se sieltä itsestään olisi tullut ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän