Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri aina puolustuskannalla - miksi?

Aimin
10.01.2020 |

Onko jollakin kokemusta tai tietoa mistä on kyse?
En ymmärrä ja koen tilanteen rasittavaksi.

Mulla on työkaveri, joka on fiksu, pätevä, aikaansaava ja hyvännäköinen. Moni ihailee hänen tarmoaan ja tietotaitoaan. Olen ollut paikassa töissä vasta n.3 kk, mutta olen huomannut että käyttäytyy kaikkia kohtaan samoin.

Hän ei siedä mitään kritiikkiä muilta, vaikka sanoo olevansa itsekriittinen. Vaikka hänelle esittäisi toiveen tai sivuhuomion, hän puolustautuu samantien "minä tiedän paremmin"-tyylisellä hyökkäyksellä.
On kova arvostelemaan muita, on sanonut suoraan ettei halua työskennellä "osaamattomien Ja mitään ymmärtämättömien" ihmisten kanssa.
Pienetkin asiat mitä toiset ehdottavat, ampuu välittömästi alas. Ja jos häntä kehtaa epäillä, saa ihan pyytämättä ylimielisen luennon miten hän on oikeassa.

Miten tällaiseen ihmiseen tulee suhtautua, kun on kuitenkin pakko olla tekemisissä? Onko tällainen muiden ymmärtämättöminä pitäminem jotain oman epävarmuuden piilottelua vai onko tää henkilö vaan kaikkitietävä ja niin paljon muita pätevämpi?
Ei ole ennen vastaavaa tullut eteen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä voi vain arvailla,ja ihmistä tuntematta en viitsi sellaista harrastaa. Taustalla voi olla montakin syytä heikosta itsetunnosta lähtien.

Lopputulos kumminkin on, että rasittavienkin työkaverien kanssa pitää jotenkin tulla toimeen. Pidä kanssakäyminen minimissä ja anna mahdollisuuksien mukaan hänelle positiivista palautetta. Jos et ole hänen esimiehensä, sinun tehtäväsi ei muutenkaan ole antaa hänelle negatiivista palautetta.

Koeta siis kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi